Megjelent: 6 éve

Merj lusta lenni, és címlapra kerülsz!

A coach szakma nemzetközi elismertsége évről-évre nő, a coachok hatékonyságának számos cég köszönheti üzleti sikerét. Ábri Judit, az egyik legismertebb hazai szakember, szeptemberben a rangos szakmai magazin, a Coaching at Work címlapjára került. Ennek apropóján beszélgettünk a coaching itthoni megítéléséről.

Hol tart most a szakma itthon? Változott-e a megítélése?

Úgy érzem, hogy coachingban a 2.0 tartunk. Ez számomra azt jelenti, hogy a tevékenységünk egyre ismertebbé válik. A coach szakma ma már sokak által tanult és gyakorolt hivatás, és egyre több ügyfél által igénybe vett, támogató szolgáltatás is egyben. Ezen a ponton a továbblépést a coach munka magasabb szakmai szintre történő emelése, és a nemzetközi sztenderdek egyre szélesebb körben történő hazai alkalmazása jelenthetné. A coaching további elterjedéséhez kellenek továbbá a mérhető eredmények. Ehhez az kell, hogy egy coaching folyamat megindítása előtt az ügyféllel vagy megrendelővel, meg kell határoznunk közösen, hogyan fogjuk mérni azt az eredményt, amit az ügyfél elvár a coachingtól, vagy amiért a megrendelő fizet. A mérhetőség, és a coaching során elért fejlődés számonkérése fontos szempontok annak érdekében, hogy a még szkeptikusok is hasznosnak ítéljék meg a coachingot.

Ábri Judit
Minden coachnak van kedvenc eszköze, módszere. Az öné melyik?

Kedvenc eszközöm a saját LAZY-modellem, amelyben a betűk alapvető coach készségeket szimbolizálnak. A lazy angolul azt jelenti, hogy lusta. Ha valakiről azt mondjuk, hogy lusta, akkor az olyan leminősítő, és meghökkentő. Mégis a CHN Nemzetközi Coach Iskolában ezt tanítom: coachként merj lusta lenni! Mivel a coaching arról szól, hogy az ügyfél dolgozik a saját témáján, megoldandó feladatán és a coach jelenlétével, kérdéseivel, megfigyelésével, és biztatásával segíti őt az úton. Amikor a coach úgymond lusta és nem tesz többet a fentebb felsoroltaknál, már az is szép coach teljesítmény. Tehát az a jó, ha a coach munkája során lusta, és nem ő akarja megoldani a másik ember problémáját, ha nem ad tanácsot, és nem mond véleményt. Coach tanárként azt tapasztalom, hogy kezdő coachoknak ezt a legnehezebb magállni. Mindenkinek vannak jó ötletei, meglátásai és nagyon nehéz ezt magunkban tartani. A másik dolgában persze, hogy szeretünk okosak lenni. Az az okos, aki okosat tud mondani - tartja a közmegítélés. A coachingban nem így van. Ott az az okos, és jó coach, aki lustán, lazán, megengedően hagyja, hogy az okosság a másikból, az ügyfélből jöjjön ki.

Hogyan kerül egy magyar szakember egy nemzetközi magazin címlapjára?

Hosszú és kitartó munkával. Már 6 éve terjesztem a coachingot itthon nemzetközi szakértők bevonásával a Coaching Határok Nélkül (CHN) keretében és ez idő alatt sok külföldi barátom lett, akik támogattak ebben és ők vitték híremet. A CHN 2011 szeptemberében indult és célja, hogy friss nemzetközi tudást hozzon Budapestre. Valamint hozzájárultak az idén megszerzett és itthon egyedülállónak számító nemzetközi coach mester diplomám és a nemzetközi szinten ritkaságba menő MCC coach minősítésem. Különösen nagy megtiszteltetés számomra, hogy egy hosszú interjúban bemutathattam szakmai pályafutásom és kifejthettem hitvallásom a coaching terén, mert a Coaching At Work egy igen rangos brit coach magazin, ami már 12 éve jelenik meg kéthavonta digitális és nyomtatott formában. Mivel a coaching egyre jobban terjed, így ennek a szaklapnak is folyamatosan nő a népszerűsége és az olvasótábora.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk