kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

A legjobb üzleti stratégia az inspiráció

A változáshoz változnunk kell, anélkül nem megy. Valamit másképp kell tennünk, mint azelőtt. A Coaching Határok Nélkül (CHN) által szervezett előadás-, és workshop-sorozat márciusi meghívottja, Neil Scotton, coach, NLP mester, a nagy változások megvalósításával foglalkozott.

„Ami valójában fontos, az az ember maga. Az, amivel éppen szembesül, ami foglalkoztatja. Soha nem tudom előre mit fog mondani az ügyfelem. Az embert coacholom, nem a problémát fejtem meg.” - mondja Neil.

A változáshoz változnunk kell, anélkül nem megy. Valamit másképp kell tennünk, mint azelőtt. Egy vezetőnek ilyenkor nem csak saját kérdéseivel, bizonytalanságával és ellenállásával kell megküzdenie, de figyelnie kell a csapatára is, a csapaton belül pedig az egyes emberekre, egyenként, egyénenként. Figyelmét meg kell osztania a feladatok véghezvitele, a teljesítmény maximalizálása, az emberek és önmaga között.

Képzeljük el, hogy van három kis tálunk. Az elsőre az van írva 'A feladat', a másodikra 'Mi, mint csapat' a harmadikra 'Mi, mint egyének'. Van összesen száz darab üveggolyónk is. Képzeljük el, hogy minden megbeszélésre visszük magunkkal a tálakat és az üveggolyókat. Hogyan osztjuk fel az üveggolyókat a tálak között? Mi a jellemző a jelenre, hogyan működünk most, emberként, vezetőként? Hol van a legtöbb figyelem, és melyik tálban nincs üveggolyó, vagy csak alig? Mit és hogyan lenne érdemes másképp csinálni, min és hogyan tudnánk változtatni? Hogyan működik ez a szervezetben, merre húz a szervezeti kultúra, hogyan osztják el az üveggolyókat a különböző osztályok és hogyan hat ez az együttműködésre, az elkötelezettségre, a teljesítményre, a sikerre, a jól-létre?

A legtöbb cégnél a 'Feladat' tartálya nyeli el a legtöbb figyelmet és energiát, és még ma is kevesen fordítanak kellő figyelmet a csapat működésére, az egyénekre, a reflexióra és az önreflexióra. A célok változásával vajon hogyan alakul az üveggolyók elosztása? Hogy néznek ki a tálak akkor, ha a teljesítmény növelése a cél, és vajon mi változik, amikor az egyének bevonása és az egyéni hozzájárulás van a fókuszban? Vezetőként hogyan irányítjuk a megbeszéléseket és vajon van-e min változtatni a jövőben?

Neil Scotton ehhez hasonló gondolatserkentő és elmélyülést igénylő kérdésekkel vezette végig ezt a rendhagyó workshopot.

Nagy változások kis könyve

A workshop alapját a 'The Little Book of Making Big Changes Happen' (A nagy változások megvalósításának kis könyve) című könyv szolgáltatta, melyben több ezer beszélgetés eredményeként összegyűlt bölcsességet gyúrt rövid, inspiratív egylaposokká az előadó és Alister Scott szerzőpáros.

A szervezetekben gyakran felmerül, hogy hogyan növelhető a reziliencia és a támogatottság, hogyan védhető meg és erősíthető a hírnév és hogyan alakíthatóak át a céges szokások. A könyv, a benne rejlő rövid gondolatmorzsákkal és kérdésekkel segít felfedezni a válaszokat. A saját meglátásokat újabb kérdésekkel fűszerezi, mely reflexióra, önreflexióra hívja az olvasót. Neil elmondása szerint kis könyvét sok vezető használja napindítóként, vagy döntések, dilemmák előtt. Felcsapja valahol és elgondolkodik rajta, a nap folyamán még forgatja, ha úgy alakul megosztja, beszélgetésre invitálva a kollégákat. Előfordult, hogy egy vezető csapata minden tagjának ajándékozott egy példányt a könyvből, és azóta is közösen forgatják. Coaching eszközként is kiváló, hiszen az elgondolkodtató, időnként provokáló kérdések és meglátások mélyebb beszélgetések generátoraként is szolgálnak.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A legjobb üzleti stratégia az inspiráció
2. oldal - Egység a csapatban
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk