Rosszak a szakközépiskolások matematikai és szövegértési eredményei
A friss kompetenciamérésből kiderül, hogy nem javultak a középiskolások szövegértési és matematikai eredményei: a tizedikes szakközépiskolások a hatodikos általános iskolások szintjét sem érték el - írja az eduline.
A legrosszabb átlageredményeket matematikából, és szövegértésből az észak-magyarországi és az észak-alföldi diákok, valamint a községekben élő tanulók érték el, míg a legmagasabb pontszámot a budapesti diákok kapták.
Matematikából a legmagasabb pontszámot az V. kerületi diákok szerezték, míg a legrosszabb eredmény a gönci járásban született.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumokban tanulók 160-175 ponttal többet értek el, mint az általános iskolákban tanulók kortársaik.
A szakközépiskolákban a legrosszabb a helyzet: sokkal kevesebb pontot értek el az országos átlagnál és egy ilyen iskolában tanuló tizedikes eredményei, egy általános iskolában tanuló hatodikoséval érnek fel. „Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek a tanulók 6. évfolyamos korukban jobb matematikai, illetve szövegértési képességekkel rendelkeztek, hiszen ők már akkor is a lemaradók között voltak. Az azonban ezekből az adatokból is kirajzolódik, hogy egy egész középiskolai képzési forma tanulói (a populáció 20%-a) nem képesek elérni a 6. évfolyam átlagos matematikai és szövegértési képességszintjét sem” - olvasható az elemzésben. Éppen emiatt hívták fel a tanárok a figyelmet arra, hogy a szakközépiskolákban nagyon kevés az a heti 2-2 óra, amit magyar, matekból és társadalomismeretből tarthatnak.
Oktatási Hivatal elemzéséből az is kiderül, hogy a hazai matematika oktatás egyik nagy hibája, hogy a diákok nem tudják a gyakorlatban alkalmazni az órán elsajátított képleteket, egyenleteket. Azaz nem tudják kiszámolni mennyi festék kell egy lakás kifestéséhez, vagy melyik banknál érdemes hitelt felvenni.
eduline
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusának megépítését jelentette be az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán. Teljes cikk
A három napig tartó eseményt csütörtökön a pénzügyi és számviteli karon zárják. Teljes cikk
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 1 hete
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 1 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 1 hete
- Női oktató kapta idén a Gács-András díjat 2 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 2 hete
- Sikeres az Iskolában az erdő program 2 hete
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 4 hete
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 1 hónapja
- Csák János: Sikeres a felsőoktatás átalakítása 1 hónapja
- A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma 1 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 1 hónapja