Megjelent: 20 éve

Miként használjuk az Internetet toborzásra? - II.rész

Ezen pontnál érdemes kitérnünk néhány olyan mesterfogás ismertetésére, mellyel növelhetjük az álláshirdetés hatékonyságát és elősegíthetjük, hogy a pályázók mielőbb rálelhessenek cégünk álláshirdetésére:

images

Álláshirdetés sikeres megjelentetése

Az álláshirdetés szövegének összeállítása során törekedjük az adott pozíció kulcsszavainak használatára, kiemelésére. Azok az álláshirdetések, ahol a pozícióra jellemző kulcsszavak (hívószavak) aránya magasabb, gyakrabban jelennek meg az álláskeresők lekérdezései során. Pl: Értékesítési menedzsert keresünk.., bérezés: havi fix + magas értékesítési jutalék.., Ön egy kiváló értékesítési szakember?.., profi értékesítőket várunk egy multinacionális vállalat budapesti irodájába.., Fantasztikus lehetőség jól teljesítő értékesítőknek!...

Ellenőrizzük az álláshirdetés megjelenésének időtartamát. Az egyes állásoldalak eltérő hirdetési időtartamokat kínálnak, mely általában 7 és 28 nap között változik. Az álláshirdetés megjelentetését követően - ahogy újabb és újabb hirdetések kerülnek fel az állásoldalra - előfordulhat, hogy álláshirdetéseink látogatottsága idővel csökken. A magasabb látogatottsági szint fenntartása érdekében rendszeresen (3-4 naponta) ellenőrizzük a hirdetés látogatottsági statisztikáit és amennyiben szükséges, újítsuk / frissítsük meg a hirdetést, esetleg fogalmazzuk át, hogy ismét a figyelem központjába kerülhessen.

Figyeljünk arra, hogy az álláshirdetés vonzó legyen. Számos toborzási szakember esik bele abba a hibába, hogy az álláshirdetés összeállítása során kizárólag a cég igényeire összpontosít és nem fektet kellő sújt a potenciális pályázók figyelmének felkeltésére. Miért jöjjön a pályázó hozzánk dolgozni? Javasolt, hogy az álláshirdetés szövegének legalább egyharmadában soroljuk fel azokat az érvéket és előnyöket, mellyel meggyőzhetjük a potenciális jelöltet, hogy küldje el cégünkhöz pályázatát.

Folyamatosan kövessük az állásoldal eredményességét. Annak érdekében, hogy cégünk valóban értékes szolgáltatást kapjon, figyeljünk oda a szolgáltató eredményességét jelző statisztikai mutatókra. Számos toborzási szakember szembesül azzal a helyzettel, hogy az internetes állásoldalakról a hagyományos toborzási módszerekhez képest - mint a nyomtatott sajtó, szakmai oldalak - pályázati anyagok többszörösét kapja, mely tendencia az internetes karrieroldalak terjedésével csak tovább fokozódik. A tengernyi pályázattal elárasztott szakember könnyen figyelmen kívül hagyja a toborzási folyamat kívánt eredményességét.

Az állásoldal kiválasztása során igénybe vehetjük külső tanácsadó segítségét. Az online toborzási szakmában jártas szakember piaci ismeretekre és tapasztalatokra alapozva hatékonyan ki tudja választani a cégünk számára leginkább megfelelő állásoldalt. A leghatékonyabb állásoldal kiválasztásához végzett részletes piackutatás ugyanis rendkívül időigényes feladat lehet, nem beszélve a munkatársak leterheléséről.

Tovább >>
<< Vissza
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hibázik az AI alapú toborzás is - könnyen kerülhetnek süllyesztőbe a legjobb jelöltek

A mesterséges intelligencia (AI) alapú toborzási szoftverek miatt sok potenciális jelölt is kieshet a rostán a kiválasztás folyamata során. Sok... Teljes cikk

Ezért fontos, hogy a toborzó kommunikáció ne csak a fiataloknak, hanem szüleiknek is szóljon

A cégeknek érdemes részt venni a duális képzésben, hiszen a tanulók jelentős része a duális képzőhelyén szereti meg igazán a szakmáját és... Teljes cikk

Miért fukarkodnak a munkáltatók az állásinterjún adott visszajelzésekkel?

Jó ötlet-e az állásinterjú végén megkérdeznie a pályázónak, hogy milyennek látták a teljesítményét, milyenek az esélyei? Jogában áll-e... Teljes cikk