Bizonytalan a sofőrök korengedményes nyugdíjazása
Az autóbusz-gépkocsivezetők korkedvezményes nyugdíjának megtartását kéri a szaktárcától a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége; levelüket kedden jutatták el a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatásért felelős államtitkárához - közölte a szövetség kedden az MTI-vel.
A hatályos rendelkezés szerint ez év végéig lehet korkedvezményre jogosultságot szerezni, az ezzel kapcsolatos további kormányzati elképzelések viszont nem ismertek. A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ezért azt szorgalmazza, hogy kezdődjenek tárgyalások a szaktárca és a cégcsoport szakszervezetei között - áll a Czomba Sándornak címzett levélben.
A Volán-társaságcsoportban mintegy 10 ezer autóbusz-gépkocsivezető dolgozik. A korkedvezményes nyugdíj körüli bizonytalanság az átlagéletkor előrehaladtával egyre több munkavállalót érint.
Átlag feletti terhelés alatt
A szövetség szerint a Volán vállalatoknál a korkedvezményes nyugdíj létjogosultságát az eddig elvégzett vizsgálatok, felmérések egyértelműen igazolták: a szakértői vizsgálatok az autóbusz-gépkocsivezetők egészségkárosodását, pszichikai túlterheltségét állapították meg.
Az ergonómiai körülmények (gépkocsivezetői fülke, vezetői ülések) korszerűsödése ellenére az egészségügyi felmérések kimutatták és felhívták a figyelmet a gépkocsivezetők egészségkárosodásának kockázati tényezőire. Felelősek az utasok biztonságáért, az 50-70 millió forint értékű járművekért, a forgalom felgyorsulása és megnövekedése pedig további koncentrált figyelmet igényel, ami felfokozott pszichikai állapotot idéz elő a gépkocsivezetőkben - olvasható a szövetség közleményében.
A KMSZ szerint átmeneti megoldást jelenthet, ha a kormány meghosszabbítja a jelenlegi korkedvezményre jogosító nyugdíjrendszert.
Hozzátették: a megszerzett korkedvezményes éveken túl a korkedvezményre való jogosultságot 2007. január elsejétől a bruttó bér 13 százalékának megfelelő mértékű, úgynevezett korkedvezmény-biztosítási járulék megfizetése alapozza meg.
2014. szeptember 17.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A nyári diákmunka – mindenféle jövedelemszerző tevékenységhez hasonlóan – adóköteles tevékenység. Ez az egyik közös tulajdonság a számos... Teljes cikk
- Rutinos sofőr nyerte meg idén a legjobb kamionos címét 6 hónapja
- Hamarosan kiderül, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje 8 hónapja
- Mindenáron megvédi buszvezetőit a Volánbusz, ígérik 9 hónapja
- A sofőrök számára fontos, hogy a maguk urai lehetnek - interjú dr. Sabjányi Lászlóval, a BOLT új ügyvezető igazgatójával 9 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 11 hónapja
- Országos kampányban mutatnák be a kamionos élet szépségeit a fiataloknak 1 éve
- BKV: Nyáron drasztikusan csökkent a buszvezetők száma, de nincs veszélyben a menetrend 2 éve
- Drámai a sofőrhiány a BKV-nál 2 éve
- Egyszerűbb és olcsóbb lesz buszos jogosítványt szerezni 2 éve
- Súlyos a hiány itthon gépjárművezetőkből is 2 éve
- Sofőr 2 éve