kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Hogyan hirdessünk állást a Facebook-on?

JobAngel arról ír a HRBlogon, hogy manapság mindenki a legnagyobb közösségi oldalon, a Facebookon hirdet állást. Összefoglalta mi kell az álláskeresőnek egy álláshirdetésben és mi az amit el kell kerülni.

images

JobAngel szerint a munkaerőhiány egyik káros hatása, hogy boldog és boldogtalan, okos és tudatlan állást hirdet, pedig ehhez is érteni kell. Az állásportálok jelzik, ha egy hirdetés nem megfelelő, a Facebook nem jelzi, cserébe ingyenes, tehát mindenki bátran hirdet, néha elképesztő módon.

Mire kell figyelni a Facebook-os álláshirdetéseknél:

  • Mi a feladat pontosan? Gondold át, mit kell majd csinálnia, azt írd le, és akkor olyan ember jelentkezik, aki tudja is, akarja is.
  • A Facebookon állást keresők gyorsan akarnak dönteni, ehhez három dolgot mindenképpen tudniuk kell: hol van helyileg a munka, milyen időbeosztásban kell dolgozni és mennyit fizet. Nem vagyok híve általában a bérajánlatnak az álláshirdetésben, de ez a kivétel. A gyors döntést támogatni kell, leginkább információval.
  • Ne kérj lehetetlen vagy fölösleges dolgokat: konyhai kisegítőnek nem kell fényképes önéletrajz. A jelentkezés egyébként is legyen egyszerűen megejthető: ne feledjük, sokan csak egy okostelefonnal rendelkeznek, nincs minden háztartásban laptop, tablet. Okostelón fényképes önéletrajzot írni Wordben vagy PDF-et generálni éppen lehet, de elég macerás ahhoz, hogy valaki ne kínlódjon órákat azért, hogy legyen egy alulfizetett munkája (és ha odaírod mennyi a bérajánlatod, lehet, hogy úgy érzi, mégis megéri, mert jól fizetsz!) Követendő gyakorlat: „Amennyiben érdekli az állás, kérjen bővebb tájékoztatást az alábbi telefonszámon vagy küldje el privátban telefonszámát és kollégáink felkeresik.” Ez utóbbi már láttatja: a hirdető érti, hogy nem mindenkinek futja telefonbeszélgetésekre.
  • Ne diszkriminálj! Alapvetően törvénytelen, de ezen túlmenően az álláshirdetés hatékonyságát sem támogatja: ha leszűkítjük a jelentkezők körét, akkor előfordulhat, hogy egyetlen jelentkező sem lesz.
  • Ne gúnyolódj a jelentkezőkön! A képzetlenebb réteg számára kínált munkák esetén is vegyél figyelembe két dolgot legalább: 1. pont úgy jár nekik a tisztelet, mint mindenki másnak 2. a te szekeredet fogja tolni, azaz jó viszonyt kell kialakítanod vele. Ha kérdeznek valamit (tipikusan, hogy van-e munkásszálló), válaszolj emberi hangnemben.
  • Ne csak a céged Facebook-oldalára tedd ki a hirdetést, hanem a helyi álláskereső csoportokba! Lehet, hogy a céged létezéséről sem tud, de ha munkát keres, az álláskeresős csoportban ott lesz a jövőbeli munkavállalód.
  • Ne háborogj affektálva, ha a hirdetésed alá odakommenteli, hogy „érdekel”. Ennyire telik tőle, mert mondjuk konyha kisegítőként nem rutinos önéletrajzíró (nekem is beletörne a bicskám egy ilyen önéletrajzba. Mit kellene írni bele? Hogy tud krumplit pucolni, mosogatni, és élete álma, hogy ezt csinálja?) Amíg a kommenten hisztizel, addig egy privát üzenetben fel is vehetnéd vele a kapcsolatot.

Példa a rossz hirdetésre:


Ilyennek kellene lennie a hirdetéseknek:

JobAngel teljes írása a HRBlogon olvasható
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk