kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Felvétel indul! - A jó álláshirdetés hét titka

Mi kell egy álláshirdetés megfogalmazásához? Első ránézésre semmi más, mint néhány jó hirdetés, amelyekből felhasználhatunk kész szövegrészeket, elemeket vagy modulokat.

images

Ha megnézzük a mai nyomtatott sajtót, megállapíthatjuk, hogy a hirdetések zöme - kivéve néhány önálló gondolkodású fejvadászt - hasonló alapokra épül. De mi ezzel a baj? A baj alapvetően nem a sablonos megoldással van, hiszen sablont még a kreatív munkák során is - hogy mást ne mondjunk, szobrászok, festőművészek vagy zeneszerzők is - használnak.

Az álláshirdetés jóval több kell, hogy legyen, mint sablonos kommunikáció. Hiszen ha csak azt tekintjük, hogy egy-egy szakterületen egy adott időpontban több száz aktuális állás pályázható meg, akkor gyorsan szembe kell néznünk azzal is, hogy senki sem fogja a mi álláskiírásunkat megpályázni, hacsak nem kommunikálunk felé valami olyat, ami figyelmet kelt, ami az érzelmekre hat.

Az álláshirdetés tiszta marketing - és ha ebből indulunk ki, akkor tudnunk kell, hogy az ember minden döntése előbb érzelmi, majd a meghozott döntést később racionalizálja. Tehát ahhoz, hogy döntsön, az érzelmeire kell hatni. A "bajai székhelyű építőipari vállalkozás megbízható könyvelőt keres versenyképes díjazásért" típusú megfogalmazásra legfeljebb az "unalmas" jelző illik, az semmiképp, hogy az érzelmek nyelvén beszélne.

Az álláshirdetés helyes megfogalmazásához előbb persze a saját érzelmeinket, gondolatainkat kell megtalálnunk, azonosítanunk, hogy legalább esélyünk legyen arra, hogy a keresett gondolkodású jelentkezők ránk találhatnak.
A javasolt lépéssor a következő.

1. Pontosság.
Fogalmazzuk meg, hogy kik vagyunk, azaz hogyan gondolkodunk, mik azok a csak ránk - cégünkre - jellemző motívumok, gondolatiság, munkamódszerek, erkölcsi vagy értékrendbeli elemek, amelyek világosan megkülönböztetnek bennünket másoktól.
Például: "A McNews Kft. a hazai szűcsipar és sajtópiac fiatal szereplője, amely az ügyfeleinél az elmúlt években elfoglalt pozícióját gyors és pontos szolgáltatásaival, rátermett és az eredményekért küzdeni tudó és akaró munkatársi gárdájával érte el. A cég növekedésének motorja strukturált szervezetében és jól teljesítő munkatársai kimagasló támogatásában keresendő - a legjobb megbízókat csakis a legjobb csapat szolgálhatja."
A pontosságnak jóval nagyobb a szerepe annál, mintsem gondolnánk. A pontos megfogalmazás segít abban, hogy a hozzánk hasonló gondolkodású jelöltek ránk találjanak.

2. Elvárások.
Írjuk össze az igényeinket! Törekedjünk arra, hogy kompetenciákban gondolkodjunk, azaz képességeket, tudáselemeket, tapasztalatot, szakismeretet határozzunk meg, mert ez később is jól követhető, és kevésbé lesz szubjektív, mint az "olyan értékesítő kellene, mint a Karcsi" típusú definíció. Az igényeink illeszkedjenek az előző pontban megfogalmazottakhoz, és ahhoz, amiben jelenleg hiányt szenvedünk a cégünknél - a hiányzó tudást, kompetenciát, tapasztalatot definiáljuk.

3. Kommunikáció.
A hirdetésnek ezt a gondolatiságot kell végig kommunikálnia. Nem a szöveg, nem a szavak számítanak, hanem az, amit a hirdetés kommunikál. Mi jut eszébe az olvasónak akkor, amikor a hirdetést olvassa? A hirdetés megfogalmazásakor ebben a gondolatvilágban kell lennünk ahhoz, hogy pontosan azt kommunikáljuk, amit szeretnénk, hogy megértsenek.

4. Nyelv.
A hirdetés nyelvezete igazodjon a megcélzott közönség nyelvezetéhez, stílusához - ez a gondolatiságnak legalább annyira része, mint a pozicionálás.

5. Feladatok.
A hirdetésben szerepeljenek az elvárások és feladatok pontosan, nem túl részletesen, de egyértelműen.

6. Ajánlat.
Tüntessük fel, hogy mire számíthat a jelentkező a munkájáért cserébe - de a részleteket hagyjuk meg a személyes találkozásra.

7. A jelentkezés.
A jelentkezés módját ismertessük nagyon pontosan (módja, határideje, formája).
Ahhoz tehát, hogy a hirdetésünk a kívánt hatást elérje, és megfelelő jelentkezőket hozzon, előbb tudnunk kell, hogy mi kik vagyunk, ehhez mérten kire van szükségünk, azaz, kinek kommunikálunk, és hogyan.


Tokár Péter
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk