Megjelent: 4 éve

Így dolgozunk gyerek mellől

Mindannyian tudjuk, hogy ez volt a jó megoldás, szűk környezetemben senki nem ágál a döntések ellen, azonban mindenki újra gondol, átgondol, tervez: hogyan szervezzük meg az életünket, ha 1, 2, 3 vagy akár több kiskorú gyermekkel leszünk otthon hétfőtől. A Restart Mom Project blogon Nagyné Czuri Eszter írása.

Nagyon sok cégnél a home office jó megodásnak tűnt, hogy ne kelljen tömegközlekedni, és egyszerre ne legyen 10-20 munkavállaló egy helyen összezárva munkaidőben. Számítani lehetett rá, hogy az iskolákat, óvodákat is érinteni fogja a bezárás, azonban azt hiszem hétvégén sokan átgondolták, hogy home office-ba mit tehet, ha otthon van a kiskorú gyermek is, főleg iskolás kor alatti. Nekem is újratervezéssel telt ez a két nap, hogyan alakítsam ki a napi ügymenetet. Hogyan dolgozom hétfőtől?

Rendszerezés

Írtam egy listát, hogy mi az amit nappal kell megcsinálni (telefon, Skype megbeszélés), és mi az, amit éjszaka is lehet. Napközben amikor a kicsi alszik, akkor leszek a legaktívabb telefonok, megbeszélések (nagyok addig olvasnak, Lego, trambulin, esetleg mesenézés). A tanulást is be kellett majd iktatni, megbeszéltük, hogy kivárunk milyen útmutatást kapunk az iskolától. A technika, tesi, rajz szórakozás formájában lesz. Biciklizünk, anyák napjára virágos ládát gyártunk.

Végig gondoltam mi szükséges a munkám ellátásához, és mire van szüksége a gyerekeknek. A prioritás felállítása nagyon fontos. Ha a feladatok rendszerezésénél nem haladsz, lehet segítséget kérni, akár a főnöködtől, vagy az ügyfeleidtől. Mi az, ami a legsürgősebb, mi az, ami kevésbé.

Váltott műszak

Belátom, hogy minden éjjel nem fogok tudni dolgozni, úgy, hogy napközben is talpon kell maradni, így a férjemmel váltott műszakot alakítunk ki, vagyis, amikor ő hazajön, átveszi a gyerekeket és fektetésig 2-3 órám lesz. Ilyenkor, ha esetleg valamelyik kolléga szintén így tud dolgozni, akkor akár megbeszélést is lehet szervezni, viszont tartsuk szem előtt, hogy nem mindenki így fog dolgozni, így ne zavarjuk egymást a pihenőidőben.

Rugalmasságot adni és kapni

Minden workshopon, beszélgetés alkalmával elő szokott jönni, hogy hogyan működtethető a home office, vagy valamelyik atipikus foglalkoztatási forma. Az egyik kulcs a rugalmasságot adni és kapni elv. Most kimondottan fontos. Ne az legyen a fő aggálya a vezetőnek, hogy mi lesz a teljesítménnyel, hogyan lesz mérhető. Próbáljuk szem előtt tartani, hogy a jelenlegi tömeges home office működtetése mindannyiuk érdeke, a járvány terjedésének megakadályozása mellett az ügymenetek biztosítása, minél több egészséges család megvédése a cél. A jelenlegi helyzet után érdemes felülvizsgálni, elemezni, hogy hogyan működött a home office rendszere, hogyan lehet ebből egy hosszútávon jól működő módszert kialakítani.

A Restart Mom Project Blog további bejegyzéseit itt találja.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk

Home office: működik a hibrid munkavégzés?

Magyarországon az atipikus munkavégzés aránya mindig is alacsony volt, alacsony arányszámok jellemezték a távmunkát és a home office-t. Aztán jött... Teljes cikk

Kevesebb stressz, alacsony vérnyomás, több nasi és alkohol - így áll a távmunka mérlege

Az otthoni munkavégzés lehetővé teszi, hogy az emberek egészségesebben étkezzenek, kevésbé érezzék magukat stresszesnek és alacsonyabb legyen a... Teljes cikk