kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Hódít a munkahelyi wellness

Hazánkban is egyre több munkaadó figyel oda a dolgozók jóllétére a munkahelyen belül.

Az iroda megjelenése, kialakítása döntő tényező lehet mind az új, mind a meglévő munkavállalók megnyerése szempontjából, ráadásul a dolgozók jólléte és a termelékenység szorosan összefügg. A munkaadók és a velük együttműködő ingatlanfejlesztők emiatt igyekeznek feltárni, miként lehet jobb környezetet teremteni a munkavállalóknak. Lassanként Magyarországon is beköszönt a munkahelyi wellness korszaka.

A munkahelyi wellness megvalósítása a nyugati példáknak köszönhetően komoly lendületet vett az utóbbi években Magyarországon is. Maga a kifejezés többet jelent az ebédlőben elhelyezett ingyenes gyümölcskosaraknál vagy az úgynevezett „break-out” (lazító) helyiségek kialakításánál. A munkahely, vagy pontosabban maga az épület, amelyben található, kulcsszerepet játszik a célok elérésében.

Minősített wellness


Az új, fenntartható működésű épületek építése és a zöld program népszerűsítése érdekében számos nemzetközi szabványt alakítottak ki az irodaházak tervezésére, építésére és működtetésére. Habár ezek a szabványok csak részben foglalkoznak a terek használóinak egészségével és jóllétével, mégis egyre nagyobb figyelem irányul a munkahelyi wellnessre. Ennek megfelelően a nemzetközi WELL Building Institute kifejlesztette az első olyan minősítést, amely az épületek emberi szervezetre, egészségre, közérzetre gyakorolt hatását vizsgálja és értékeli. Az értékelés összesen hét szempont - levegőellátás, a víz, az egészséges táplálkozás lehetősége, a természetes fény, a testmozgás, a kényelem és a szellemi frissesség - figyelembevételével történik. Az egészségügyi, tudományos és ingatlanos szervezetek éveken át végzett kutatásainak eredményeként a WELL tanúsítvány célja a dolgozók fizikai és szellemi egészségének pozitív irányú befolyásolása, hogy ezzel a munkaadók csökkenthessék a dolgozóik betegszabadságából eredő többletköltségeiket. A munkahelyi wellness növekvő jelentősége és potenciális üzleti előnyei újabb tanúsítvány programok elindítását eredményezhetik.

Egészségügyi előnyök


Az új megközelítéssel küzdhetnek például a „beteg épület szindróma”, ellen. Ez a tünet egy adott épületben, egymás melletti szoros közelségben dolgozóknál jelenik meg. Leggyakrabban ott, ahol nincs megfelelő szellőzés, megvilágítás, zajszigetelés. A megfelelő technológia ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a munkavállalók befolyásolhassák az őket közvetlenül érő környezeti hatásokat. Az állítható fényerejű lámpák, a többzónás fűtő-hűtő és levegőszűrő rendszer, a jobb vízminőség, a javított világítástechnika, az aktív bútorok és a megfelelő kialakítás biztosítása mind-mind olyan tényezők, amelyek segíthetnek a WELL tanúsítvány megszerzésében. Előnyben vannak azok a cégek, akik teljesen új helyiségeket terveznek vagy építenek, hiszen gyakorlatilag üres vásznon dolgozhatnak és minden lehetőség adott a számukra. Ennek ellenére a már meglévő terekkel rendelkező épülettulajdonosok is tehetnek a munkahelyi wellnessért, hiszen ezek a régebbi épületek is átalakíthatók, felújíthatók.

Vonzerő és megtartó képesség


Az iroda megjelenése és kialakítása döntő tényező lehet mind az új, mind a meglévő munkavállalók esetében. Mivel a hét nagyobbik részét a munkahelyünkön töltjük, így a cégeknek érdekük, hogy egészséges és hívogató munkakörnyezetet nyújthassanak. Manapság a modern munkavállalók gyakrabban váltanak munkahelyet, határozottabbak és pontosan tudják, hogy mit várnak el egy munkahelytől. Annak a vállalatnak, amelyik szeretné megfogni és megtartani a legjobb tehetségeket, úgy kell tekintenie az irodájára, mint egy tényezőre, ami megkülönbözteti másoktól. E célra érdemes is pénzt szánni, hiszen a befektetés hamar megtérül” - hangsúlyozta dr. Csider Magdolna, a Deloitte Legal ingatlanjogi csapatának vezető ügyvédje.

A wellness minősítések hamarosan olyan alapelvárássá válhatnak, akárcsak az egyéb, épületekre vonatkozó minősítések, mint a BREEAM, LEED vagy az épület digitális infrastruktúráját minősítő WIRED Score. A munkavállalók jólléte fokozatosan kap nagyobb figyelmet, ahogy egyre több cég felismeri az abban rejlő előnyöket. Jelen pillanatban már 13 magyarországi építési projekt WELL minősítése van folyamatban, amelyek közül négy már előzetesen meg is szerezte a tanúsítványt („precertified”).
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk

Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk