Megjelent: 4 éve

Munkaadó és munkavállaló: csak együtt működnek

A mindennapi munkahelyi ütközetek, érdekellentétek sok energiát emésztenek fel. A stressz és a felgyülemlő látens agresszió csökkenti a motivációt, lojalitást és elindítja a kiégés folyamatát. Ezért a cégek értékes munkatársakat veszíthetnek. A win-lose típusú kommunikációban mindig a győztes érdeke fog érvényesülni, függetlenül attól, hogy az az üzleti sikert szolgálja-e.

Szeretnénk megosztani egy résztvevőnk történetét Kommunikáció nehéz helyzetekben tréningünk kapcsán.

Lili junior szakértőként dolgozott élete első munkahelyén, egy neves multi hazai leányvállalatánál: lelkes volt, mindent beleadott, érezte a „flow”-t. Fejlődött, haladt, egyre önállóbb és terhelhetőbb lett.
Az idő múlásával egyre több feladatot kapott, egyre több teher hárult rá. A megszabott határidők rövidültek, a feladatok száma növekedett. Már az estéi is munkával teltek, majd a hétvégéi is. Ha akadt egy-egy tényleges szabad nap, azt alvással töltötte.

A vezetői dicsérték - de Lili már nem ujjongott, s önmagának tette fel a kérdéseket. Miért nem veszik észre, hogy kikészül? Nem látják, hogy mennyire elfáradt, hogy milyen nehéz helyzetben van?
Lili kezdett megváltozni: nem mosolygott annyit, a feladatelosztások alkalmával feszült volt, a kollégáival kisebb konfliktusokba keveredett, mert ingerlékennyé vált. Ha nem akar valamit elvállalni, akkor kollégáinak ad többletmunkát, ha elvállalja, összeroppan. Elhárította a válaszadást: attól tartott, hogy oly módon törne ki belőle a panasz, hogy azzal megbántja a főnökeit, és tönkreteszi a karrierjét. Hogyan lehetne kimondani a problémáját, hogy az érdekeit is képviselje és a munkahelyi helyzetét se rontsa el? Hogyan tudná úgy megfogalmazni az érzéseit és igényeit, hogy vezetőiben ne ébresszen sem ellenérzést, sem csalódottságot, sem bűntudatot?



A Kommunikáció nehéz helyzetekben tréning a stresszt okozó helyzetekben segít, hogy a nehezen kimondható belső érzések, gondolatok, kívánságok, igények, célok, szükségletek kimondásra kerülhessenek, olyan módon, ami az emberi kapcsolatainkat táplálja, erősíti. Lili is, miután részt vett a tréningünkön, ezt a módszert alkalmazza és visszajelzései alapján a munkahelyén sikeresen oldja meg korábban nehézségeket okozó helyzeteit.



Lili konkrét példáját azért tettük közzé, mert az elmúlt 5 évben azt tapasztaltuk a cégeknél, hogy a kommunikációs tréningek hatékony segítséget hoznak a munkaadók és munkavállalók mindennapjaiba. A legkeresettebb tréningjeink kommunikációs tréningek voltak . Ahogy arról a résztvevőink beszámoltak, munkahelyükön sokkal tudatosabban kezelik a nehéz kommunikációs helyzeteket és alkalmazzák a tanult technikákat.
Ismerje meg bővebben asszertív kommunikációs tréningünk tartalmát. Egyik résztvevőnk véleménye erről a képzésről:
"Hasznos tanácsokat és technikákat kaptam a hatékonyabb érdekérvényesítéshez,
konfliktus- és agresszió-kezeléshez. Ezentúl tudatosabb kommunikációra fogok törekedni" - OTP BANK Nyrt.

Lili példája azt a folyamatot mutatja be, amin egy munkavállaló végigmegy, amely fluktuációhoz vezethet, miközben teljesítménye folyamatosan csökken. A másik oldalon a vezető áll.

A munkaerő megtartás a hatékonyság szempontjából kiemelkedően fontos feladat, ami nagy vezetői felelősség is. A vezető megtartói szerepkörének fontossága az elmúlt időszakban egyre erősödött. A „megtartó vezető” egy szemlélet, és számos technika áll a rendelkezésre ahhoz, hogy a vezető ennek a kihívásnak eleget tegyen. Ezek a technikák megtanulhatóak és erre a TréningPartner megoldást is kínál. További információ: Megtartó vezető oldalunkon. Aki már végzett vezetői kommunikációs tréninget, a következőket mondta róla:

“Szakmailag és tartalmilag jól strukturált és felépített anyag. Érdekes volt mindkét nap. Kellőképpen inspiráló, gyakorlat orientált, életszerű volt a képzés teljes egészében. Számos dolgot tudok majd hasznosítani és a munkám során alkalmazni.” -
Samsung Electronics Magyar Zrt.

Valóban nem tud tartósan eredményesen működni egy szervezet , ha a munkaadók és a munkavállalók nem együtt működtetik, azaz csak együtt működik.

A TréningPartner küldetése, hogy partnereinek olyan tudást bocsásson rendelkezésére, ami számukra versenyelőnyt jelent. A munkavállalók lojális, elkötelezett munkavégzése, a vezetői feladatok és felelősség körébe tartozó munkaerő megtartás olyan tényezők, amelyek sikertényezők lehetnek, de az ellenkezője is igaz: ezek hiánya a kudarc forrásai!
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idegenrendészeti törvény: első tapasztalatok - szakmai tájékoztató reggelit szervez az Expat Center

Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk

Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek