kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Hogyan tartható meg és motiválható a dolgozó?

Egyik legtöbbször felvetett téma, hogy hogyan tartsuk meg a munkaerőt. Számtalan recept létezik rá, de az egyik legfontosabb meg kell ismerni a munkavállalót - írja JobAngel a HRBlogon.

Legyen szó egy kis létszámú vállalkozásról vagy több száz, ezer főről, foglalkozni kell velük, figyelmet kell adni nekik. Ha nem ismerjük a dolgozót nem tudjuk miben kellene fejlődnie, mivel motiválhatjuk vagy hogyan tarthatjuk meg.

Erre a legjobb módszer az interjúztatás. A kérdéseket csoportokra érdemes osztani. Az első csoport az ő jelenlegi testi, lelki állapotáról szól. A beszélgetés alatt nagyon fontos figyelni az illető testbeszédét. Szóba jöhetnek családi problémák, sportsérülések, betegségek vagy eredmények, új családtag érkezése, bármi, ami lelkesítheti, vagy a mélységbe taszíthatja.

Második csoport a céggel kapcsolatos kérdések köre: átlátja-e a vállalat szerkezetét? Érti, tudja, hogy a szervezetben hol foglal helyet? Ismeri a vállalat eredményeit és a jövőre vonatkozó céljait? Ez hogyan kapcsolódik az ő munkájához, stb.

A harmadik csoport a munkatárs munkájára vonatkozó kérdések. Mióta dolgozik a pozíciójában? Miért választotta ezt a szakmát? Mit várt tőle? Szereti azokat a feladatokat, amelyeket most végez? Mi okoz neki örömet vagy problémát? Teljesen fel kell térképezni, hogy hogyan éli meg a mindennapokat, milyen napi problémákkal küzd, milyen eredményeket ért el. A problémák megoldásában teljes mértékben segíteni kell, az eredményekért pedig elismerést kell adni neki vezetői szinten is.

Negyedik csoportba pedig azok a kérdések jöhetnek, amelyek arra adnak választ, hogy mire van szüksége. Itt a tárgyi eszközök, feladatok hatékonyabb elosztása, képzés, szeminárium, utazás biztosítása, munkarend módosítása, bármi szóba jöhet, ami az ő eredményességéhez járul hozzá.

Ezek az adatok adják alapját a megtartásnak, fejlesztésnek és a motivációnak.

Fotó: Pixabay

JobAngel teljes cikke a HRBlogon olvasható.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül

Sok esetben a stressz, a kezeletlen problémák agresszív viselkedésben csúcsosodnak ki az emberek mindennapjai során. Sok félreértés melegágya, ha nem... Teljes cikk

Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett?

Sok HR-es és EHS munkatárs küzd azzal, hogy meggyőzzék a felsővezetést arról, hogy a vállalati pszichológus szolgáltatásokra szükség lenne a... Teljes cikk

Én is oké, te is oké, ők nem oké

Milyen helyzetekre lehet jó egy életbiztosítás a közép- és kisvállalati (SME) szektor cégvezetőinek, tulajdonosainak? Kurdi Ferenc posztja a HR Blogon. Teljes cikk