Digitális kérdések - emberi válaszok
Ugyan 2020-ban rengeteg app versenyez a felhasználók figyelméért, de a megszokott viselkedésminták most is működnek. Érdemes ezeket a toborzásban is kihasználni. Írja Renfer Péter, a People Solutions blog bejegyzésében.
Melyiket választja? Mindig az elsőt.
Az a feladatunk a projektekben, hogy az ügyfeleinket ezekben a döntésekben segítsük. Hogyan kell appot választani ebben az óriási választékban. Vannak olyan adottságok, emberi viselkedési minták, amelyeket már induláskor jó tudni.
Egy étlapon egy adott csoportból (például italok) melyikre esik a legtöbb választás? AZ ELSŐRE.
Egy amerikai kísérletben 511 étteremben a Colát és a Cola Lightot felcserélték. A cukros kóla a csoport végére került, míg a cukormentes az elejére. Majd 21 százalékkal nőtt a Cola Light fogyasztása, miközben a sima változaté 9 százalékkal esett. Azaz érdekes, hogy a programok használata során is pont ez történik - az első lehetőség felé tolódik el a választás.
Kihívás: elnyerni a figyelmet
A telefonunkra naponta átlagosan 110-szer nézünk rá. Az ébren töltött órákban átlagosan 9-szer ellenőrizzük. Döbbenetes. Ez nekünk azt üzeni, hogy a kollégáknak szánt, céges mobilos app potenciálisan ennyiszer tud kapcsolatba kerülni a dolgozóval. Rajtunk múlik, hogy ebből mennyit szeretnénk kihasználni, és mire.
Hogyan kell appot tervezni, választani? A legfontosabb szabály, amelyet érdemes követni: annyi időt vegyen igénybe a funkció, amennyit a felhasználó rászán, és amíg az appban tartható az érdeklődése. Minden más megoldásnál azt kockáztatjuk, hogy a kolléga elhagyja az appot. Ezen a kötelezővé tétel nem segít. Ekkor jönnek létre azok a helyzetek, amikor mindenki a saját Excel tábláit használja, és végül eltűnnek a közös használatú munkaterületek.
Hová jelentkezik állásra a jelölt?
Ma a magyar piacon 3,4 százalékos munkanélküliségi ráta mellett gyakorlatilag azt mondhatjuk, hogy mindenkinek van állása. Így a cégek mind a szellemi, mind a fizikai toborzás kapcsán hatalmas problémákkal küzdenek, mert nincs szabad ember a piacon.
Vajon 50 cég toborzási portálja közül mennyin lehet mobilon végigvezetni a jelentkezést? NÉGYEN.
Ugye érthető, hogy melyik 4 lesz az a cég, amelyiknél a legtöbb jelölt gyűlik össze? Egy mai igényeknek megfelelő állásportálnál alapvető elvárás, hogy a felhasználó akár két villamosmegálló között tudjon jelentkezni egy hirdetésre. Ami ennél tovább tart, az már érdektelenné válik, akkor máshova megy a kolléga. A legszomorúbb, hogy még csak ki sem derül, hogy akár hozzánk is jöhetett volna.
Ugye mennyire felértékelődik ilyen esetekben egy jól megtervezett webes, mobilos alkalmazás, illetve az, hogy mennyire volt átgondolva? Van megoldás: a legmesszebbmenőkig érteni kell a felhasználók használati helyzeteit és szokásait. Abból kell kiindulni, amit ők élnek át. Azaz a megoldás a funkció és az app helyes megválasztása.
Természetesen az információmegosztáshoz a kulturális környezet is szükséges. Egy jó felhasználói felület nem elég.
A People Solutions blog további bejegyzéseit ITT olvashatja.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső? 1 hete
- Ennyi magyar munkaadó tervez létszámcsökkentést a második negyedévre 2 hete
- Miért lesz valaki HR-es? - Kérdések és válaszok: 1. rész 3 hete
- Többletpontokat szerezhetnek és pénzt kereshetnek az alapkiképzésben részt vevő fiatalok 3 hete
- Hibázik az AI alapú toborzás is - könnyen kerülhetnek süllyesztőbe a legjobb jelöltek 1 hónapja
- Ismerjük meg a sokoldalú közlekedési mobilalkalmazást! 1 hónapja
- Elfogyott a magyar munkaerő? Főszerepben a toborzás! 1 hónapja
- 5 tipp, amivel jó toborzó lehetsz 1 hónapja
- Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre 1 hónapja
- Ez jelenti a legnagyobb problémát a vállalatoknál az új munkatársak toborzásánál 2 hónapja
- Miért fukarkodnak a munkáltatók az állásinterjún adott visszajelzésekkel? 2 hónapja