A munkáltatói márkaépítésről II. - Kovács Bernadett
A munkáltatói márka befelé irányuló cselekvésekből, és kifelé kommunikációból áll. Előbbivel azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat, utóbbival pedig ezt megmutatjuk azoknak, akiket szeretnénk, ha a jövőben a munkatársaink lennének. Beszélgetés Kovács Bernadett, a Docusoft marketing és PR menedzserével.
azseniátlátakáoszonisvagynem
Mit dolgozol jelenleg?
Hivatalosan Marketing és PR menedzser szerepel a titulusomban, de a tényleges munkám ennél jóval szerteágazóbb és kb. 3 részre tudnám osztani: a hagyományos marketing és PR az üzletfejlesztési területen, belső kommunikáció és események, melyek már erőteljesen áthallásban vannak a ma olyan népszerű employer branding belső elköteleződés részével, valamint ennek “külső” testvére az, hogy kommunikációs oldalról támogatom a toborzási területet. Nálam vannak a pull csatornák és a munkahelyünk kívánatossá tételének felelőssége, szorosan együttműködve a kapcsolódó munkatársakkal, sőt, inkább az egész céggel.
Kovács Bernadett
Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?
Meglehetősen vicces, hogy míg a toborzási és kiválasztási folyamatainkat tudatosan, folyamatosan fejlesztve végezzük, az én interjúm még 5 évvel ezelőtt a Corvinus C épületének 2. emeletén zajlott. A cég korai stádiumában történt ez, ahol az elsődleges recruitment forrás a személyes kapcsolatok voltak. Én is így kerültem a Doctusofthoz, hogy egy kedves barátom ajánlott be. A cég olyan jó íráskészséggel rendelkező személyt keresett, akinek van tapasztalata a blogolásban, evangelizációban és tech-affinis. Az egyetem után teljes állást kaptam és volt szerencsém az összes kommunikációs területre betekinteni, ami nagyon ideálisan és természetesen a cég növekedésével párhuzamosan zajlott.
Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?
Talán az, hogy, ami tegnap volt, az ma már nincs, hanem van helyette más. Egy új igény, egy piaci változás, ráadásul ez a technológiai területen többszörösen hatványozódik.
Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?
Az egyik legfontosabb, hogy olyan technológiákkal dolgozunk (Google Cloud Platform), amivel viszonylag kevesen ebben az országban. Ezenkívül mondhatnám a csapatot, mondhatnám a kávégépet, és a rugalmas munkaidőt meg ezt a sok-sok techie, startup-szagú dolgot. (A csocsó asztalt eladtuk, mert hangos volt!), de ha valamit ki kellene emelnem, az a hosszú távú perspektíva, amit a Doctusoft nyújt. Úgy gondolom, hogy ez ritka ma Magyarországon, hogy egy középméretű tech cég akár 5 éven át meg tudja tartani a munkatársait. És most nem (csak) magamról beszélek. A közel 40 fős cégből még mindig van legalább 10+ ember, akikkel 2011-2012 óta együtt dolgozom.
Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?
Számomra a munkáltatói márka két dologból áll: cselekvésekből, amelyek befelé irányulnak, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat itt, és kommunikációból, mely ezeknek az aktivitásoknak a megmutatásából áll azok felé, akiket szeretnénk a jövőben a munkatársainknak tudni. A kommunikáció persze önmagában nem jelent semmit, ha nincs mögötte a hitelesség, hogy itt tényleg ez történik, hogy odafigyelünk egymásra az első naptól kezdve az utolsóig. Miért fontos? Mert a reklámzaj már a munkáltatói piacon is kezd olyan erős lenni, mint a fogyasztóin, plusz azért ott van az cirka 25.000-es fejlesztői hiány, és, aki alszik, mindenről lecsúszik.
Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?
Ennek a folyamatnak nagyon az elején járunk, a félévre van betervezve a vadiúj karrier oldalunk elkészítése és ez alapján a Dreamjo.bs profilunk ehhez igazítása is, hogy konzisztens legyen a megjelenésünk mindkét felületen. Múlt héten zajlottak az ezzel kapcsolatos ötletelések, és szuperizgalmas volt összeülni a kollégákkal szinte az összes területről és közösen dolgozni egy ilyen projekten. Nagyon sok érdekes gondolat tud érkezni, ha összeütköztetjük a látsámódokat, és így remélem az oldal is több lesz, mint ha csak a kommunikációs terület dolgozott volna rajta egyedül. A Dreamjo.bs-nál jelenleg arra koncentráltunk, hogy a honlapon kintlévő pozikat Dreamjo.bs-osítsuk és ne veszítsük el se a stílust, se a tartalmat, és persze, hogy kiszedjük a kétszavasokat a fejlesztőkből.
Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?
Szerintem nagyon fontos meghatározni reálisan, hogy miben vagyunk jók, vagy miben akarunk azok lenni, mi a célunk és mi tesz minket különlegessé. Ezek alapján már lehet kezdeni kis lépésekben felépíteni egy képet magunkról, ami lehet egy Facebook oldal (mi is így kezdtük) vagy egy Dreamjo.bs profil és utána szépen a többit. Sokan megijednek, mert egy “viszonylag új” terület, aztán, ahogy jobban beleássa magát valaki, rájöhet, hogy az elemek egy részét már csinálják, csak még nem így hívják.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk
16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk
A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István... Teljes cikk
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső? 1 hete
- Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon? 2 hete
- Ennyi magyar munkaadó tervez létszámcsökkentést a második negyedévre 2 hete
- Miért lesz valaki HR-es? - Kérdések és válaszok: 1. rész 3 hete
- Így lesz minőségi munkaerő: üzleti fórum német cégekkel Debrecenben 3 hete
- Egységben az erő: így enyhíti a munkaerőhiányt és csökkenti az agyelszívást három ország 3 hete
- Többletpontokat szerezhetnek és pénzt kereshetnek az alapkiképzésben részt vevő fiatalok 3 hete
- Orbán Viktor: Minden erőt arra kell összpontosítani, hogy az embereket meggyőzzék, van értelme dolgozni 3 hete
- Hol vannak tartalékok a magyar álláspiacon? Így látja az államtitkár 4 hete
- Megjelent a szabályozás - Ezeket a foglalkozásokat nem űzheti a vendégmunkások egy része 4 hete
- Hibázik az AI alapú toborzás is - könnyen kerülhetnek süllyesztőbe a legjobb jelöltek 1 hónapja