Humorfogások az üzlet beszédben
"A humorral kreatív folyamatokat gyorsíthatsz fel és bizonyítottan hatékonyabbá teheted az üzenetátadást is" - írja Dr. Prezi a HR Blogon. Ennek ellenére kevesen alkalmazzák, pedig csodákat tesz. Konkrét tippek és a hatásuk.
Emlékezetes megszólalásra vágysz? Ki nem? Azt tudtad, hogy jóval emlékezetesebbé „beszélheted saját magad”, ha bizonyítottan működő humorérzékfejlesztő elméleti és gyakorlati technikákat alkalmazol a száraz tények helyett? Szavaid hatására az üzeneted is a fejekbe éghet.
A humorral kreatív folyamatokat gyorsíthatsz fel és bizonyítottan hatékonyabbá teheted az üzenetátadást is.
Mivel a humorral oxitocin szabadul fel a szervezetedben, a humor növeli az együvé tartozás érzését (biztonságérzetet ad): sokkal könnyebben megtalálhatod a közös pontot a hallgatósággal.
Sőt, a hosszú távú memóriára hatva emlékezetesebb is lehetsz.
Azonban, ha ismerősen cseng a kínos poénok, az olcsó viccek fogalma egy nagyvállalati rendezvényen, akkor te is átélted: a kínos szituációt, amikor valaki jót akar, de fordítva sül el.
Miért nem használjuk a humort a kommunikációnkban, mondok jobbat: az előadásainkban? Talán attól félünk, hogy nem vesznek elég komolyan. Mert azt hiszik sokan, hogy elveszítik emiatt a tekintélyüket, ès nem fogjàk tisztelni őket. Félünk tőle, hogy a címzett nem érti majd, netán hitelesebbnek érezzük magunkat, ha nem mi vagyunk a társaság bohóca (mert annak véljük magunkat).
Bármelyik tábort is gyarapítsd, nincs mentség a kreativitás hiányára a mémek és a powerpoint napjaiban. Holott a humornak a nyilvános beszédben is megvan a helye. Mert figyelmet vonz, emlékezetessé tesz, kiemeli a beszédedet a tucatelőadások közül. Olyannyira sikeres, hogy a legnézettebb TED előadások humor per perc száma is a legmagasabb. Mert ezek a minták működnek.
Ahhoz, hogy a humor használata ne visszájára süljön el, ismerned kell a célközönségedet, valamint önazonosnak kell lennie veled. Irónia, túlzás, váratlan fordulat, humoros metafora, szóviccek - ezeket bárki be tudja építeni az előadásába. A humor nem standup, nem viccmesélés és nem bohóckodás.
Vagyis azt, hogy másképp vélekedjünk egy adott szituációról és ne a megszokott módon reagáljunk rá. Akár segíthet „dedramatizálni” a helyzetet is. Figyelemfelkeltő hatása van. A vicc hatásmechanizmusáról korábban írtam.
A humor hatására a hallgatóságban feszültség keletkezik, ez a feszültség pedig feloldódik egy csattanóval. Amikor nevetünk, agyunk endorfint termel (hasonló hatással van ránk, mint a morfium). Az endorfintól pedig elkezdünk bizseregni. Henri Rubenstein neurológus tapasztalata szerint akár 1 percnyi kiadós nevetés 45 percre ellazítja az embert. Az egész emberi szervezetre pozitív hatással van.
Martin Eisend professzor metaanalízise megállapítja, hogy még a humoros reklámok is figyelemfelkeltőbbek, pozitívabb gondolatokhoz vezetnek egy termékkel kapcsolatban.
„Barátságosabb termékképük lesz az embereknek”. A marketingben megfigyelt jelenség esetedben is igaz, hiszen befogadtatni egy üzenetet, témát vagy személyt épp annyira feladatod neked is a színpadon, egy meetingen, tárgyaláson. Te, valamint a küldetésed maga a „termék”.
A nevetés bármikor képes kimozdítani a hallgatóságot az unott közönyből, feszült figyelemből is. A humor lehet viszont akár egy szóvicc vagy egy szókapcsolat is. Nézzük, mi lehet még.
Folytatás a HR Blogon többek között olyan eszközökről, mint a túlzás, az irónia, az anekdoták, a nyelvi humor.
A humorral kreatív folyamatokat gyorsíthatsz fel és bizonyítottan hatékonyabbá teheted az üzenetátadást is.
Mivel a humorral oxitocin szabadul fel a szervezetedben, a humor növeli az együvé tartozás érzését (biztonságérzetet ad): sokkal könnyebben megtalálhatod a közös pontot a hallgatósággal.
Sőt, a hosszú távú memóriára hatva emlékezetesebb is lehetsz.
Azonban, ha ismerősen cseng a kínos poénok, az olcsó viccek fogalma egy nagyvállalati rendezvényen, akkor te is átélted: a kínos szituációt, amikor valaki jót akar, de fordítva sül el.
Miért nem használjuk a humort a kommunikációnkban, mondok jobbat: az előadásainkban? Talán attól félünk, hogy nem vesznek elég komolyan. Mert azt hiszik sokan, hogy elveszítik emiatt a tekintélyüket, ès nem fogjàk tisztelni őket. Félünk tőle, hogy a címzett nem érti majd, netán hitelesebbnek érezzük magunkat, ha nem mi vagyunk a társaság bohóca (mert annak véljük magunkat).
“Mi van, ha nem tetszik a másiknak?”
Bármelyik tábort is gyarapítsd, nincs mentség a kreativitás hiányára a mémek és a powerpoint napjaiban. Holott a humornak a nyilvános beszédben is megvan a helye. Mert figyelmet vonz, emlékezetessé tesz, kiemeli a beszédedet a tucatelőadások közül. Olyannyira sikeres, hogy a legnézettebb TED előadások humor per perc száma is a legmagasabb. Mert ezek a minták működnek.
Tanuld meg használni a humoreszközöket az üzleti előadásodban
Ahhoz, hogy a humor használata ne visszájára süljön el, ismerned kell a célközönségedet, valamint önazonosnak kell lennie veled. Irónia, túlzás, váratlan fordulat, humoros metafora, szóviccek - ezeket bárki be tudja építeni az előadásába. A humor nem standup, nem viccmesélés és nem bohóckodás.
A humoros indítás elősegíti a perspektívaváltást
Vagyis azt, hogy másképp vélekedjünk egy adott szituációról és ne a megszokott módon reagáljunk rá. Akár segíthet „dedramatizálni” a helyzetet is. Figyelemfelkeltő hatása van. A vicc hatásmechanizmusáról korábban írtam.
A humor hatására a hallgatóságban feszültség keletkezik, ez a feszültség pedig feloldódik egy csattanóval. Amikor nevetünk, agyunk endorfint termel (hasonló hatással van ránk, mint a morfium). Az endorfintól pedig elkezdünk bizseregni. Henri Rubenstein neurológus tapasztalata szerint akár 1 percnyi kiadós nevetés 45 percre ellazítja az embert. Az egész emberi szervezetre pozitív hatással van.
Martin Eisend professzor metaanalízise megállapítja, hogy még a humoros reklámok is figyelemfelkeltőbbek, pozitívabb gondolatokhoz vezetnek egy termékkel kapcsolatban.
„Barátságosabb termékképük lesz az embereknek”. A marketingben megfigyelt jelenség esetedben is igaz, hiszen befogadtatni egy üzenetet, témát vagy személyt épp annyira feladatod neked is a színpadon, egy meetingen, tárgyaláson. Te, valamint a küldetésed maga a „termék”.
A humornak számos olyan eszköze van, ami tanulható, programozható
A nevetés bármikor képes kimozdítani a hallgatóságot az unott közönyből, feszült figyelemből is. A humor lehet viszont akár egy szóvicc vagy egy szókapcsolat is. Nézzük, mi lehet még.
Folytatás a HR Blogon többek között olyan eszközökről, mint a túlzás, az irónia, az anekdoták, a nyelvi humor.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Mire figyeljünk a külföldi vendégmunkások beillesztésénél?
A harmadik országbeli munkavállalók beillesztése, a kulturális különbözőségek kezelése, kihívásokkal teli folyamat lehet. Hódosi Zoltán két... Teljes cikk
Az üzleti gondolkodás fejlesztése a HR-ben
Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk
Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzést indít tavasztól az NMHH
Új felnőttképzési program indul tavasztól a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) együttműködésében. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 3 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 5 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 8 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 8 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 9 hónapja
- Mi a legideálisabb időpont egy céges email elküldésére? 9 hónapja
- Toxikussá vált a Twitter? Egymás után távoznak a cégek 9 hónapja
- Mit tehetünk a biztonsági hibák ellen? 9 hónapja