5 kérdés, 5 válasz, 5 üzletágvezető
Szakmai kérdések, célok, sikerek és tanácsok HR-eseknek. Öt villámkérdést tettünk fel a Beck & Partners Kft. öt üzletágvezetőjének a 2018 -as évükről, tapasztalataikról. HR-esek számára hasznos tippeket, meglátásokat is olvashattok a rövid válaszokban.
1. Ha egy szóban kéne jellemeznéd a 2018-as éveteket munka szempontjából, mi lenne az?
Lehetséges! Sok kihívással szembesültünk, olyanokkal is, amik olykor lehetetlennek tűntek, és mindent megugrottunk. Sőt, ez volt a csapatom legsikeresebb éve.
2. Mi volt a legnehezebb feladat a csapatod számára idén?
Csapattá válni.
3. Mi tekintetsz az év legnagyobb szakmai sikerének?
Hogy csapattá váltunk. Szakmai szempontból pedig minimalizáltuk a garanciális teljesítéseket.
4. Mi az a tanács, amit 2019-re a HR-es kollégáknak adnál az idei év
tanulságai alapján?
Dolgozzanak velünk! Folyamatosan monitorozzuk az ügyfeleink igényeit és a piacot is. A különféle problémákra jól kidolgozott, működőképes megoldásokat nyújtunk, ezt a 2018-as eredmények is igazolták.
5. Az idei évben csapatod a valaha volt legjobb eredményt érte el a cég életében. Üzletágvezetőként mit gondolsz, mi a sikeres csapat vezetésének a titka?
A munka fordulatszáma, a sebesség. Ha elég gyors emberekkel dolgozunk, abból gyorsan lesz eredmény. A kiválasztási folyamat során pedig már tudom, milyen típusú ember illik a csapatunkba, 2018-ban egy maximálisan összetartó, szakmailag és emberileg is nagyszerű csapat alakult ki.
Márton Zsuzsanna - fejvadász üzletág vezető
1. Az elmúlt egy évre visszatekintve, mi volt a legnagyobb siker számodra üzletágvezetőként?
Összeállt egy nagyon ütős csapat, akikkel öröm együtt dolgozni, az üzletág idén is emelkedni tudott.
2. Hozott új dolgokat a toborzásba a 2018-as év?
Létrehoztuk az Expressz fejvadászat és az Online extra csomagokat, amik igen népszerűek és a sikeresek.
3. Csapatotok az idei évben is bővült. Mit gondolsz, mi jelenti a legnagyobb motivációt a jelölteknek a munkahely választás során?
Szerintem a jövő a people menedzsmentről fog szólni, ebben kell a cégeknek változásokat bevezetni. Nálunk a cégben ez nagyon erősen jelen van.
4. Van olyan területe a toborzásnak, amiről úgy gondolod, a legtöbb cég kevés figyelmet fordít rá, pedig többet érdemelne?
Sok cég még mindig nem fogta fel, hogy a jelölt kiválasztásnál milyen fontos, hogy a továbbított jelöltekkel 2 napon belül felvegyék a kapcsolatot, és lehetőleg maximum 2 körben döntsenek, mert ha elhúzódik a kiválasztás, a jó jelöltek idő előtt elhelyezkednek.
5. Mit a tanácsolnál a 2019-es évre a HR-es kollégáknak?
Készüljenek fel az egyre változó, nehezedő piaci helyzetre, és hogy sokkal
rugalmasabbnak kell lenniük.
Tamaskovics Diána - fejvadász üzletág vezető
1. Változtattatok valamiben a tavalyi évhez képest a toborzási stratégiák, eszközök tekintetében?
Nem változtattunk lényegi dolgokon, ami tavaly működött, az idén is. A szolgáltatáspalettánkat bővítettük a piaci igényeknek megfelelően.
2. Mik a célkitűzések a 2019-re?
Szeretnénk még több partnernek segítségére lenni és több pozíciót betölteni, mindig ez a fő cél. Illetve a csapatunk létszámának bővítésén lesz az idei év másik fő fókusza.
3. Mely szakterületek toborzása jelentette a legnagyobb kihívást 2018-ban?
Leginkább a mérnöki terület. Az informatika haladt a medrében, sok sikeres zárásunk volt 2018-ban.
4. Sok cég munkájára van rálátásod. Van olyan terület, amelyre úgy látod, szinte mindenkinek jobban kéne fókuszálnia?
Azt javasolnám, hogy bízzanak meg jobban a fejvadász cégekben. Persze most kicsit hazabeszélek, de hozzánk a leggyakrabban akkor jutnak el a pozíciók, amikor már a cég hosszú ideje próbálkozik a betöltetésével. Sok időt, energiát és pénzt is spórolnának, ha rögtön fejvadászhoz fordulnának. Illetve a végső választásban némely cég még mindig nagyon lassú.
5. Melyik volt idén a legnépszerűbb szolgáltatásotok?
A klasszikus fejvadászat és rögtön utána a MINI fejvadászat.
Somodi Bettina - Karrierszerviz üzletág vezető
1. Mi volt az üzletágad, a Karrierszerviz legnagyobb sikere az idei évben?
Az elmúlt évben több mint 100 szakember váltását támogattuk szolgáltatásainkkal, folyamatosak a visszajelzések arról, hogy sikerült elhelyezkedniük. Ezek a sikerek jelentik összességében a legnagyobb büszkeséget.
2. Mi a legnagyobb nehézsége a váltani kívánó szakembereknek? És mi a leggyakoribb?
Jellemzően olyanok keresnek fel, akiknek sosem kellett állást keresniük, nem tudják mennyit érnek a piacon, nem tudják, el tudnak-e helyezkedni. Nem mernek belevágni, hiányzik a motiváció, ezért maradnak a kényelmes rosszban.
3. Mi a legfontosabb tanácsod az álláskeresőknek?
Gondolkozzanak stratégiában az álláskeresést illetően is. A komoly munkahelyváltási szándék nem 2 elküldött önéletrajzot jelent.
4. Sok váltást kísértél már végig. Hogy látod, a HR-esneknek miben kéne fejlődni, változni?
Túlságosan elhúzódnak a folyamatok, nem jeleznek vissza a jelölteknek. Ez nagyon rossz benyomást kelt, ami a PR szempontból is rossz fényt vet a cégekre.
5. Mik a célok 2019-ra?
Szeretnénk még több embernek segíteni, elindítani az online képzéseket, újabb sikeres álláskereső napokat tartani, és van néhány olyan terv is, amiről még nem beszélhetek.
Nagy Zoltán - HR Felhő üzletág vezető
1. Mi volt a HR Felhő legnagyobb sikere 2018-ban?
Azt gondolom, hogy a legnagyobb sikerünk a júliusi hónap volt, amikor egyszerre / egy időben, 3 db új HR Felhőt telepítettünk, szabtunk testre és indítottunk el. Nem volt egyszerű, de sikerrel vettük az akadályt. Emellett talán a Magyar Brands Innovatív Márka címének elnyerését emelnémmég ki.
2. A rendszert folyamatosan fejlesztitek, milyen új funkciók várják a felhasználókat, ha 2019-ben a HR Felhő használata mellett döntenek?
Ezek szinte egytől egyig üzleti titoknak minősülnek jelenleg, de annyit elárulhatok, hogy még több automatizálás és egyszerűsítés az amin dolgozunk. Emellett a teljes kezelőfelületet újragondoljuk az adminisztrációs felületen.
3. Mit gondolsz, mi a legnehezebb feladat azoknak a cégeknek, akik ATS nélkül menedzselik a kereséseiket?
Jó kérdés. Az idei év tapasztalatai alapján úgy látom, hogy a jelöltek megfelelő kezelése (visszajelzések, információszolgáltatás), GDPR konform adattárolás és toborzás, valamint a munkáltatói márka fejlesztése az, amire a legtöbb olyan cég panaszkodik, ahol nincs ATS. Jelölteket veszítenek az elnyúló kiválasztási folyamatok miatt, saját (jól) kereshető jelölt adatbázis híján pedig rengeteget kell költeniük álláshirdetésre, közvetítőkre, stb.
4. Üzletágvezetőként, és a HR Felhő termékfejlesztőjeként mi a kedvenc funkciód a rendszerben?
Nehéz kérdés. A rendszer a funkciógazdagsága miatt nyert el több díjat az
elmúlt években és ugyanezen tulajdonsága miatt szeretik az ügyfeleink is. De, ha mindenképpen ki kell emelnem egyet, akkor az a modularitás. Ennek köszönhetően az ügyfeleink kedvencének számító munkatárs ajánló modul is kétféleképpen tud nálunk működni - az ügyfél igényei szerint. Ahol sok az ajánlás a fizikai dolgozók területén, ott ez egy egyszerűbb folyamat. Ahol pedig inkább a szellemi dolgozók ajánlanak, ott kifinomultabb a funkció.
5. Hogy látod, mi lesz a legnagyobb kihívás a HR-esek számára a jövő évben?
Úgy vélem, hogy a megváltozott munkaerő piaci helyzethez való gyors és megfelelő igazodás, a toborzási folyamatok ehhez való igazítása (gyorsítása) és a munkáltatói márkaépítés.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
Mit hoz a 2024-es év? Könnyebb lesz a pálya az üzleti szektornak? Vagy a kiszámíthatatlanság, fenyegetettségi helyzetek kereszttüzében kell továbbra... Teljes cikk
Az elmúlt években a kerékpár és az elektromos kerékpár egyre népszerűbbé vált a munkába járás és szabadidős tevékenységek során egyaránt.... Teljes cikk
- Czomba Sándor: a magyar emberektől nem vehetik el a munkahelyeket a vendégmunkások 3 napja
- Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően 4 napja
- Megtartott munkáltatói ígéretek 4 napja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 5 napja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hete
- Kihirdették, mikor rendezik a Szakma Sztár Fesztivált 1 hete
- Rekordév után osztalékot fizethet a Pensum Group, 2024-ben további növekedés jöhet 2 hete
- 2000 forint az átlagos diákórabér, nyáron pedig újabb emelkedésre lehet számítani 2 hete
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 2 hete
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 3 hete