Megjelent: 5 éve

A Volánok átszervezésével a megyék szerepe nem csökkenhet

Egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) is megszólalt lapunknak a Volán társaságok átszervezése kapcsán, melyről itt írtunk hosszabban.


"A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ellentmondásosnak tartja, hogy amikor javában zajlik a Volánok átszervezése, egyesek sikertörténetként próbálják beállítani az átszervezendő régiós modellt. Amennyiben ez igaz, akkor miért kell most újból átszervezni a közúti közösségi közlekedés struktúráját? Október 1-jétől már a hét regionális társaság összeolvadásával egy gigaméretű cég szolgáltat a közlekedési piacon" - nyilatkozta lapunknak Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke. Hozzátette, hogy a kiszervezett tevékenységek hozadéka az aránytalanul magas költségnövekmény. A szövetség úgy látja, hatástanulmányok, érdemi szakmai egyeztetés nélkül született meg a régiós modell. Horváth kiemelte, hogy 2011-12-ben 12 év körül volt a járműpark átlagéletkora, most pedig mintegy 16 év, ez a színvonalcsökkenés szerintük vészjósló.

"A KMSZ úgy látja, egy ekkora méretű társaság irányítása ennyire központosított formában működési zavarokat okozhat. Egy ekkora működési tartományt átfogni egy központból szinte lehetetlen. Egy szervezet működtetésének alaptétele, hogy a problémák orvoslása leghatékonyabban keletkezésük helyén történhet. A helyi szintű kérdés megnyugtató rendezése egy ilyen méretű cég esetében a központból rendkívül bonyolult, erre való a helyi vezetés. Az is valószínűsíthető, hogy a központból nem fogják megismerni a kistérségi települések problémáit, igényeit. Erre vannak a megyei vezetők, a megyei menetrendi csoportok, hogy feltérképezzék a vidéki utazóközönség utazási szokásait, differenciálódó elvárásait" - mondta Horváth László. A KMSZ szerint újabb konzultációra lenne szükség a Volán társaságok összevonásáról.

fotó: Volánbusz
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mennyi az annyi, avagy vágyálom, vagy valóság a kétszámjegyű béremelés?

25%-os béremelésért harcol a volánbusz-sofőrök egyik szakszervezete, a amelynek munkabeszüntetése több-kevesebb bosszúságot okozott vasárnap és... Teljes cikk

Kétnapos sztrájk jön a Volánnál

A Volánbusz továbbra is vitatja "az indokolatlan munkabeszüntetés" jogszerűségét . Teljes cikk

Ennyi pedagógus mondott fel az év eleje óta

A szakszervezeti vezető szerint a státusztörvény mellett sok más körülmény is közrejátszik abban, hogy sokan hagyják ott a tanári pályát. Teljes cikk