kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Mindenki tudja vezetni magát, ha megtanítjuk rá

Az általa vezetett hely elnyerte a Central European Startup Awards megmérettetésén a „Magyarország legjobb coworking irodája” címet. Ivánka Ivánnal, a HubHub coworking lánc magyarországi egységének üzletfejlesztési vezetőjével beszélgettünk a cég közösségi irodájában, a HubHub-ban.

Milyen szakmában jártas az üzletfejlesztés mellett?

A szakmámat tekintve marketinges vagyok, amire nagyon büszke vagyok. A HubHub Magyarország üzletfejlesztésért és partnerkapcsolatokért felelős menedzsere vagyok, ezen kívül több kisebb, saját cégben is közreműködöm még. Az utóbbi 10 évben éltem Kanadában, az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban. Üzleti céllal beutaztam egész Európát.

A külföldi évek után miért döntött a hazatelepülés mellett?



Család, párkapcsolat, barátok… igazából sosem terveztem, hogy végleg külföldön maradok. Az üzleti lehetőségek Magyarországon is megvannak, és a hazai ízek, ételek csak itthon az igaziak!

Hogyan került kapcsolatba a HubHub-bal?



Fejvadász talált meg. Híve vagyok a professzionális közösségeknek, és még csak említés szintjén jeleztem hogy hazajövök, nem voltak konkrét elképzeléseim amikor megkerestek egy igazán jó ajánlattal.

Ivánka Iván kedvenc elfoglaltsága a problémamegoldás. Sorozatvállalkozó, üzletfejlesztő, marketinges, aki megjárta Európát és Észak-Amerikát. Saját marketingügynöksége, szoftverfejlesztő ügynöksége és tanácsadó cége mellett az európai HubHub coworking lánc magyarországi egységének üzletfejlesztési vezetője.


Hogyan képzeljük el HubHub-ot és a partnereit?



Kezdetben „innovation hotspot”-ként határoztuk meg magunkat, és főleg külföldi partnereink voltak, aztán nyitottunk a hazai vállalkozók felé, és ma már „vállalkozói közösség”-ről beszélünk. Vannak olyan közösségi irodák, ahol pl. a társadalmi felelősségvállalás a központi rendező elv - a HubHub az üzleti- és technológiai fejlődésre helyezi a hangsúlyt. Ennek tükrében úgy látom, hogy nagyon sokrétűek a partnereink; fejlesztők, marketingesek, de van biokémikus, orvos, hangmérnök, építész is közöttük. Az itt lévő tagokban az a közös, hogy fejlődni szeretnének üzleti és egyéni szinten egyaránt. Ez különböző szegmensekben teljesen mást jelent. Széles a paletta: szabadúszókat, kis- közép- és nagyvállalkozókat, társadalmi szervezeteket, NGO-kat egyaránt fogadunk. Érdekes módon nem tudnám őket a szerint megkülönböztetni, hogy introvertáltak vagy extrovertáltak választják-e inkább a HubHub-ot. Nem és kor szerint is teljesen diverz az összetétel.

Jellemzően mennyi ideig bérelnek helyet a partnereik?



Ahogyan említettem, nálunk a fejlődésen van a hangsúly, ennek pedig nézőpontunk szerint a közösség az alapja. Ezért - szemben más piaci szereplőkkel - nálunk nincsenek néhány órás/hetes konstrukciók, hanem hosszabb időben gondolkodunk. Általánosságban a digitális nomádok, expert-ek 2-5 hónapot töltenek itt, a „helyi” (azaz életvitelszerűen itt élő) szabadúszók pedig ennek többszörösét. Ők nem feltétlenül irodát bérelnek, hanem asztalt egy osztott irodában, vagy ülőhelyet a közösségi térben.
Állaskeresőknek és toborzási céllal érkezőknek is ajánljuk az Allasportal.hu-t, a HR Portal állásgyűjtő oldalát!

Miért választják ezt a megoldást az otthoni munkavégzés helyett? Asztal, internet, kávé otthon is van.



Együtt messzebbre jutunk, mint ameddig egyedül jutnánk. Folyamatosan szervezünk olyan eseményeket, ahol a (leendő) vállalkozók megtanulják, hogyan szerezzenek tőkét, hogyan fejlesszenek csapatot, hogyan építsenek márkát stb. De a „nagyok” is szívesen jönnek. Neves cégek tartanak nálunk - akár több hetes - tréningeket. A tereink szándékosan lettek úgy kialakítva, hogy a résztvevők egymással is találkozzanak, ismerkedjenek, inspirálódjanak. Ezt otthon nem kapja meg az ember.
Ivánka IvánIvánka Iván: Csak irodát bérelni az önmagában kevés

Hogyan biztosítják, hogy ez az inspiráló közeg fennmaradjon?



Nekem mint üzletfejlesztésért és partnerkapcsolatokért felelős menedzsernek az a feladatom, hogy a megfelelő bérlőket hozzam be, akik a közösség szempontjából építőek. Ezért nagyon sok eseményre járok. Felvételkor bizonyos szűrőket alkalmazunk; nem csupán az anyagi szempontok számítanak, hanem minden esetben feltesszük a kérdést, hogy mivel járul hozzá a leendő tag a közösség építéséhez? Ha „Bele is kell adni” valamit. Van olyan közel 50 főt foglalkoztató tagunk (bérlőnk), aki azért jött ide, mert ide mosolyogva jönnek a kollégák dolgozni, és szívesen maradnak bent tovább, és ezért nekik szinte semmit nem kell tenni. Nem kényszerből maradnak az alkalmazottak, hanem azért, mert a tér kellemes, kényelmes, és a tagok ki vannak szolgálva minden szempontból. Rengeteg módon lepjük meg tagjainkat, friss gyümölcsöt, nassolni valót kínálunk, italokat biztosítunk, nap végén közös játékra, versenyekre is lehetőség van. Az Y és Z generációt vonzza ez a közeg, de tagságunk kb. 10%-a az X generációból jön. Külön munkatársunk van, akinek dedikáltan az a feladata, hogy a tagok „boldogok legyenek”. Van egy exkluzív üzletfejlesztési programunk is, amely hivatott a tagoknak ügyfelet, kapcsolatokat szerezni, a problémáikra megoldást találni. Például, ha HR-es problémám van, megtalálom házon belül a HR-szakértőt, toborzási szakértőt stb.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Mindenki tudja vezetni magát, ha megtanítjuk rá
2. oldal - A szabadság tanulható
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk