kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Adorján Zsidek Kata, a Starschema adatkonzultáns cég HR vezetője

Pályaválasztását jelentősen befolyásolta, hogy pedagógus családból származik és nővére, aki ugyancsak HR területen dolgozik személyes szakmai példaképe. Tavaly karrierje legnagyobb kihívására mondott igent, amikor felkérték Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő IT vállalkozásának, a Starschema adatkonzultáns cég HR vezetőjének. Munkája során a két legfontosabb alapelvnek a partnerséget és a diszkréciót tartja.

Az egyetemi évek után a Docler Holding cégcsoport Digital Reality játékszoftver-fejlesztő cégnél helyezkedett el, ahol először csöppent bele egy igazi kreatív munkahelyi környezetbe. „A Digital Reality márka már egy ismert név volt a piacon, és lehetőséget kaptunk arra, hogy egy garázscégből egy holding részeként stabil vállalattá fejlődhessen. HR szempontjából nagyon fontos feladat volt, hogy a gyors növekedési igényt kielégítsük, mellette a folyamatokat és az ösztönző rendszereket kiépítsük és működtessük. Folyamatosan új kihívásokat biztosított ez az időszak, hiszen itt több módszertannal, tervezéshez kapcsolódó feladattal és üzleti jellegű kérdésekkel ismerkedhettem meg, mialatt kiváló szakemberekkel dolgozhattam együtt”- emlékezett vissza Adorján-Zsidek Kata.

Villám kérdés-válasz
- Pszichológiai teszt vagy személyes elbeszélgetés?
Személyes elbeszélgetés, majd külön eszközként hasznos lehet egy jó teszt, aminek az eredményeire lehet építkezni.

- Belső vagy külső tréning?
Is- is. Helyzete és célja válogatja, hogy melyik az eredményesebb.

- Motiválás jó fizetéssel vagy fejlődési és előrelépési lehetőséggel?
Az IT szektorban a jó fizetés alapfeltétel. A motiváltságot és a lojalitást pedig csak személyre szabott fejlődési tervekkel lehet biztosítani.

- HR BP vagy sem?
BP, ha valóban betölti és betöltheti a funkcióját.

- Személyes meeting vagy konferenciabeszélgetés?
Amelyik célravezetőbb az adott helyzetben. Tapasztalatom szerint a hatékonyság nem ennek szokott a szűk keresztmetszete lenni.

- Irodai munka ülve vagy állva?
Ahogy kényelmes.

- Kiszervezés vagy házon belüli megoldás?
Stratégiai funkciók mindenképpen házon belül. Ami pedig egyértelműen leválasztható és hatékonyabb lehet kiszervezve, azokról az üzleti igények függvényében kell dönteni.

- Belső toborzás vagy külső toborzás?
Elsősorban belső toborzás, de igény és terheltségtől függően sosem árt egy kis külső segítség.

- Csapatmunka vagy egyéni teljesítmény?
Egy jó csapatmunkában az egyéni sikerek is erősebben megjelennek.

- Főzés vagy étterem?
Főzés egy étteremben.

- Könyv vagy e-book?
Hangoskönyv.


A szoftverfejlesztő részlegnél elért sikerek után a cégcsoporton belül BP-ként dolgozott tovább. Az IT mellett belelátott többek között a kockázati tőke, a klasszikus ügyviteli területek és a startup vállalkozások világába is. „Egy jól működő BP szerepkörben a vezetők részéről folyamatos a bizalom a HR iránt, hiszen látják, hogyan tud segíteni a céljaik elérésében, és használják is a kidolgozott megoldásokat. Ebben az időszakban a cégcsoporton belüli vállalkozások különböző problémákkal, igényekkel és kérésekkel kerestek meg, amelyekre nem adhattunk instant, sablonos válaszokat így mindig a cégre szabtuk a megoldásokat. Munkakörelemzések, teljesítményértékelési rendszer bevezetése, üzleti tervezéshez kapcsolódó HR-es feladatok és rengeteg pozíció betöltése jellemezte ezt az időszakot.” - tette hozzá Adorján-Zsidek Kata.

A Docler után az MVM NET Zrt-nél folytatta a pályafutását. Feladata a cégcsoporton belül egy új leányvállalat HR funkcióinak kialakításának és működtetésének támogatása volt. Legnagyobb eredményének itt azt tekinti, hogy sikerült egy komplex szervezetfejlesztési és BPR projektet a felsővezetés számára megvalósítania. „A projekt során nem alkalmaztunk külső tanácsadó céget, ezért is volt külön izgalmas, és szakmailag nagy kihívás egy ilyen munka megtervezése és megvalósítása.” Hosszútávon látta magát a csoportnál, de kapott egy olyan felkérést, amit nem utasíthatott vissza.

Építő típusnak tekinti magát, és szeret kilépni a komfortzónájából, ha a munka megköveteli. „Úgy éreztem, hogy eljött az idő, hogy a Starschema-nál minden eddigi tudásomat és tapasztalatomat felhasználva hozzájáruljak egy fantasztikus cég sikeréhez. Egy teljesen technológiai szemléletű cégvezetésnél kellett megmutatnom, hogy mire jó a HR, és hogyan tud hozzájárulni a sikereikhez.”- tette hozzá.
A munkát az alapoknál kezdte, amellett, hogy a nagyon gyors bővülési igényt is ki kellett szolgálnia. Kezdetben egyedül kellett bizonyítania, hogy a HR fontos és értékes része lehet egy szervezetnek, majd ezt követően vált lehetőség a HR terület bővülésre is.

A legnagyobb sikerem a Starschema-nál, hogy már a tulajdonosok is belátják, szükségük van ránk. A kiválasztási folyamatokat és a forrásokat biztosítjuk, kialakítottunk egy grade rendszert, elkezdődött a teljesítményértékelés és a vezetőfejlesztés, most a bónuszrendszeren és a gradekhez kapcsolódó kompenzációs csomagok kialakításán dolgozunk. A fluktuáció mindössze 2%-os, ezt szeretnénk a jövőben is tartani. A csapat sokszínű és lelkes, ennek fenntartásában is nagy szerepet töltünk be a különböző motivációs eszközökkel és vállalati kultúra formálásával.

A Starschema-nál kimagasló szakmai tudású és fejlődésre nyitott munkatársakkal dolgozhat együtt, és minden egyes nap történik valami, amire nincs még kialakított folyamat vagy megoldás. A folyamatosan növekvő dolgozói létszám és a száz fős küszöb átlépése ellenére a szervezet alapvetően továbbra is lapos, nyílt kommunikációt alkalmaznak és mindenkit egyenlően kezelnek.

Az a tapasztalatom, hogy emberileg és szakmailag is merni kell megújulni, nyitottnak kell lenni az új kihívásokra és érdemes az elméleti tudást és mások jó példáit sajátokkal kiegészíteni. Ezen felül fontos, hogy a szakmaiság, a diszkréció és a partnerség elve mindig érvényesüljön. Így lehet a HR valóban stratégiai partner, bármilyen cégről is legyen szó.”- zárta gondolatait Adorján-Zsidek Kata.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk