kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Hogyan adjam el magam az álláspiacon?

Sokszor elhangzik a mondat HR-esek körében, hogy az álláskeresők tekintsenek úgy magukra, mint egy termékre, amit el kell tudni adni a munkaerőpiacon, hiszen saját tudásukat és szakértelmüket kell tudni értékesíteni a munkáltató felé. A hazai munkaerőpiacon minél idősebb valaki, annál nehezebben talál munkát a kialakult negatív sztereotípiák miatt. De vajon hogyan adjuk el magunkat eredményesen? Ki és hogyan segíti a középkorú munkavállalókat? A Restart-Up közösségi kezdeményezés a középkorú munkavállalók foglalkoztatásának elősegítésére jött létre, amelynek keretében kollégánk, Bódogh Gabriella HR tanácsadóként és fotósként tréninget tartott a fotó és megjelenés fontosságáról.

A programon öten kaptak tanácsot önéletrajzuk korrigálásához, és módszereket ahhoz, hogyan javítsák megjelenésüket. Ennek része volt egy profi sminkelést követő fotózás a Karinthy Fotóstúdióban, hogy a képek azonnal a módosított önéletrajzba kerülhessenek.

A tréning egyik résztvevője, Edit megosztotta eddig szerzett tapasztalatait HR-esekről és munkavállalásról. Edit szakmai pályafutása a rendszerváltást követően egy multinál, marketing szakemberként kezdődött. Akkor még a HR mint önálló szakterület nem létezett, a felvételiztetést az ügyvezető igazgató folytatta le. A multinál eltöltött 13 évet követően egy élelmiszeripari középvállalatnál helyezkedett el marketing vezetőként, ahol a tulajdonos bonyolította le egyszemélyben a felvételi folyamatot. Edit munkája során HR-es tapasztalatokat is szerzett, mivel vezetőként részt vett a toborzás- kiválasztási folyamatokban is, hogy a néha több száz beérkezett pályázóból kiválassza a meghirdetett pozícióra legalkalmasabb jelöltet.

A cégnél eltöltött pár év után az első munkahelye visszahívta, mert olyan szakembert kerestek, akit nem kellett betanítani és egyből mélyvízbe dobható. 5 év multi-környezet után életmódváltás céljából kulturális területre váltott, ahol marketing-kommunikációval foglalkozott, ám hiányzott neki a széles spektrumú marketingmunka. Két év elteltével régi kollégák keresték meg egy új termék piacra bevezetésével kapcsolatban, és a startup cég marketingjével bízták meg. A céget végül finanszírozási gondok miatt volt kénytelen otthagyni.

Mióta álláskeresésbe kezdett 8 pozíciót pályázott meg, de több helyről egyáltalán nem kapott visszajelzést. Szerinte a nagyvállalati HR-esek elsődleges célja a társosztályok munkaerő igényének kielégítése, és sok munkájuk mellett háttérbe szorul maga a jelentkező. Pozitív példaként hozott fel egy külsős, szabadúszó HR-es hölgyet, aki rögtön visszajelzett és folyamatosan kommunikálta a kiválasztási folyamatot. Végül nem került kiválasztásra, de a felvételi folyamatot pozitívan élte meg.



Edit jelenleg aktív álláskeresőként nyelvtudását frissíti, képzi magát, sportol, és közben elment a Restart- Up tréningjére is. A tréningre azért jelentkezett, mert szerette volna tudni, hogy az internetről összeszedett információk mellett van-e még olyan releváns tudnivaló, ami elősegítheti a sikeres álláskeresést. Úgy érzi, megkapta a visszaigazolást és meggyőződött arról, hogy jó irányba indult el. Önéletrajzával a továbbiakban is szakmailag releváns marketing pozíciókat céloz meg.

A Restart-Up egyik alapító tagját, Müller Helgát kérdeztük meg a program létrehozása óta tapasztalt eredményekről:

A Restart-Up egy évvel ezelőtti életre hívása óta körülbelül 600 fő csatlakozott a szervezethez, mely taglétszám folyamatosan növekszik. Eddig két kutatást folytattak le, hogy felmérjék a középkorú munkavállalók foglalkoztatási nehézségeit, hogy vajon miért mellőzik a kiválasztási folyamat során álláspályázatukat.

A szervezet létjogosultságát bizonyítja, hogy egy év alatt a köztudatba beépült, hogy foglalkozni kell a középkorú munkavállalók foglalkoztatásával, ennek köszönhetően a cégek rendszeresen hívják konferenciákra a szervezet alapító tagjait. Elindult álláskereső portáljuk is, ahol partnercégek hirdetik meg kifejezetten középkorú álláskeresőknek szóló hirdetéseiket, amelyekben sikeresen helyezkednek el a megcélzott pályázók. A szervezet szolgáltatásai között karrierfejlesztő workshop, egyéni coaching (nyáron 58 fő vett részt a folyamatban 30 önkéntes coach támogatásával, jelenleg újabb 72 fővel bővült a résztvevői létszám), önismeretfejlesztési és mentorprogram, önéletrajz átnézése, angol tanfolyam és a professzionális megjelenés elsajátítását segítő képzés is szerepel.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nincs szükség HR-re - állítja a korábbi Facebook-alelnök

A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam - jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori... Teljes cikk

Itt a titkos munkaerő-tartalék: mit tudnak a nyugdíjasok?

2022-ben 110 ezer nyugdíjas dolgozott, ám ennél sokkal többet be lehetne vonni a munkaerőpiacra. Milyen munkákra jönnek? Milyen speciális igényeik... Teljes cikk

Csökkentek a női kinevezések az igazgatótanácsokban 2023-ban

Kevesebb nőt nevezetek ki igazgatósági tagnak 2023-ban, miközben felértékelődött a politikai tapasztalat a kiválasztásnál – derül ki az EY... Teljes cikk