Hogyan erősíthetjük a vállalati márkát?
Akkor hoztuk létre a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik. Ahhoz, hogy ezt elérjük, először szerezzünk alapos ismereteket a márkákról, márkaépítésről, a vállalat márkastratégiájáról, marketingkommunikációjáról és reklámtevékenységéről.
A következő tennivaló, hogy a márkastratégiát, mint vezérelvet, építsük be a HR stratégiába. Ezután tegyünk meg mindent, hogy a márkaígéretet "márkahű viselkedéssé" alakítsuk át. Az egyik jól ismert pénzügyi tanácsadó cég például, úgy alakította ki márkáját, hogy azt sugallja, munkatársai "hiteles pénzügyi tanácsadók".
A humánerőforrás részleg segített az üzenetet megtestesítő tulajdonságok azonosításában. Ennek értelmében a HR arra kérte az alkalmazottakat, kerüljék el a számukra előnyös, de az ügyfelek számára túl kockázatos üzletkötéseket, inkább irányítsák az ügyfeleket egy másik tanácsadóhoz, mindig ismertessék a befektetések előnyeit és hátrányait, és csak az ügyfelek igényeinek feltérképezése után tegyenek befektetési ajánlatot.
Miután meggyőződtünk arról, hogy a márkaígéretet úgy alakítottuk ki, hogy azt be is tudjuk váltani, tervezzük meg az oktató és fejlesztő programokat, teljesítménymenedzsment és ösztönző rendszereket a "márkahű magatartás" megteremtése és megerősítése érdekében. Ezzel a HR el tudja érni, hogy az alkalmazottak gondolkodásmódja és cselekvése a mindennapokban is a kívánt irányban változzon. Ennek minden dolgozóra egyformán kell vonatkoznia, nem csak a külső ügyfelekkel kapcsolatot tartókra. Ez olyan "márkakultúrát" eredményez, melyben az összes szervezet a márkaígéret teljesítése érdekében végzi a munkáját. A Southwest Airlines is ennek köszönheti sikerét. Akkor mondhatjuk el, hogy létrehoztuk a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik.
A márkával való azonosulás harmadik kritériuma, hogy a márkastratégia a HR működését is áthassa. Ez az elvek gyakorlatra váltását jelenti. A belső ügyfeleknek, ha elégedetlenek, az outsourcing mostani időszakában, van módjuk máshol munka után nézni. A hitelesség bizonyítására nincs jobb módszer, mintha mi magunk képviseljük a leghatékonyabban a saját márkaígéretünket. Ugyanúgy járunk el, mint a vállalati márkastratégia megalkotásánál: fogalmazzuk meg az ígéretet, határozzuk meg hozzá az elvárt magatartásformákat, majd oktatással, teljesítménymenedzsment és ösztönző programokkal rögzítsük az elvárt magatartás normát.
Sok vezérigazgató a márkát cége legnagyobb értékének tartja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a sikerét fenntartsa. Ők a márka legfőbb megtestesítői, és gyakran érzelmileg is erősen elkötelezettek mellette. Ahogy például Phil Knight (Nike), Michael Eisner (Disney), Steve Jobs (Apple), hogy csak néhány nevet említsünk.
Ha tudjuk, hogy a vezérigazgató milyen üzleti és érzelmi jelentőseget tulajdonít a márkának, és hozzá tudjuk igazítani a HR szerepét és küldetését a márkastratégiához, jelentősen megnövelhetjük a humánerőforrás menedzsment értékét és elfogadottságát a szervezeten belül. Nem kell küzdenünk többé a kirekesztettséggel, munkánk végre a megkapja a megfelelő elismerést.
Forrás Katalin, HR Portal
A humánerőforrás részleg segített az üzenetet megtestesítő tulajdonságok azonosításában. Ennek értelmében a HR arra kérte az alkalmazottakat, kerüljék el a számukra előnyös, de az ügyfelek számára túl kockázatos üzletkötéseket, inkább irányítsák az ügyfeleket egy másik tanácsadóhoz, mindig ismertessék a befektetések előnyeit és hátrányait, és csak az ügyfelek igényeinek feltérképezése után tegyenek befektetési ajánlatot.
Miután meggyőződtünk arról, hogy a márkaígéretet úgy alakítottuk ki, hogy azt be is tudjuk váltani, tervezzük meg az oktató és fejlesztő programokat, teljesítménymenedzsment és ösztönző rendszereket a "márkahű magatartás" megteremtése és megerősítése érdekében. Ezzel a HR el tudja érni, hogy az alkalmazottak gondolkodásmódja és cselekvése a mindennapokban is a kívánt irányban változzon. Ennek minden dolgozóra egyformán kell vonatkoznia, nem csak a külső ügyfelekkel kapcsolatot tartókra. Ez olyan "márkakultúrát" eredményez, melyben az összes szervezet a márkaígéret teljesítése érdekében végzi a munkáját. A Southwest Airlines is ennek köszönheti sikerét. Akkor mondhatjuk el, hogy létrehoztuk a márkakultúrát, ha a szervezet minden munkatársa "a márka én vagyok" szellemében gondolkodik és cselekszik.
A márkával való azonosulás harmadik kritériuma, hogy a márkastratégia a HR működését is áthassa. Ez az elvek gyakorlatra váltását jelenti. A belső ügyfeleknek, ha elégedetlenek, az outsourcing mostani időszakában, van módjuk máshol munka után nézni. A hitelesség bizonyítására nincs jobb módszer, mintha mi magunk képviseljük a leghatékonyabban a saját márkaígéretünket. Ugyanúgy járunk el, mint a vállalati márkastratégia megalkotásánál: fogalmazzuk meg az ígéretet, határozzuk meg hozzá az elvárt magatartásformákat, majd oktatással, teljesítménymenedzsment és ösztönző programokkal rögzítsük az elvárt magatartás normát.
Sok vezérigazgató a márkát cége legnagyobb értékének tartja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a sikerét fenntartsa. Ők a márka legfőbb megtestesítői, és gyakran érzelmileg is erősen elkötelezettek mellette. Ahogy például Phil Knight (Nike), Michael Eisner (Disney), Steve Jobs (Apple), hogy csak néhány nevet említsünk.
Ha tudjuk, hogy a vezérigazgató milyen üzleti és érzelmi jelentőseget tulajdonít a márkának, és hozzá tudjuk igazítani a HR szerepét és küldetését a márkastratégiához, jelentősen megnövelhetjük a humánerőforrás menedzsment értékét és elfogadottságát a szervezeten belül. Nem kell küzdenünk többé a kirekesztettséggel, munkánk végre a megkapja a megfelelő elismerést.
Forrás Katalin, HR Portal
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk
Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés
Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján 3 hónapja
- Együttműködés, őszinteség és az elmaradhatatlan AI - így építsd a munkáltatói márkát 7 hónapja
- Jönnek a Z vezetők: mit tud ez a generáció? 7 hónapja
- Szervezeti kultúra: a vezetők és munkavállalók közös feladata 7 hónapja
- A megtartás kulcsa: a szervezet állapotának folyamatos mérése 8 hónapja
- DK: Rendőrök és tűzoltók helyett hamarosan milliárdosok nyaralhatnak a vállalati üdülőkben 10 hónapja
- Mi lesz így a nyaralással? Híres vállalati üdülők eladását tervezi a kormány 11 hónapja
- A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében 11 hónapja
- Hogyan lehet sikeres a vállalkozásod 2023-ban? 12 hónapja
- A Samsung, a BT és a Mercedes-Benz a legvonzóbb hazai munkaadók: Randstad kutatás 1 éve
- Exportorientált vállalatok férfi alkalmazottai már kiutazhatnak Ukrajnából 2 éve