Érzelmek és vállalati értékek együtt a társadalmi felelősségvállalásban
A World CSR Excellence and Leadership Awards díjat 2012 óta ítélik oda olyan vállalatoknak, akik társadalmi felelősségvállalásban kiemelkedő projekteket valósítanak meg. 2017-ben Indiában az OMV Hungária és a Lidl Magyarország hozta el hazánknak az elismeréseket.
A World CSR Congress nevű eseményen díjazták az OMV Hungáriát a „Best CSR Practices in various sectors” kategóriában. A Mumbaiban megrendezett kongresszuson a vállalat vízilabda-utánpótlást támogató kampányát ismerték el díjjal. Az OMV 2016-ban vált a magyar vízilabda utánpótlás-válogatott hivatalos szponzorává. A vállalat tavaly márciusi akciója során minden huszonöt liter feletti tankolásból huszonöt forintot a fiatal vízilabda-tehetségek támogatására fordított. A vásárlók emellett az OMV-töltőállomásokon adománykártyák megvásárlásával támogathatták az ifjú sportolókat, és Supershop-pontjaik felhasználásával is. A kampány során egy hónap alatt több mint huszonhárom millió forint gyűlt össze, melyet a Magyar Vízilabda Szövetség teljes egészében az utánpótlás nevelésére fordított.
AZ OMV a World CSR Excellence and Leadership Awards elismerésben részesült „A legjobb vállalati CSR gyakorlat” kategóriában, a vállalat hazai, vízilabda-utánpótlást támogató kampányát díjazták - mondta a HR Portálnak nyilatkozva Elek Adrienn, az OMV Hungária loyalty specialistája. A siker alapja, hogy megértettük vásárlói célcsoportunk értékeit, illetve megtaláltuk azt az utat, hogy miként tudunk érzelmi kapcsolatot kialakítani velük. Megvizsgáltuk, hogy melyek azok a kiemelt témák, amelyekkel a célcsoportunk szimpatizál, és amelyek az OMV vállalati értékei szempontjából is kiemelten fontosak - így fordultunk a gyerekek, az utánpótlássport, a tehetséggondozás támogatása felé. A siker másik oldala pedig a kampány eredménye volt, a vásárlóink segítségével egy hónap alatt összegyűlt pénzmennyiség, amelyet az ifjú vízilabda-tehetségek támogatására juttattunk el.
Egy másik kezdeményezésük a már negyedik éve futó olvasáskampány, az ,,Olvasson Mindenki Velünk!”. A program keretében két közismert nagykövetükkel, Lolával és Puskás Petivel zenés felolvasásokat rendeznek általános iskolások számára, illetve országos könyvgyűjtő kampányuk eredményeként több száz könyvvel gazdagítják a meglátogatott iskolák könyvtárát. Mindkét programot folytatják idén is.
A munkavállalók támogatása kiemelt cél
Nem az OMV volt azonban a World CSR Excellence and Leadership Awards egyetlen hazai díjazottja. A „Best Workplaces Practices” kategóriában is nyert hazai cég: a Lidl Magyarország kapott elismerést a szervezőktől. A vállalat a dolgozóit érintő elismerésekre nagy megtiszteltetésként tekint, mivel a Lidl felelős vállalati működésében stratégiailag kiemelt szerepe van a munkavállalók támogatásának - emelte ki a lényeget Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. 2016 januárja óta összesen 32%-os béremelést valósított meg a Lidl Magyarország a bolti és raktári fizikai munkavállalók körében. Az iparágra jellemző átlagbéreknél magasabb fizetést, képzéseket és egyéb béren kívüli juttatásokat nyújtó Lidl Magyarország évek óta élen jár a dolgozók javadalmazásában. Az áruházlánc 2016 április 1-jével ingyenes egészségügyi szakellátásokat, szűrővizsgálatokat, illetve élet-és balesetbiztosítást tartalmazó, minden dolgozó számára elérhető egészségprogramot vezetett be. 2016 márciustól, a meglévő cafeteria rendszeren felül az összes munkavállalójának kedvezményprogramot is kínál, melynek keretében 5-50%-os kedvezményt vehetnek igénybe a dolgozók 45 partner üzlethálózatában.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Érzelmek és vállalati értékek együtt a társadalmi felelősségvállalásban
2. oldal - Ökológia és szociális felelősségvállalás