Felhőbe költöznek a HR rendszerek
Az újonnan bevezetett HR-alaprendszerek több mint 50 százalékát a vállalatok már a felhőből, SaaS (softvare-as-a-service) szolgáltatásként használják a Sierra-Cedar felmérése szerint, ami fordulópontot jelent a humánerőforrás-kezelés történetében.
Rugalmas platform minden igényre
Tavaly a világ 10 legnagyobb HR szoftverszállítója a globális piac közel 59 százalékát birtokolta az Apps Run the World Research jelentése szerint. A piackutató arra számít, hogy 2020-ig évente átlagosan 3,5 százalékkal bővül majd ezen alkalmazások piaca, így a tavalyi 12,5 milliárd dollárról 14,9 milliárd dollárra nő az időszak végére.
A fejlődés mozgatórugója, hogy a vállalatok elsőszámú ügyfelei, az alkalmazottak elvárják, hogy könnyen és gyorsan, bárhol és bármikor hozzáférjenek a HR-információkhoz, ahogyan azt magánemberként, a lakossági piacra szánt alkalmazások és szolgáltatások esetében megszokták. Ugyanakkor a munkaerő-piacon jelenleg a munkavállalók öt nemzedéke aktív, amelyek más-más kommunikációs csatornákat preferálnak. A HR-szakemberek ezért mára felismerték, hogy a változatos és gyorsan fejlődő elvárásoknak a leghatékonyabban felhőalapú humánerőforrás-menedzsment megoldásokkal tehetnek eleget.
Regionális térhódítás
Mindennek köszönhetően a globális trendekkel összhangban régiónkban is terjednek a felhőalapú HCM megoldások.
A MOL Csoport integrált tehetség- és teljesítménymenedzsment folyamatának hatékonyságát növelte az felhőalapú megoldás bevezetésével. A HR-adatok azonnali elérhetőségének köszönhetően a vállalatcsoport kétezer vezetője gyorsabban hoz megalapozott döntéseket, a teljesítményalapú javadalmazást és az új vezetők kinevelését szolgáló, éves kiértékeléssel pedig 45 százalékkal gyorsabban, 1800 órával kevesebb idő alatt elkészül.
Az IT-biztonsági szoftvereket fejlesztő cseh AVAST Software az SAP SuccessFactors segítségével automatizálta a toborzás és a munkába állítás folyamatait, és ezt a megoldást használja a Telekom Slovenije, valamint a koperi kikötő is.
„A felhőalapú HR megoldások az alkalmazottaknak és a HR-szakembereknek könnyen használható alkalmazásokat adnak. Beépített, folyamatos szoftverinnovációra épülő döntéstámogatással segítik az intelligens szolgáltatások gyors és rugalmas bevezetését, különböző eszközökre történő kiterjesztését, amelyek a világszinten bevált gyakorlatot a helyi törvényi megfelelés követelményeivel összhangban teszik elérhetővé. A vállalatok az alapfunkciókon túl olyan folyamatok felhőbe vitelét is megkezdték, mint a toborzás, a HR-analitika és a közösségi kollaboráció. Az adminisztratív és a tranzakciós feladatok terhe alól mentesülve a HR-szakemberek így a lényegre, többek közt a vállalatot előre vivő, tehetséges munkavállalók felkutatására és megtartására összpontosíthatnak” - mondta el Majoros Gábor, az SAP SuccessFactors üzletágvezetője.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk
- Itt a kompetencia alapú kiválasztás: az érzelmi intelligencia a középpontban 5 hónapja
- KarrierM: így teljesít a professzionális HR szolgáltatásokat nyújtó hálózat 5 hónapja
- A felnőtt hozzátartozó ápolása is számítson bele a nyugdíjba! 6 hónapja
- Nobel-díjat kap Karikó Katalin 6 hónapja
- Digitális szemléletű, piacképes HR-végzettséget nyújtanak a Kodolányi-NEXON online szakirányú képzései 8 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 8 hónapja
- Magyar szálláshelyek ezreit hozta rendkívül nehéz helyzetbe a Booking.com 8 hónapja
- A PIRAMIS szoftverünkkel és a bérszámfejtés, cafeteria szolgáltatásunkkal közel 100 000 magyar munkavállaló számfejtése készül hónapról hónapra 8 hónapja
- Mire kell figyelni 2023-ban? Így változott a munka világa 9 hónapja
- Együttműködési megállapodást kötött WHC és a GFM 10 hónapja
- Jelentősen csökkent tavaly a Szép-kártya felhasználás 11 hónapja