Megjelent: 17 éve

A dolgozói igények beépítésével hatékony lehet a cafeteria

Egy jól kialakított cafeteria-rendszer nemcsak kiegészíti a jövedelmeket, hanem növeli a munkavállalók elégedettségét, sőt igyekszik ügyesen rájátszani különleges igényeikre. Három vállalati példa arra, hogyan lehet a béren kívüli juttatásokat bevezetni, kezelni, illetve továbbfejleszteni.

images

A Cascade Engineering Europe-nál például a juttatások kedvező fogadtatása érdekében nagy hangsúlyt fektettek a kommunikációra: vállalati újságban, fali hirdetőkön, e-mailekben, műszakértekezleteken, sőt személyes konzultációkon ismertették a munkavállalókkal a cafeteria rendszer működését, illetve előnyeit. Sárközi Tamás HR-vezető úgy véli, ezzel ráadásul azt is elérték, hogy nemcsak ők maguk fejlesztik tovább a legnépszerűbb juttatásokat (étkezési utalvány, üdülési csekk, önkéntes egészség- és nyugdíjpénztár, iskolakezdési támogatás) hanem már maguk a munkatársak is próbálják különféle ötletekkel, javaslatokkal tökéletesíteni a rendszert.

A dolgozói igények előzetes felmérésének a fontosságát hangsúlyozta Sztaskó Györgyi, az Euroexpert Holding Rt. HR-vezetője. A szakember szerint a juttatási rendszer hatékony működésének az egyik garanciája lehet, ha a legtöbbek által preferált elemeket építik be a juttatások közé. Főként azok a juttatások válnak leginkább népszerűvé, amelyeknek előnyeit folyamatosan, havonta megtapasztalják a munkavállalók (pl. étkezési utalvány, a helyközi bérlet, internet-hozzájárulás) - bár ennek ellenére az üdülési csekk, valamint az iskolakezdési támogatás is meglehetősen felkapott juttatási elem. A dolgozók választását továbbá a jogszabályváltozások is erőteljesen befolyásolják: amióta például szűkítették az egészségpénztári megtakarítások felhasználási lehetőségeit, az alkalmazottak szívesebben fizetnek a nyugdíjpénztárak kasszáiba.

A Credigen Bank Zrt.-nél csak ez év januárjától vezették be a béren kívüli juttatásokat, ezért meglehetősen frissek a tapasztalatok a rendszer kialakításáról. Hajtó Zoltán HR és jogi ügyvezető igazgató a bevezetést megelőző tervezési időszakot tartja a legkritikusabb szakasznak, elvégre ekkor kell eldönteni, hogy milyen munkavállalói körnek, mekkora értékű és milyen elemekből álló juttatást is biztosítunk. A kedvező fogadtatás érdekében ők is előre "megdolgozták" az alkalmazottakat, utalványszolgáltató partnerük segítségével prezentációkon keresztül mutatták be, hogyan is működik, illetve milyen előnyökkel jár a rendszer alkalmazása. Hajtó Zoltán szerint az adminisztratív lépések is jelentős terhet róttak a HR-részlegre: a cafeteria-rendszer szabályzata és a bérszámfejtési rendszer kezelése sok álmatlan éjszakát okozott mind nekik, mind a velük együttműködő külső bérszámfejtőknek. A sok munka azonban meghozta gyümölcsét, a dolgozók elégedettek a rendszerrel, különösen az internet-hozzájárulással és az étkezési utalvánnyal élnek rendszeresen.

Világgazdaság
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb egészségpénztárak?

Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk

Juttatási keret 2024-ben

Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk

Cafeteria Kisokos 2024

Fata László cafeteria-tanácsadó összefoglalója arról, milyen juttatásokat, hogyan, milyen feltételekkel adhat a munkaadó 2024-ben. Teljes cikk