kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Aki kérdez: Dienes Mirtill

HR Szubjektív rovatunkban Dienes Mirtill, az NP Hungária HR vezetője kérdez, miután válaszolt Gerőcs Krisztina, a Jopp Interior Hungary Kft. HR vezetője kérdésére, hogy milyen erőfeszítéseket tesznek a munkaerő megtartásáért.

Milyen erőfeszítéseket tesznek a munkaerő megtartásáért?

A kunszentmártoni NP Hungária Kft. TIER 2-es autóipari beszállító, emellett villamos-, és elektronikai termékek gyártásával is foglalkozik. Fő profilunk a műanyag alkatrészgyártás, összeszerelés, festés és tamponnyomat készítés.

Üzemünk jelenleg 360 főt foglalkoztat saját állományban. 2004 óta, a folyamatosan érkező projekteknek köszönhetően a dolgozói létszám állandó bővítése vált szükségessé, így cégünk, középvállalatból mára nagyvállalattá nőtte ki magát.

Kunszentmártoni lakosokon kívül munkát adunk a környező településeken élőknek is. Megközelítőleg létszámunk 35%-a áll vidékiekből, akiket céges járattal szállítunk be a munkahelyre.

A munkaerőpiaci változások, és más tényezők, mint például új gyárak létrejötte a régióban, a cég életére is hatással vannak. Ennek megfelelően HR stratégiánk jelenleg legfontosabb pillére a már meglévő dolgozók megtartása.


Munkavállalóink motiválására többféle módszert vezettünk be ebben az évben:



Folyamatosan kapunk visszajelzéseket dolgozóink részéről, munkatársaink között az évek során személyesebb kapcsolatok is születtek, de átfogóbb képet szerettünk volna kapni a vállalaton belüli légkörről. Ezért augusztusban Elégedettségi felmérést végeztünk, melynek köszönhetően rengeteg információ gyűlt össze. A kérdőíveket névtelenül, de mégis szervezetenként elkülönített formában töltettük ki, mely reményeink szerint külön tájékoztatást nyújt a fejlesztendő műszakokról is. Feldolgozást követően az eredményeket elemezni fogjuk, és a vezetőséggel együttműködve különböző intézkedésekre kerül majd sor a közeljövőben.

Munkatársaink kisebb csapata már évek óta foglalkozik csapatépítő rendezvények, családi nap szervezésével, ahol játékos vetélkedőkön túl, fellépők, közös étkezés is színesítik a programot. A sporttevékenységekre is egyre nagyobb az igény: az NP Hungária színeiben több csapat indul futó-, sárkányhajó versenyeken. Ezek az események erősítik a csapatszellemet és a vállalat iránti elkötelezettséget.

A jó hangulaton kívül a munkatársaink egészsége is fontos számunkra, ezért indítottuk el tavaly, a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatónkkal együttműködve Egészségprogramunkat. Célunk elsődlegesen az volt, hogy helyben, szakorvosokkal biztosítsunk mindazok számára térítésmentes szűrővizsgálatokat, akik igénylik, hiszen gyakran a szabadnapok rovására kell utaznia dolgozóinknak Szolnokra vagy más városba szakorvosi ellátásra. Idén 200 vizsgálatra kerül sor, melyet 2 nap alatt, egy speciális szűrőkamion cégünkhöz szervezésével oldunk meg, melyben egyidejűleg 4 féle vizsgálatot tudnak elvégezni.


Másfelől időszerűvé vált a már létező folyamatok korszerűsítése:



A belső kommunikáció fejlesztése érdekében új felületeket hozunk létre: saját Facebook oldal a céges események megosztására, és az információáramlás elősegítésére. Hirdetőfalunkat is megújítottuk a könnyebb átláthatőség miatt, elkülönítve a vezetőségi közleményeket az egyéb rendezvényektől.

Támogatjuk azokat a dolgozókat, akik belső pályázat útján szeretnének előre lépni, hiszen sok esetben jóval előnyösebb olyan embert választani, aki rendelkezik már termék- és rendszerismerettel. Betanítási folyamatban vesznek részt, mely alatt többször kapnak visszajelzést a területi vezetőtől. Új dolgozóink beillesztési tervét szintén átformáltuk, az operátor munkakörbe felvett dolgozók is nagyobb figyelmet kapnak a próbaidő alatt.

Manager és beosztott közötti megbeszélésekre is sor kerül egy éves tervezet alapján; a dolgozók képzési-, és eszköz igényeit is külön nyilvántartjuk, és fontolóra vesszük az oktatások, beszerzések megszervezésénél.

Kollégáink újítási javaslatait évek óta gyűjtjük és értékeljük. Szintén nemrég vezettünk be egy új rendszert: az elfogadott ötletekért magasabb jutalom jár, és negyedévente értékesebb ajándékot kap a legjobb javaslat benyújtója. Ezzel ösztönözni szeretnénk dolgozóinkat, hogy elgondolkodjanak a környezetük és a folyamatok fejlesztésén, mely számukra kényelmesebb és hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé.

Minden évben 40-50000 euros kerettel biztosítunk szakmai továbbképzéseket, kihelyezett nyelvtanfolyamokat, továbbá felsőfokú tanulmányok folyatatására tanulmányi szerződés megkötése mellett is van lehetőség. Például, területi felelőseink is részt vettek egy két lépcsős hatékányságfejlesztői workshopon, mellyel a régi és újonnan kinevezett vezetőket támogattunk, hogyan menedzseljék csapatukat pozitív kommunikációval.

És nem utolsó sorban bér-, és juttatási rendszerünk is átgondolásra került; tavaly szeptemberben első körben, idén szeptemberben második körben lesznek fejlesztések.

Mindezen intézkedésekkel célunk az, hogy munkavállalóink isa hosszú távon gondolkodjanak, jobban érezzék magukat a munkakörnyezetükben, „családiasabb” legyen a légkör.

Kérdésem Katona Szilviához, a Legrand Hungary HR igazgatójához szól:

Hogyan vonzza be a munkaerőt, milyen új eszközökkel igyekeznek vonzóvá tenni a céget?
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk