kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

A krízishelyzet nem csak szakmailag, lelkileg is kihívás - ezt is kezeli az interim menedzser

Egyre népszerűbb a vezetők körében az a vágy, hogy külső szakemberként dolgozzanak és oldjanak meg helyzeteket cégeknél. Ezek az emberek szeretik a kihívásokat és a vészhelyzeteket, de ez csak az első belépési kód, hogy megfeleljenek az interim lét kihívásainak.

Sokan azt gondolják, hogy 10-20, pláne 30 év profi szervezetekben eltöltött idő bőven elég tudás arra, hogy utána interimként 3-6-9 hónap alatt rendbe tegyenek egy részleget vagy területet egy szervezetben. A szakmai tapasztalat óriási érték az interimmé válásban, és ha közben valaki sokáig vezető is, akkor azt gondolhatja hogy készen van a feladatra.

Egy jelentős dolgot felejtenek el sokszor a jelentkezők azt, hogy azok a helyzetek, amik interim managert igényelnek nem csak szakmai kihívások, hanem lélektanilag krízishelyzetek. Ezenkívül még számos egyéb nehézség is adódik: mit csinálok két projekt között, ha munkamánias vagyok. Ha nincs családom, mit csinálok? Ha van családom, de a második és kicsi a gyerek és a nagyokat se láttam, és a második házam építettem fel, és nem szeretnék 50 km-nél messzebb dolgozni? Mit csinálok, ha egyik projekten napi 16 óra a munka a másikon csak napi 3 óra? Mit csinálok amikor rendkívül jó az ajánlat vagy amikor nagyon alacsony az ajánlott díj? Mit csinálok, ha a családi nyaralás vagy az őszi szünet idejére nem tudok menni a családdal, mert projekten vagyok, és még sorolhatnánk.

A krízishelyzet azt jelenti, hogy a benne résztvevők viselkedése labilis és sokszor kiszámíthatatlan. A hosszútávon krízisben lévő emberek érzelmileg elfáradnak a sok kudarc miatt, és érzékennyé válnak.

Fontos, hogy azok a szakemberek, akik a magas szakmai tudásukat beviszik egy élő (emberek által alkotott) rendszerbe, ne csak folyamat szinten tegyék be a megoldásokat, hanem érzelmi szinten is tartsák meg az embereket, akiknek segíteniük kell.

Két szinten zajlik az életünk:

1. Folyamat szint: mit csinálunk, mi történik, mi a teljesítményünk, hova megyünk
2. Érzelmi szint: hogyan érezzük magunkat miközben zajlanak a folyamatok.

Az interim manager folyamat szinten beviszi a tudását, de közben az első pillanattól kezdve érzelmileg is gyógyítania kell a résztvevőket.
Érzelmileg sokféleképpen lehet támogatni az embereket kezdve attól, hogy meghallgatjuk valaki panaszait odáig hogy kiállunk valakiért egy konfliktushelyzetben.

Hammel&Hochreiter A Hammel&Hochreiter csapata
Egy interim akkor hatékony, ha a szakmai tudásán kívül lélektanilag is fejleszti magát, hogy minél több eszköze legyen, amikor egy bajban levő cégért vagy a benne lévő emberekért dolgozik.

3-6-9 hónap alatt nem csak a folyamatokat, hanem az embereket is helyre kell tenni különben nem lesz önjáró az a változás, amit bevisz az interim.
Elengedhetetlen egy profi interim lélektani felkészültsége.

Az igazán jó szolgáltató már a kiválasztásnál is figyelembe veszi, hogy a csapatának interim menedzserei képesek lesznek megugrani ezeket a kihívásokat is, sőt a projektek alatt és között is támogatja, fejleszti egyéni és csoportos képzésekkel, coaching programokkal is az interimeket.

Ne feledjük Jacques Reijniers holland professzorunk szavait: "A ma Interim menedzser kompetenciái a jövő menedzser kompetenciái."

Tóvári Zsuzsa
sportpszichológus, a Hammel & Hochreiter Chief Relationship Officer munkatársa

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk