Ezeket a legfontosabb ellenőrizni a téligumikon, csere előtt
Sajnos sok ember a tél közeledtével se tudja, vagy csak spórolás szempontjából nem is akarja lecserélni téligumira az abroncsokat. Sokan azt hiszik, hogy a nyárigumi is ugyanolyan biztonságos fagyban is, mint a téli, ezt azonban a szakemberek megcáfolják és azt tanácsolják, tartsuk észben, hogy ahogy az időjárás hidegebbre vált át, az abroncsokat cserélni kell!
Azonban feltehetjük a kérdést, hogy mi van akkor, ha a téligumi cseréjét mi szeretnénk lebonyolítani? Tisztában vagyunk azzal, hogy mikre kell odafigyelni, ha a gumik állapotát ellenőrizzük? Összeszedtük most a legfontosabb pontokat
Kopás
Az egyik legkézenfekvőbb és legfontosabb, hogy leellenőrizzük a gumi kopását. Vagyis, hogy alkalmas-e még a biztonságos vezetésre. A gumik futófelületének kopását a barázdákban lévő kopásjelzők segítségével könnyedén meg tudjuk nézni. Ha a kopás már eléri a kopásjelző szintjét, akkor ez azt jelenti, hogy a barázdamélység lecsökken az előírt 1,6 mm-re, tehát az abroncsot mindenképp le kell cserélnünk!
+ 1 Tipp:
Profilmélység mérő hiányában könnyedén megmérhetjük a kopást egy százforintos érmével. A százforintos külső, ezüst színű része ugyanis 4mm vastagságú. A pénzérmét a futófelületi barázdába kell tenni és ha az ezüst rész teljesen eltűnik, akkor ez a barázdamélyég még elfogadott.
Az abroncskopás rendszeres ellenőrzése a jó vezető szokásai közé tartozik. A gumiabroncs ugyanis az egyetlen olyan része a kocsinak, amely érintkezik a talajjal, az úttal. Egy kopott abroncs még inkább ki van téve a csúszás és a defekt kockázatának. Ezek mellett a fékezés és az úttartás teljesítményei is csökkennek a kopással arányosan, főleg, ha téli időszakról beszélünk.
A gumi kopását több okból is rendszeresen ellenőrizni kell. Egyrészt, ha a barázdamélység mértéke meghaladja az előírt minimális értéket akkor ez komoly büntetést vonhat maga után. Másrészt pedig fontos szem előtt tartani, hogy a gumi kopása veszélyezteti a gépjárműben ülők biztonságát, mert, ha a barázdamélység csökken, akkor a barázdák sekélyebbek, így kevesebb lesz a hely a víz elvezetésére, azaz erősen megnő a vízen felúszás kockázatát.
Az összes gumiabroncs egyetlen kopása:
A gépjármű abroncsai nem ugyanolyan ütembe kopnak. Általában az első kerekek végzik a kormányzás javát, ezért az elülső gumik valamivel gyorsabban elkopnak. Ha esetleg a kopás gyorsabbnak tűnik, a szokásosnál, akkor érdemes ellenőriztetni az autó felfüggesztését és a futóművet. A futómű beállítása különösen akkor fontos, ha azt tapasztaljuk, hogy az autó egyik oldalán sokkal erősebb a gumik kopása.
Az abroncs nyomása
Téli gumi esetén feltétlenül ellenőrizni kell az abroncs nyomását, ez ugyanis az egyik legalapvetőbb vezetésbiztonsági tényező. Akkor, ha túl alacsony a nyomás a téligumikban, az autó stabilizálása csökken, a gépjárművet sokkal nehezebb lesz iránytani, hosszabb fékútra is számítanunk kell. A lapos gumi emellett növeli az autó fogyasztását is, azért mert nagyobbá teszi a gördülési ellenállást, ami a téli gumiknál eleve nagyobb, mint a nyárigumiknál. Már akármelyik benzinkúton könnyedén ellenőrizni tudjuk a téligumi nyomását és szükség esetén fel is tudjuk fújni a gumikat.
Fontos észben tartani, hogy ezek az ellenőrzések a nyári gumiknál is nagyon fontosak, de ha a tapadásról és a biztonságról van szó, akkor különösen oda kell figyelni a téligumik esetén, hiszen ezekre az abroncsokra hatványozottan igaz, hogy még olyan extrém esetekben is, jól kell teljesítenie, mint a jeges, nedves, kásás út. Ilyenkor egy nyárigumi egészen biztosan csődöt mondana.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
- A gumiabroncsok megfelelő nyomásának fontossága 11 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 12 hónapja
- Máltán a legnagyobb a nők aránya a közlekedési ágazatban 1 éve
- Taxisofőr és kamionsofőr állások 1 éve
- A közösségi autómegosztás is lehet adómentes béren kívüli juttatás 1 éve
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 2 éve
- Szeptember végéig lehet pályázni a kerékpárosbarát munkahely címre 2 éve
- A rabszolgatörvény alkalmazása lehet a megoldás a BKV sofőrhiányára 2 éve
- Súlyos a hiány itthon gépjárművezetőkből is 2 éve
- Rengeteg e-kerékpár beszerzésére lehet ismét pályázni 2 éve
- Bővül a budapesti bringaflotta: 310 új Bubit használhatnak a fővárosiak 2 éve