Megérkeztek az intelligens munkaruhák
Noha a munkahelyi megjelenésben idehaza még mindig az ár a meghatározó tényező, a multinacionális cégek szemléletének köszönhetően a minőség is fokozatosan teret nyer. A megvásárolt munkaruha helyét egyes területeken a bérbe vett felszerelés veszi át, miközben innovatív megoldások eredményeként ma már egy egyszerű kantáros nadrág is lehet "okos".
A munka- és formaruhagyártás piaca idehaza erősen szétaprózott. Sok a kicsit, szakosodott vállalkozás, mellettük működik néhány nagy cég, illetve vannak olyanok is, melyek egy-egy projektre jönnek létre. Célcsoportjukat tekintve megkülönböztetjük azokat, melyek közvetlenül a felhasználónak szállítanak be, és azokat, melyek elsősorban a munkaruházati boltok ellátói. „Ennek a piacszerkezetnek a gyökerei a 90-es évekre vezethetők vissza, amikor sok vállalkozás számára a munkaruhagyártás jelentette a menekülőutat. A legtöbb új belépő a divatiparból érkezett, de az sem volt ritka, hogy teljesen idegen tevékenység helyett vagy mellé vette fel egy cég ezt az elemet a profiljába” - mondja Bánfi Erzsébet, a Kloptex. Kft. ügyvezetője.
A sok szereplő miatt jellemzően nagy az árverseny a szegmensben, és megrendelői oldalról is a költség az elsődleges döntési szempont. Vannak azért üdítő kivételek. A neves európai munkaruhagyártó cégek megjelenése jó hatással van a minőség iránti igényre itthon is. Jellemzően a nagyvállalatok ismerik fel az egységes és igényes megjelenésben rejlő potenciált, vagy azok a néhány fős kis cégek, melyeknél az ügyféllel való személyes kapcsolattartás mindennapos. „Tapasztalataim szerint ennek megítélése nagyban függ a vezető hozzáállásától. Ha ő meglátja az értéket és a hirdetési lehetőséget a minőségi munka- vagy formaruhában, hajlandó lesz többet áldozni rá.”
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Megérkeztek az intelligens munkaruhák
2. oldal - Nem keresett az egyedi