kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

120 fő végzett a Codecool programozóiskolában

Miközben a legtöbb iskolában a tanévkezdés lázában égnek a diákok, a Codecool programozóiskola a képzési rendjéből adódóan ilyenkor bocsátja útjára végzőseit. Újabb 120 hallgatójuk végzett a napokban, és kezdi meg állásinterjúit, hasonlóan a korábban már végző és azóta elhelyezkedett 60 tanulóhoz.

images

Tizenkét hónap elméleti és hat hónapos gyakorlati képzését negyedévente indítja útjára a Codecool, a magyar helyszínek mellett már Lengyelországban is. A 2015-ben indult programozóiskolából ezekben a napokban újabb hallgatók kerülnek ki, és kezdik meg állásinterjúikat. Budapesten 51, Miskolcon 23, Krakkóban pedig 46 tanuló fejezi be tanulmányait.

„Ez a 120 ember a programozóiskolánk indulásakor még csak írásos garanciánkban bízhatott, hogy valóban birtokába kerül egy olyan képességnek, ami valódi karrierváltáshoz segítheti. A következő negyedévekben karrierváltásba kezdő újabb százak már valódi referenciáink birtokában választhatják nyugodtan a Codecoolt” - mondta el Boda József, alapító-cégvezető a nyár végi virtuális évzárón.

Az oktatási hivatal adatai szerint akkreditált oktatási intézményekben 2944 fő végzett idén számítástechnikai területre besorolható szakon. Közülük azonban csak mintegy 600 azok száma, akik a felmérések szerint leginkább keresett programozói szaktudás birtokában hagyják el az intézményük falait. Ebben az összehasonlításban a megközelítőleg évi 300 programozó kibocsátására képes magán oktatási szolgáltató már szignifikáns hatást gyakorolhat a kínálati oldalra. Igaz ez még akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy sok tekintetben teljesen eltér az egyetemi képzésből kikerülőknek a felkészültsége elméletben, gyakorlatban, korszerűségben vagy más paraméterekben a karrierváltás céljával egy másfél éves intenzív képzésben résztvevőkétől. Ráadásul a tavasszal a PortfoLion alapjától kapott kétmillió euró révén tovább fokozhatja a tempót a Codecool.

A Codecool hallgatói körében végzett felmérések szerint a képzés megfelelőnek ítélt hossza, a garantált álláslehetőség és az utólagos tandíjfizetés számít legtöbbet a karrierváltási döntésben. „Noha egyre több programozóiskola indul és kínál szakmai továbbképzést ezen a területen, komoly vízválasztó tud lenni, hogy milyen referenciákkal működik egy oktatócég. Rossz választás esetén ugyanis megtörténhet, hogy nem szerez megfelelő tudást és új állást a kárvallott próbálkozó, ráadásul a képzésért kifizetendő irdatlan összeget régi, gyűlölt, rosszul fizető munkájával kell előteremtenie, ezzel akár örökre elvágva magát a karrierváltás lehetőségétől.” - figyelmeztet Boda József a képzést választók és képzést kínálók közös felelősségére.

Az akkreditáció kérdése továbbra is nehéz dió ebben a képzési modellben, hiszen sokkal rövidebb idő alatt kell a felvevőpiaci igényekre reagálva módosítani a 12 hónap elméleti és 6 hónapos gyakorlati képzés tanrendjén, semmint, hogy egy ezt az időtávot is meghaladó akkreditációs folyamatot le lehetne folytatni. Mindazonáltal a Codecool esetében a minőséget azok a foglalkoztatók tanúsítják, akik bizalmat szavaznak a Codecoolból kikerülő munkaerőnek. A mintegy harminc szerződéses partner javát a legismertebb magyar és külföldi szoftverfejlesztő cégek teszik ki - például az NNG, az Evosoft vagy az Emarsys - de a Magyarországon működő szolgáltatóközpontok érdeklődése is kiemelkedő, és van a pénzintézeti szektorból is ismert ügyfelük, például a Generali és a Loxon.

Nemrégiben látott napvilágot az a szomorú hír, hogy a JP Morgan több mint 2500 főt foglalkoztató központját Budapest helyett Varsóban tervezi letelepíteni. „Vígasztalhatja azonban a magyarokat az a tudat, hogy a Codecool éppen a napokban nyit Krakkó után Varsóban is iskolát, így jó eséllyel éppen egy magyar képzési modell adja a szakmai utánpótlást az élénkülő lengyel piacon.”
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk

Hányan vannak azok, akik munka nélkül egyáltalán nem engedhetnék meg maguknak a tanulást?

Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk