kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Magasabb a bér, mégis kevés buszsofőr

Hiába magasabbak a bérek, ahogy a MÁV-nál, úgy a BKK-nál és a Volán-társaságoknál is problémát jelent a munkaerőhiány, főleg vidéken van kevés buszsofőr - írja a Magyar Nemzet.

images

Néhány napja számoltunk be róla, hogy hiába kaptak bérkorrekciót, akkora a munkaerőhiány a MÁV-nál, hogy jutalékot fizetnek, ha valaki olyan személyt ajánl be, aki végül munkába is áll.

A Magyar Nemzet információi szerint, a busztársaságoknál is kevesebb az ember, mint amennyire szükség lenne. A BKV-nál például legalább 150-200 sofőr hiányzik. Az érdekképviseletek itt 500 emberről beszélnek; más szakszervezeti képviselők szerint ekkora lehet a munkaerőhiány a vidéki Volán-társaságoknál is.

A lap úgy tudja míg egy kezdő BKV-sofőr 180-200 ezer forintot is megkeres egy hónapban, addig a vidéki buszvezetők átlagosan nettó 130-170 ezret kapnak.

A Volánbusz Zrt. tájékoztatása szerint a cégnél nettó 170 ezer forintot keresnek a sofőrök, ehhez jön havonta - átlagosan - 39 ezer forintos, üzemanyag-megtakarításért járó összeg, bruttó 40 ezer forint cafeteria, valamint háromszázalékos önkéntes nyugdíjpénztári támogatás. Szerepel a juttatási csomagban a családtagoknak adott kedvezményes utazási és üdülési lehetőség, valamint életbiztosítás.

A Volánnál saját képzéseikre akár már 20 éveseket is felvesznek, akik mire elvégzik a közel egy éves képzést, elérik a buszvezetéshez szükséges 21. életévet. Idén 13, jövőre 12, 2019-ben pedig 5 százalékos emelést ígér a vállalat.

Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint nemcsak a külföldi munka jelent alternatívát a sofőröknek, hanem gyakorlatilag bármi, ahol több pénzt kapnak. - Úgy véli, komoly probléma az is, hogy megszűnt a korkedvezményes nyugdíj, így ha egy 60 éves járművezető nem megy át az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton, akkor ott áll munkanélküliként néhány évvel nyugdíjazása előtt.

A BKK-nál azt mondják, hogy a tapasztal sofőrök az átlagos 180-200 ezres fizetésnek a másfélszeresét is megkereshetik. Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondása szerint ez csak a régóta a vállalatnál dolgozókra igaz, és ebben az összegben már - az éjszakai pótléktól kezdve a különféle juttatásokig - minden benne van.

A BKK tájékoztatása szerint nemcsak járművezetőből van kevés, hanem szakmunkásból és mérnökből is: intenzívebb hirdetéssel próbálják a létszámot feltölteni, de a fő céljuk a versenyképes jövedelmek elérése. Gulyás Attila szakszervezeti vezető a lapnak elmondta: mindenképpen két számjegyű bérnövekedést akarnak elérni, az erről szóló tárgyalások pedig a szokásoktól eltérően nem tavasszal, hanem már idén ősszel megkezdődhetnek. A tervek szerint 2018 januárjáig megállapodnak a bértarifarendszerről is, azután a fizetéseket a munkakör és a szolgálati idő alapján határozzák majd meg, így teljesen átlátható és kiszámítható rendszer jönne létre. Ugyanakkor az érdekképviseleti vezető elmondta, egyelőre az idei béremelés fedezete sincs biztosítva.

Fotó: Wikipedia
Magyar Nemzet
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk