Tíz munkavállalóból csak ketten ajánlanák munkahelyüket
Az alkalmazottak a legfontosabb ügyfelek, szól az újkeletű szakmai közhely. Ezzel szemben a vállalatok, márkatulajdonosok többsége legfeljebb a vásárlóik elégedettségének méréséig, az eredmények értelmezéséig jut el, a munkahelyi elégedettség vizsgálatát csak egy kötelezően letudandó HR feladatnak tekinti.
A kutatás feltárta ugyanakkor, hogy a munkavállalói felmérések rendszeres végzése, illetve a transzparens vállalati értékek meghatározása, kommunikálása és tudatos képviselése jelentősen növelik az ajánlási hajlandóságot.
A munkavállalók csupán harmada mondhatta el, hogy munkahelyén lett volna az elmúlt egy évben elégedettséget célzó felmérés, holott az ebből kimaradók 80%-a szükségét látná ilyen jellegű véleménynyilvánításnak. Azokon a munkahelyeken, ahol volt munkavállalói felmérés az elmúlt évben, 50 százalékkal magasabb az ajánlók (promoterek) aránya. Az adott munkahelyen eltöltött évek nagyban hozzájárulnak a vállalati értékek elsajátításához, beépüléséhez. A kutatás mintájában háromból két munkavállaló legalább 4 éve dolgozik jelenlegi munkahelyén, míg a legidősebb korcsoportokban átlagosan 12-14 év mérhető. Ennek megfelelően az átlagos 84%-os értékhez képest az 50 év felettiek körében egytizeddel magasabb azok aránya, akik saját bevallásuk szerint ismerik a munkahelyük által képviselt értékeket, így a leginkább rájuk kellene számítaniuk a munkáltatóknak a fiatalok mentorálására, a céges kultúra megismertetésére.
„Digitális világunkban a felhasználói, így a munkavállalói ajánlások növekvő súllyal szerepelnek a személyes döntésekben. Az emloyer brand növelésének eszköze a kollégák lojalitásának, elhivatottságának hosszú távon való fenntartása, akik aztán örömmel ajánlják a céget, mint márkát további munkavállalóknak is” - tette hozzá a szakember. „A felmérés egyik legfőbb tanulsága, hogy minden harmadik munkavállaló osztott meg a közösségi médiában valamilyen hírt, információt vagy képet, esetleg videót, ami a munkahelyével, munkavégzésével kapcsolatos. Ezek tartalma az esetek többségében pozitív, így a word-of-mouth a vállalati branding tevékenység és ezzel együtt a toborzás hathatós eszköze is lehet.”
Az Ipsos kutatói szerint az elégedetlenségnek jól mérhető anyagi következményei lehetnek (pl. fluktuáció, emberi tőkébe való befektetés költsége, hatékonyságromlás, motivációvesztés, munkahelyi balesetek, koncetrációhiány), emellett elmaradnak az olyan pozitív járulékok is, mint az ajánlás, a cég jóhírnevének terjesztése. „Az általános elégedettséget a hard tényezők - mint fizetés, a megfelelő időbeosztás, a hatékonyság vagy a megfelelő munkakörnyezet - mellett már annyival is lehet javítani, ha egyszerűen csak kikérjük munkavállalóink véleményét. De ne becsüljük alá a kevésbé megfogható, informális és interperszonálois relációk jelentőségét sem, hiszen pont ezek adják azt a pluszt sok esetben, amiért jó egy munkahelyen dolgozni!” - hangzott el Földes Annamária záró mondata a Evolution 2018 konferencián.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk
16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk
- Nem a vezető neme a lényeg - Aurelia Luca, Skanska 2 napja
- Vezetők és HR-esek továbbkattintani nem ér, foglalkozni kell a menopauzával! 3 napja
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 4 napja
- Kiderült, miben látják a kockázatot a pénzügyi vezetők 1 hete
- Ennyi pénzből lehet megélni a magyarok szerint 1 hete
- Mocskos irodai titkok: Brit dolgozók vallottak munkahelyi higiénés szokásaikról 1 hete
- Feketén dolgozó külföldi állampolgárokat utasítottak ki Magyarországról 2 hete
- Innentől nehezebb lesz megszerezni a a brit munkavállalói vízumot 2 hete
- Uniós pénzt csak olyan cégek kaphatnának, amelyek tiszteletben tartják a munkavállalók jogait 2 hete
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 2 hete
- Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül 2 hete