Aki kérdez: Ócsai Noémi
HR Szubjektív rovatunkban Ócsai Noémi, a Burger King (Fusion Zrt.) HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdésére.
Nagy kihívások elé állítja mind a vállalatvezetőket, mind a HR szakembereket a generációk közötti különbségek felismerése és annak megfelelő kezelése. Kiemelt hangsúlyt kap ez a téma napjainkban, vállalatunk a Fusion Zrt. életében is, hiszen dolgozóink 80%-a az Y vagy Z generáció szülöttje.
Úgy gondolom, ahhoz, hogy Y és Z generációs fiatalokat egy munkáltató meg tudjon szólítani, első lépésként egy szemléletváltás szükséges. Az ő „szemüvegükön” keresztül érdemes szemügyre vennünk a világot, nem pedig a sajátunkén. Fontos megkülönböztetnünk a két generáció mozgatórugóit és velük való kommunikációt. Látnunk kell melyek azok a csatornák ahol ők elérhetőek és „aktívan . Amíg korábban nagy szerepe volt az offline marketing eszközöknek, ezekhez a generációkhoz az üzeneteinket jellemzően online felületeken tudjuk eljuttatni. Fontos látnunk azt is, habár információéhes generációkról beszélünk rengeteg impulzus éri őket, így a közölni kívánt üzenetünk tartalma a lényegre szorítkozzon és figyelemfelkeltő legyen. Az Y és Z generációs munkavállalók figyelmének felkeltése pedig kizárólag akkor lehet sikeres, ha olyan témákat ragadunk meg, amely a kérdéses generációkat foglalkoztatja a mindennapokban.
Véleményem szerint azok a munkáltatók tudnak eredményesen Y és Z generációs munkavállalókat megszólítani, bevonzani és megtartani, akik képesek a megújulásra, nyitottak a modern technológiákra, változatos és fiatalos munkakörülményeket, továbbá gyors és átlátható karrier utat biztosítanak; valamint hitelesek tudnak maradni a munkavállalóik szemében.
Kérdésem Dulin Judithoz, a Lidl HR vezetőjéhez:
Hogyan működtethető jól a tehetséggondozás? Milyen eszközökkel lehetséges motiválni azokat a munkavállalókat, akik elérték a karrierútjuk csúcsát?
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk
„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk
HR Szubjektív rovatunkban Bondici Flóra, a Chorus One Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Gaál Annamária, az AGCO Hungary HR vezetője... Teljes cikk
- Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció 2 hete
- Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben 3 hete
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 2 hónapja
- A Z generáció sajátosságai, avagy lehet-e óriás hamburgert enni a mítingeken? 3 hónapja
- Mit akar a Z generációs munkavállaló? 3 hónapja
- Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene? 3 hónapja
- Mit ér a vezető, ha nő? 5 hónapja
- Milyen a tökéletes munkahely a Z-generáció szerint? 5 hónapja
- Az X generációs munkavállalók speciális juttatásokra vágynak, és egyre több helyen meg is kapják azokat 5 hónapja
- Az alfa generációs magyar gyerekek nem akarnak alkalmazottként dolgozni 5 hónapja
- Itt a kompetencia alapú kiválasztás: az érzelmi intelligencia a középpontban 5 hónapja