kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

2018 a munkavállalói élmény éve

Az idei év a munkavállalói élmény éve a vállalkozásfejlesztők szerint. Az employer branding egyik alapeleme maga az iroda, most felmérés készült arról, hogy mitől lesz vonzó vagy épp elutasított egy munkakörnyezet. A kutatásból az derült ki, hogy a munkavállalóknak nincsenek elrugaszkodott igényei. Az egészséges, kényelmes iroda fontos, továbbá - elsősorban a fiatalabb generáció számára - a megfelelő technológiai felszereltség elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez.

Milyen munkatérben dolgoznának szívesen? Milyen szempontokat vesznek figyelembe, ha új munkahelyet kell választaniuk? Egyáltalán szempont-e az iroda kialakítása? Az OFFISEVEN nemrég felmérte, hogy milyen elvárásaik vannak az irodai dolgozóknak a munkakörnyezetükkel szemben.

Open office: utálják! Vagy mégsem?



A kutatás leglényegesebb megállapítása, hogy a magánszféra a munkahelyeken is nagyon fontos, épp ezért az open office népszerűtlen a munkavállalók körében. Ugyanakkor megfelelő keretek között a munkavállalók jelentős csoportja - a válaszadók 30%-a - nem utasítja el az egyterű irodát. A válaszokból kiderül, hogy 10-12 kolléga jól megférhet egy légtérben. A létszám mellett az is meghatározó, hogy kikkel kell egy irodában lenniük. Az azonos munkakörben vagy közös projekten dolgozók jelenléte előnyöket is jelent, így ez elfogadható. Az open office nem népszerű, épp ezért megfelelően kell kialakítani, hogy jól működő, szerethető munkatér legyen.

Az én asztalom, az én váram



A saját tér nagyon fontos, a munkahelyeken is, ez derül ki a válaszokból. A design szerepe korántsem olyan jelentős, mint ahogy azt sokan gondolják a csend, a kényelem és az ergonómia mind megelőzik!

A munkavállaló többsége számára - a válaszadók 86%-a nyilatkozott így - az a legfontosabb, hogy legyen saját asztala, munkaállomása. Ez a privát terület, amelyet otthonossá tehet, ahol megtalálja előző nap otthagyott eszközeit. Emellett elengedhetetlen - a megkérdezettek 75%-a számára - , függetlenül az iroda nagyságától, hogy legyenek olyan kisebb zugok, fülkék, ahonnan magánügyben telefonálhatnak.

Kényelem a küllem felett



A vállalkozások arra törekednek, hogy a cég image, brandje tükröződjön a kialakításon, a design jelentős szerepet kap ilyenkor. A felmérésből azonban kiderül, hogy a munkavállalók számára a design kevés - a megkérdezettek 39 %-a közepesen fontosnak jelölte -, az ergonómia sokkal fontosabb számukra - 56 % számára nagyon fontos. Kiemelendő szempont a kényelem, a gerinckímélő szék, megfelelő asztal és a minőségi bútorokkal felszerelt iroda, és ezek megfelelő elhelyezése a munkatereken belül.

Kell a változatosság!



Felmérésünkből kiderült, hogy a fiatalok szívesen vennék, ha -funkciójában is- több, különböző munkatér állna rendelkezésükre munkahelyükön. A tevékenység jellegétől is függ, hogy ki milyen környezetben dolgozik hatékonyan. Különbségek figyelhetőek meg szakterületenként. A felmérésünkben résztvevő IT területen dolgozók több mint 30%-a számára a csendes környezet ideális a munkához, ez az átlagosnál magasabb arány. Egyszerre kell lehetőséget nyújtani arra, hogy nyugodtan, hatékonyan dolgozhassanak a kollégák és ezzel párhuzamosan az együttműködést is ösztönözzük.

Korábban az iroda berendezése székek és asztalok tologatását jelentette. A technológiai fejlődés és az igények változása az irodai térszervezést is átalakította. Ma a formális munkatérben jó minőségű szék, megfelelően elrendezett tér és beállított eszközök kellenek. De emellett a közös, kreatív problémamegoldó munkához egészen más környezet, informális tér kell. Az otthonosabb, nappali jellegű vagy épp kávéházakat idéző kötetlenebb munkakörnyezet hatékonyabbá teszi a csapatmunkát. A legnagyobb kihívás megtalálni a két munkatér közötti megfelelő arányt.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk

Rekordmennyiségű ember hagyja el hosszan tartó betegség miatt a munkahelyét

Egy jelentés szerint az 1990-es évek óta most emelkedett az eddigi legmagasabb szintre a munkaerőpiacot hosszú távú betegség miatt elhagyó emberek... Teljes cikk