5 szempont az emlékezetes prezentációhoz
Amióta világ a világ, az emberek történeteket mesélnek egymásnak. Anno a tűz körül ülve hallgattuk egymást, manapság online és offline, valós időben vagy felvételről, lazán, barátságosan vagy hivatalosan, számtalan módon adjuk át közlendőnket. A TED stílus egy igazi keverék, ám mégis megfigyelhetőek azon szabályszerűségek, melyeket gyakorlatilag bármilyen téma esetén érdemes alkalmazni, ha azt szeretnénk, hogy ne csak hallgassanak minket, hanem figyeljenek is ránk.
Végvári Imre, Mányai Csaba és Honti Pál, a TEDxDanubia kurátorainak segítségével megpróbáltuk összeszedni, melyek azon legfontosabb támpontok, melyek egy előadást valóban ütőssé és TED-szerűvé tudnak varázsolni.
Motiváció, hit és lelkesedés
Elsőként kikerülhetetlen, hogy a prezentáló tényleg el akarja mondani, amiről beszél. Legyen szó az éves sales számokról vagy egy új gyógyszer bevezetéséről, ha magát az előadót nem csigázza fel közlendője, nem fogja tudni a hallgatóság érdeklődését sem felkelteni. Ha már motivációról beszélünk, John Foppe tökéletes példa erre.
Csak röviden
Mindig limitált időmennyiség áll az előadó rendelkezésére. Aki nem tudja akár 3 perc alatt elmondani üzenete lényegét, az még nem tudja pontosan, mit is szeretne mondani. Herman Gábor például tudta és közönségelőadóként vállalta azt a kihívást, hogy kevesebb, mint 4 percben mondja el ötletét. Márpedig ez a következő ponthoz vezet.
Idea worth spreading
Minden előadásnak legyen egy konkrétan, tisztán és tömören megfogalmazható esszenciája: egy gondolat, amit érdemes terjeszteni. Egy üzenet, egy tény, egy tapasztalat, amit másoknak is meg kell ismerniük. Diák, szlájdok nélkül is! Joós Andrea előadása tökéletes példa erre.
A történetek ereje
Mindannyian ismerünk számos városi legendát és minden családnak megvannak a saját sztorijaik. A történetek, a személyes élmények azok, amelyek megragadják a figyelmet és rögzítik a közlendőt. Mindig a miértek a fontosak, azokon keresztül maradnak meg a tények. Ennek az előadásnak az első verziója számtalan chartot és diagramot mutatott. Végül dia nélkül állt a színpadra Gyurkó Szilvia.
Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás
Talán a legfontosabb: az igazán sikeres, tartalmas és népszerű előadásokra sokat készült az előadó. Kevés a karizma, a rátermettség. Gyakorlás nélkül nem kerekedhet igazán jó előadás. Csutka István például rendszeresen szerepel színpadon, előadására mégis rengeteget készült.
Mindez a másik irányból is igaz: sok gyakorlással egy kevésbé rátermett és kevésbé karizmatikus előadó is létrehozhatja a 'TED varázst'. Gáspár Attila például nem egy színpadi ember, története mégis magával ragadta a közönséget.
A kurátorok bevallásuk szerint szinte bárkinek át tudják adni ezt a 'TED varázslatot', hiszen mindez tanulható, fejleszthető. Szerintük minden előadás egy párbeszéd a közönséggel, egy közös utazás - vagy legalábbis ennek lehetőségét tartogatja. Ezzel a lehetőséggel ma még nagyon kevesen élnek hazánkban. Pedig ez a lehetőség biztosítja azt, hogy az előadásnak valóban legyen értelme, ne csupán megtörténjen. Ráadásul mindazok, akiknek segítettek már előadást összeállítani, egyöntetűen állítják, hogy a felkészülés során tanultaknak legalább akkora értéke van, mint annak a sikeresebb, hatásosabb és élvezetesebb előadásnak, amely a folyamat végén megszületik.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk
Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma... Teljes cikk
- Humorfogások az üzlet beszédben 4 éve
- A hatásos beszéd 8 pillére, avagy hogyan válj profi előadóvá 5 éve
- A sikeres céges bemutatkozó 4 szabálya 5 éve
- Így tegyél a személyes és munkahelyi fejlődésedért egyszerre 5 éve
- Szemmagasságban 5 éve
- Motiváló a munkahelyi sokszínűség 5 éve
- Hatékonyan akarsz kommunikálni? Hagyd el a töltelékszavakat! 6 éve
- Előadás közben meghalt a Fővárosi Nagycirkusz porondmestere 6 éve
- Se introvertált, se extrovertált nem vagy? 6 éve
- Mely munkaköröket veszik át a robotok? 6 éve
- Egyedül és együtt - egy színpadon a bőrfejű, a babakutató és a bevándorlási ügyvéd 7 éve