kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Nézem, de nem látom - a vizuális álláshirdetések hiányának problémája

A világ kommunikációs narratívája jelentősen átalakult az elmúlt évek során. A munkaerőpiacon tevékenykedő cégek nagy része azonban egyáltalán nem foglalkozik a jelenséggel. Cégek százai panaszkodnak a munkaerőhiány okozta károkra, de arra már kevesen törekszenek, hogy a jelenlegi trendeknek megfelelő álláshirdetéseket adjanak fel, ezzel megkönnyítve saját helyzetüket. Lássuk, mi a probléma!

Az álláshirdetések és a marketing kapcsolata

Ha megfigyeljük a ma uralkodó piaci trendeket, azt láthatjuk, hogy egyes termékek és szolgáltatások hirdetési módszertana gyökeres változáson ment keresztül az elmúlt évekhez viszonyítva. A többnyire általános üzenetet közvetítő, sablonos megoldások ma már nem működnek. A cégek felismerték ezt, és kreatív, egyéni reklámstratégiákat dolgoznak ki, mely nem csak az üzenet megfogalmazásában, de annak vizuális megjelenítésében is újat próbál teremteni.

Úgy tűnik azonban, hogy a HR-szakma nem követi ezt a trendet. Ez azért érdekes, mert bár sokan másképpen vélekednek erről, a HR egyik fő fegyvere szintén a marketing. Évtizedekkel ezelőtt még könnyen lehet, hogy tömegek jelentkeztek egy-egy állásra, ez a piaci trend azonban mára megszűnt. A mai fiatalok teljesen más életpályamodelleket akarnak befutni, mint szüleik és főként nagyszüleik generációja. Éppen úgy, ahogy a reklámozás világában, HR-területen is életbe vágóan fontossá váltak a hirdetési formák. A jelenleg uralkodó munkaerőhiány és csökkenő születési arányok közepette ugyanis a cégek is kvázi termékek lettek, melyek előnyeit kommunikálnunk kell.

A vizualitás mindig is komoly szerepet töltött be az emberi társadalom történetében, a hirdetések világában pedig különösen. Úgy tűnik azonban, hogy az álláshirdetők nagy része erről hajlamos megfeledkezni, és görcsösen ragaszkodnak az unalomig ismételt álláshirdetési sablonokhoz, amelyek ma már elkeserítő eredményeket hoznak.

Rendkívül fontos tehát, hogy ezt a cégek is felismerjék, és alkalmazkodni kezdjenek a ma uralkodó piaci trendekhez, és álláshirdetéseikbe több vizuális elemet és kreativitást csempésszenek.

Mit képvisel a cég, mit üzen a márka?



Az emberek többsége ma már akaratlanul is márkákban gondolkodik. A kedvenc márkánkat esszük, a kedvenc márkánkat használva mobilinternetezünk, és a kedvenc márkáinkat viseljük. A brand szerepe olyannyira fontossá vált társadalmunkban, hogy a munkavállalók is személyes márkaként tekintenek önmagukra. Egy ilyen piaci helyzetben egyszerűen nem teheti meg egy cég, hogy nem fektet elegendő hangsúlyt a márkaépítésre.

Ennek pedig az egyik leghatékonyabb módja a profi vizuális kommunikáció. A magukra is márkaként tekintő munkavállalók számára egy szép, átélhető és ötletes történetet kell tálalnunk, ha azt szeretnénk, hogy elköteleződjön cégünk iránt. Unalmas sablonüzenetekbe biztosan nem fognak beleszeretni az álláskeresők.

A vizuális megjelenítések (természetesen a kellő mennyiségű, és profin célzott szöveges tartalmakkal megerősítve) sokkal gyorsabban, sokkal jobb eredményeket hoznak, mint a pontokba szedett, fáradt, lapos álláshirdetések, amelyekből percenként látunk egyet a közösségi médiában.

A mai generáció digitális bölcsőben nőtt fel



Vegyük alapul a környezetet, ahol a mai generáció felnőtt. Az információáramlás sebessége hatványozódott az előző generáció kommunikációs sebességéhez viszonyítva. Azonnal megszerezhető szinte bármilyen információ. A TV, a számítógép, a videojátékok és az internet korában a gyorsan fogyasztható, mégis ütős üzenetek vették át a stafétát a lassú, körülményes kommunikációs formáktól.

Egy ilyen digitális közegben szocializálódott munkavállaló nem teszi meg nekünk azt a szívességet, hogy puszta jó szándékból végigrágja magát cégünk sablonos álláshirdetésén, amiben ráadásul semmi érdemi információt nem talál. Korunk munkavállalóinak figyelmét egyetlen mikro szekundum alatt meg kell ragadjuk, máskülönben hirdetésünk elveszik az információk tengerében. Egyszerűen nem tehetjük meg, hogy egy korábbi világ nyelvén szólítjuk meg őket, hiszen azt a nyelvet sokkal kevésbé értik - és sokkal kevésbé akarják érteni.

Ha érdemes a cégünknél dolgozni, mutassuk meg



Az mtpays-nél felismertük azt, hogy az első és egyben legfontosabb feladat, hogy átgondoljuk, miért érdemes munkavállalóként cégünket választani? A “versenyképes fizetés”, a “fiatalos csapat”, a “remek fejlődési lehetőségek” nem ilyen előnyök.

Ha azt szeretnénk elmondani, hogy a cégünk remek csapatot alkot, osszunk meg belső céges fotókat, csapatépítőről készült videókat, esetleg egy panorámaképet az ötletesen berendezett pihenőről - vagy dühöngőről. Mondjuk el, hogy a kávét minden reggel a cég állja, mert tudja, mennyire nehéz az ügyfelekkel kommunikálni ébredés után, vagy osszunk meg munkatársaink sikertörténeteit.

Az álláshirdetés ma már történetmesélés, amelynek végén a munkavállaló maga dönti el, hogy szeretne-e a történet része lenni, vagy sem. A mi feladatunk pedig az, hogy ötletes, hatékony illusztrációkkal, és megnyerő történeti elemekkel sugalljuk, hogy a mi történetünk egyedülálló a munkaerőpiacon.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Cégvezetők Csúcstalálkozója - 2024. Könnyebb vagy nehezebb lesz a pálya?

Mit hoz a 2024-es év? Könnyebb lesz a pálya az üzleti szektornak? Vagy a kiszámíthatatlanság, fenyegetettségi helyzetek kereszttüzében kell továbbra... Teljes cikk

Hogyan biztosítsuk a kerékpáros munkába járást?

Az elmúlt években a kerékpár és az elektromos kerékpár egyre népszerűbbé vált a munkába járás és szabadidős tevékenységek során egyaránt.... Teljes cikk

Költségelemzést Támogató Munkaidő-Nyilvántartás

A munkaügyi nyilvántartások, munkaidőadat-nyilvántartás és bérszámfejtés általánosan alkalmazott módszereit egyes esetekben el lehet, és... Teljes cikk