Toborzás, kiválasztás, HR branding XXI. századi módra
A toborzás-kiválasztás sikere érdekében elengedhetetlen a HR kommunikáció formáinak, célcsoportjainak, csatornáinak és üzeneteinek teljes újragondolása, megújítása, valamint a hatékony, innovatív digitális megoldások alkalmazása - derült ki még tavaly a HSZOSZ és a Milton Friedman Egyetem közös HR szakmai eseményén, az Innovatív HR megoldások programsorozat keretében.
Sok előnnyel jár a saját dolgozók bevonása
Az egyik leghitelesebb forrás lehet, ha a vállalatot a saját dolgozói ajánlják, népszerűsítik. A Budapest Airport dolgozói többféle módon járulnak hozzá a vállalat munkaerőfelvételi-folyamatainak sikeréhez. Mint Takács József stratégiai HR fejlesztési vezető előadásában elmondta, évek óta sikeresen működtetik és fejlesztik a munkaerő-ajánlási rendszerüket. A munkatársi ajánlás nem pusztán eggyel több megfelelő képességekkel és készségek rendelkező jelöltet jelent, hanem nagyobb garanciát is a beválására. Szintén elismerésre méltó eredményt értek el a kiemelkedő minőségben elkészített toborzó videókkal, melyeket több területre és pozícióra is elkészítettek. A videók lehetőséget adnak arra, hogy bemutassák az egyes szakmák elvárásait és megmutassák azt az „életérzést”, amit a repülőtér utánozhatatlan varázsa ad. A toborzó videók sajátossága, hogy saját dolgozóik szerepelnek a profi filmes stábbal forgatott alkotásokban. Azok mutatják be az egyes szakmákat, akik azt valóban végzik, ettől válik igazán hitelessé. Ennek a megközelítésnek nagyon erős hatása van a munkatársi elköteleződésre is. Forgattak filmet a gyakornoki, az utasbiztonsági pozíciókra, valamint a fegyveres biztonsági őrség toborzásának támogatására. A repülőtér üzemeltető vállalat aktív, kreatív toborzási stratégiákkal, a közösségi média használatával, videókkal, játékosítással és specializált portálok alkalmazásával biztosítja a munkaerő-utánpótlást.
A sikeres toborzásban kulcsszereplők a bizonyítottan elkötelezett szakemberek, derült ki a Szakmai titkaink éjszakája című díjnyertes program bemutatójából is, amelyet a rendezvényen Kőnig Erika, a Danubius Zrt. kommunikációs igazgatója ismertetett. A szállodalánc munkáltatói értékígéretének (EVP) - megbízhatóság, megbecsülés, szakértelem - képviseletére elismert munkatársakat, az utánpótlás nevelésben élenjáró vezetőket, márkanagyköveteket és a szállodavállalatnál gyakorlati idejüket töltő fiatal tehetségeket kértek fel. Rájuk építették az általános és középiskolás célcsoport számára szervezett pályaorientációs rendezvényt. Ennek keretében a résztvevő fiatalok és szüleik egyetlen helyszínen, mint egy „élménytúrán” bejárhatták, kipróbálhatták a turizmus-vendéglátás szakma állomásait, feladatait. A rendezvény sokszorosan felülmúlta a várakozásokat, és hozzájárult a kitűzött célok eléréséhez, vagyis a vállalati brand építéséhez, a szakma népszerűsítéséhez, az együttműködés és kapcsolatok erősítéséhez a szakképző intézményekkel, továbbá a gyakornokok számának növeléséhez. Hitelesen demonstrálta a megbecsülés és szakértelem vállalati értékeit.
A digitális megoldások hatékonyabbá teszik a toborzás-kiválasztást
A kiválasztási szoftver alkalmazásával jelentősen megrövidül a kiválasztási folyamat, ráadásul a kiválasztott dolgozók beválási aránya is javul, mondta Bene Gábor, az Indivizo üzletfejlesztési menedzsere. A digitális alkalmazás a teljes kiválasztási folyamatot támogatja. Szokatlan módon nem az önéletrajzok elemzésével hajtja végre az első szűrést, hanem a Benchmarked.Games integrált online játékai segítségével. A pályázók a játék közben mutatott kompetenciáik alapján kerülnek a következő kiválasztási fordulóba, ami egy automatizált videointerjú. Nagy előnye ennek a megoldásnak, hogy nem igényli a személyes időpont egyeztetést és találkozást a jelöltek és az interjúztató csoport tagjai között. A kiválasztást végzők a videointerjú befejezését követően bármikor megnézhetik és értékelhetik a mobiltelefonon, tableten, számítógépen egyaránt elérhető interjút. Személyes interjún már csak a legígéretesebb jelöltek vesznek részt, így értékes időt nyer a kiválasztási folyamat minden résztvevője.
Az online játékok hozzájárulnak a jelöltélmény növeléséhez és javítják a kompetencia alapú kiválasztás eredményességét, foglalta össze a Benchmarked.Games online játékainak alkalmazási tapasztalatait Szabó Katalin munkapszichológus. Kiemelte, hogy a meghirdetett munkakörre jellemző benchmark viselkedési profilt a toborzó vállalat adott munkakörben dolgozó legkiválóbb alkalmazottainak eredményei alapján készítik el, így valóban a legígéretesebb jelölteket szűri ki az alkalmazás.
Az automatizált, játék alapú kiválasztás objektívebb és pontosabb a hagyományos, önéletrajzra alapozó kiválasztáshoz képest: lehetővé teszi, hogy olyan tehetségek is bekerüljenek a potenciális jelöltek közé, akik az önéletrajzuk alapján már az első körben kihullnának a rostán, pedig a kompetencia profiljuk a legkiválóbb munkavállalókéhoz közelít, és ezért nagy az esély arra, hogy hozni fogják az elvárt eredményeket. Az online játékokon alapuló felméréseket többek között értékesítői, junior IT, call center pozíciók, valamint friss diplomás programok előszűrésében alkalmazzák olyan ügyfelek, mint a Magyar Telekom és a MOL.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Toborzás, kiválasztás, HR branding XXI. századi módra
2. oldal - Korszerűsítik az oktatás és tudásmegosztás eszközrendszerét