kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

A fluktuáció felerősödése nem HR adminisztrációs kérdés

A munkaerőért folytatott harc miatt különösen fontos, hogy érzi magát a dolgozó a vállalatnál. Fontos, hogy foglalkozzunk a munkavállalókkal, a munkahelyi légkörrel, és felmérjük a pszichoszociális tényezőket. - A fluktuáció felerősödése elsősorban nem HR adminisztrációs kérdés: az innováció, a technológia folyamatossága, a fejlődés fenntarthatósága miatt fontos a stabilitás - hangzott el a Amerikai Kereskedelmi Kamara rendezvényén.

Nagyon is aktuális témában hívta beszélgetésre tagjait az Amerikai Kereskedelmi Kamara partnereivel: a hazai munkaerőpiac látványos, minden eddiginél drámaibb változásokat produkál napjainkban, amely egyre több szektort, szakmát érint és egyre komolyabb fejtörést okoz a cégvezetők stratégiai gondolkodásában. 2016 nyarának végére Magyarország nagyon közel került a közgazdaságilag értelmezett teljes foglalkoztatottsághoz.

Az 5 százalék körüli munkanélküliségi érték gyakorlatilag azt jelenti, hogy megszűnt az elérhető szabad munkaerő, amely immár valós fenyegetést jelent a gazdasági növekedésre. Egyre többet hallani elhalasztott beruházásokról, visszamondott megrendelésekről, amelyek mögött a szükséges humán erőforrás hiánya húzódik meg.

A rendezvényen egy kerekasztal-beszélgetésen vitatták meg a helyzetet, a kockázatokat és a lehetőségeket a részvevők. A stressz és a fluktuáció összefüggéseit boncolgatva Dr. Kanicsár Henriett, a japán Ibiden Dunavarsányi üzemének HR vezetője rávilágított: a fluktuáció felerősödése elsősorban nem HR adminisztrációs kérdés: az innováció, a technológia folyamatossága, a fejlődés fenntarthatósága miatt fontos a stabilitás.

Dr. Zolnay Judit, az AmCham Egészséges Nemzet Munkacsoportjának vezetője, a MetLife vezérigazgatója a vezetői, középvezetői feladatokról, felelősségről beszélt. Az empátia, a rugalmasság, a személyes példamutatás különösen fontos az értékek megerősítésében, amelyek a nehezebb időszakokban fizetődnek ki igazán. Mezriczky László, az Ispiro Consulting vezetője HR kommunikációs oldalról világította meg az új helyzetet.

Az elmúlt időszakban a kommunikáció üzletileg kritikussá vált, jelentősége megnőtt. Különösen fontossá vált a munkáltatói márkaépítés, hiszen csökkenő számú szabad munkaerőt kell egyre hatékonyabban meggyőzni arról, hogy a mi cégünket válassza. Ehhez pedig szakszerű, marketing kommunikációs szemléletű elérési stratégiára van szükség.

Dr. Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus, pletykakutató, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjának munkatársa egy példával érzékeltette az összefogás erejét, a csoportszintű viszonyok fontosságát: egy személyes, egészségügyi változást érintő célt kitűző munkatárs csoportos, spontán támogatása sikerre vitte az elhatározást, amellett, hogy a csoport összteljesítmény a munkában is javult az adott időszakban.

Solti Elődnek, a beszélgetés moderátorának kérdésére – mit várnak, várnának el egy stressz felméréstől – a válaszadók elsősorban a helyzet megismerésének lehetőségét emelték ki: az ismert problémákkal lehet mit kezdeni, azokat uralni, megoldási módokat kidolgozni. Egy ilyen felmérés önmagában is üzenetértékű: érdekelsz, fontos vagy, segíteni akarunk és tudunk is. Mindezek során megerősíthetők a formális elemek, csatornák, kommunikációs utak, ami megint csak a menedzselhetőség irányába mutat. Ráadásul a rendben lévő belső dolgok híre kijut a kapun kívülre, erősítve ezzel a cég megítélését, vagyis humán oldali versenyképességét - áll a portálunknak eljuttatott összefoglalóban.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk

Rekordmennyiségű ember hagyja el hosszan tartó betegség miatt a munkahelyét

Egy jelentés szerint az 1990-es évek óta most emelkedett az eddigi legmagasabb szintre a munkaerőpiacot hosszú távú betegség miatt elhagyó emberek... Teljes cikk