kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Hogyan találjuk meg az ideális alkalmazottat? (I.)

Függetlenül attól, hogy vállalatunk a világ mely pontján helyezkedik el, mivel foglalkozik, hány embert alkalmaz, milyen pozícióba keresünk alkalmazottat, előbb vagy utóbb szembesülni fogunk az általános problémával: hogyan találjuk meg az igényeinknek legmegfelelőbb alkalmazottat?

images

Kétrészes cikkükben 10 hasznos tanácsot adunk Önnek a profi toborzáshoz és kiválasztáshoz. Elsősorban azoknak a vállalatoknak igyekszünk segíteni, akik saját online weboldalukon keresztül hirdetik meg állásaikat. Természetesen nem most találtuk fel a spanyolviaszt - ezek a módszerek már korábban is ismertek voltak, sőt bizonyára már Ön is találkozott némelyikkel. Mi csak összegeztük őket Önnek a hatékonyabb, mindennapos hasznosíthatóság érdekében:

1. Gondoskodjunk róla, hogy a pályázók könnyen elérhessék az általunk kínált állásokat, és a jelentkezés egyértelmű és átlátható legyen!
Képzelje magát a munkát kereső helyébe! Ha egy internetes állásportál felkeresése helyett önállóan igyekezne álláshirdetésekre bukkanni, mivel kezdené először? Bizonyára valamelyik ismert keresőprogrammal (ilyen például a Google vagy az [origo] Vizsla24), igaz? Ha azonban az általunk kínált állás nem jelenik meg az első 20 találatban, nem sok esélyünk van. Tehát írja át a kulcsszavakat, használjon általános kifejezéseket, de legelőször is nézze meg, hogyan csinálják mások! Ne felejtse el a végén letesztelni az új hirdetési címszavakat. Ha nem elég csábítóak, impozánsak, kevés jelentkezőre számíthat. Írja le az adott munkával kapcsolatos összes lehetőséget - ne az elvárásokat sorolja!
Menjünk tovább! Ha a jelentkező sikeresen elérte az álláshirdetésünket, szeretné megpályázni. Ehhez általában regisztrálnia kell magát a weboldalon, kitölteni egy, esetleg több űrlapot, kiválasztani, hogy melyik állásra jelentkezett, stb. Egy ilyen
hosszadalmas jelentkezési procedúra több potenciális jelöltet is elriaszthat attól, hogy végül elküldje pályázatát.
Fordítson figyelmet arra, hogy a jelentkezés egyszerű legyen, valamint, hogy a folyamatot egy hozzáértő szakember tervezze meg, aki képes a munkavállalók szemszögéből is elemezni egy ilyen felvételi procedúrát. A legújabb toborzási tendenciák szerint y a jelentkezőnek sok helyen már nem is kell jelentkezési lapot kitöltenie.

2. Teremtsen összhangot a toborzást végző és a betanító munkatársak között!
Tegye egyértelművé mind a toborzást végző, a betanító és felvételiztető munkatársak számára, hogy pontosan milyen alkalmazottat keres, mielőtt a tényleges keresést elkezdené. Nagyon fontos, hogy az ideális jelölt elég izgalmasnak találja a meghirdetett állást ahhoz, hogy jelentkezzen is rá. Ha a munka leírása nem elég csábító, írja át! Ha túl sok jelentkezőt kell visszautasítania, bizonyára nem elég kifejező a munka leírása - ezért már a munka leírásánál próbáljon meg szelektálni.

3. Használja ki a technológia adta lehetőségeket!
Jobbak lettek a pályázók? Több felvételt tudtak lebonyolítani a toborzást végző kollégái a technológiai fejlesztések révén? A vállalatok általában ezen két szempont alapján ítélik meg befektetéseik megtérülését. Megnézte már, hogy hol tart most és hol állt 5 évvel ezelőtt? Az önvizsgálatot kezdje a saját weboldalával! Próbálja ki, hogy a weboldalán működő kereső programok hatékonyan választják-e szét a megfelelő és az alkalmatlan jelentkezőket! Majd győződjön meg róla, hogy ugyanezt a toborzás végző szakemberei is meg-e tudják tenni. Egyedül ezzel az egy változtatással akár 20-30%-al növelheti HR csapatának hatékonyságát.
Ráadásul számos kiváló jelentkezőt is találni fog.

4. Készítsen munkaerőfelvételi-tervet!
Ha még nem kezdte el a szükséges jelöltek keresését a következő negyedévre, máris hátrányban van. Ha még azzal bajlódik, hogy az aktuális félévre betervezett jelölteket keresi, akkor felejtse el, hogy a jelenlegi költségvetéssel és HR csapatával megtalálja a keresett alkalmazottakat. Ha netán még az előző negyedévre keres embert, akkor ön nagyon nagy bajban van.
Egy folyamatos felvételi-terv az elsődleges eszköze kell, hogy legyen minden HR részlegnek. Ne becsülje le! Ez azonos a termelési tervvel vagy az értékesítési előrejelzésekkel. Aktualizálja minden negyedévben, hogy pontos képet kapjon a következő 12 hónap munkaerő-igényéről. Ha nincs abban a kivételes helyzetben, hogy a szükséges munkaerő változatlan, nagy hasznát fogja venni egy ilyen tervezetnek.


Cikkünk holnapi, befejező részében megismerheti azt a további 5 pontot, mellyel valóban tökéletessé teheti az ideális alkalmazott-kiválasztási folyamatát!
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk