kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

6 tipp a munkatársak elégedettségének és hatékonyságának növelésére

A boldog munkatársak előnye nyilvánvaló és magától értetődő. Számos tanulmány szerint a munkatársak elégedettsége összefüggésben áll teljesítményükkel - egy lehangolt munkahelyi környezet egyszerűen lehetetlenné teszi a sikeres együttműködést. A demotivált alkalmazottak kimerülté válnak, mely negatív hatással bír teljesítőképességükre, elköteleződésükre. A jó hír az, hogy a dolgozók ösztönzése egyáltalán nem lehetetlen feladat! Ehhez Eric Samson, az entrepreneur.com szerzője 6 tippet ajánl:

1. Fogalmazd meg konkrét céljaid és elképzeléseid!
Míg egy tökéletes világban mindenki a legjobb tudása szerint dolgozna minden egyes nap, a valóságban ez nem így működik. Gyakran előfordul, hogy az alkalmazottak újra és újra beleesnek ugyanabba a hibába. A meghatározott célok elősegítik a munkatársak elkötelezettségét, és lehetővé teszik számukra az ahhoz szükséges feladatok pontos megértését.

2. Légy átlátható!
A konkrét célok és elképzelések mellett átláthatóvá, áttekinthetővé kell tenned a vállalatodat is. A TinyPulse munkavállalói felmérése szerint: „az átláthatóság hozzájárul a munkahelyi bizalom eléréséhez”. Az elbocsátások rémhíre vagy a gazdasági visszaeséstől való félelem csak azt eredményezi, hogy elbizonytalanítja a beosztottakat. Ennek ellenére az őszinteség a legfontosabb - így valószínűleg elkerülhető a munkahelyi szorongás, a passzív agresszió és a tájékozatlanság.

3. Segíts a munkatársaidnak, hogy megtalálják szakmai profiljukat!
Elemzők szerint a fiatalabb munkavállalóknál magasabb mobilitás figyelhető meg, vagyis a karrier gyorsabb elérése érdekében hajlamosabbak a gyakori munkahelyváltásra. De ez nem mindig igaz! Ha Te azért dolgozol, hogy folyamatosan motiváld a munkatársaidat, ők is keményebben fognak dolgozni érted. A hűség, hűséget szül.

4. Tedd lehetővé a munkatársak számára, hogy saját maguk alakítsák ki napirendjüket!
A megszokott 8 órás munkaidő monotonitása idejétmúlt. Tedd lehetővé a munkatársak számára, hogy ne a munkahelyen eltöltött idő, hanem produktivitásuk, hatékonyságuk alapján ítéljék meg őket. Ez a szabadság jutalma!

5. A munkatársaid dolgozhassanak otthonról!
A legtöbb irodai feladat ma már számítógép-alapú, amely lehetővé teszi a munkatársak számára, hogy akár otthonról is elvégezzék munkájukat. Ez az elégedettség fokozásának nagyszerű módja!

6. Legyen kevesebb megbeszélés!
A megbeszélés minden sikeres vállalat életében létfontosságú, hiszen elősegíti a kommunikációt és a szabad eszmecserét, viszont megfelelő struktúra nélkül könnyedén felesleges időpazarlássá válhat. A legfontosabb, hogy mindenki vegye ki a részét, kapjon esélyt a megszólásra, illetve járuljon hozzá a vitához is.

„A megfelelően kivitelezett csapatmunka során nemcsak összeadódik, de meg is sokszorozódik a tagok teljesítménye. Ez az egyik legfontosabb útja annak, hogy szakmai tudásunk és üzletünk egy magasabb szintre lépjen. Nem véletlen, hogy erre a témára fűzi fel az év legnagyobb üzleti konferenciájának előadásait a világ és Magyarország legnagyobb networking szervezete, a BNI. ” - mondta Ferling József, a BNI kommunikációs igazgatója.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk