kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Gondolatok a munkaköri leírás fontosságáról

Néhány héttel ezelőtt már írtam arról, hogy mit tegyünk meg abban az esetben, ha felmond az egyik munkavállalónk a csapatunkban. A következő lépés már eggyel közelebb visz ahhoz, hogy elkezdjük az utód megkeresését - nevezetesen a munkaköri leírás elkészítése - írja a Recruiter blog a HR Blogon.

images

images

Pár évvel ezelőtt dolgoztam egy jelentős nemzetközi vállalatnál. Az volt a policy (szabályzat), hogy egy pozíció meghirdetése során a munkaköri leírást kellett használnunk. Ez több okból is nehézséget okozott, amiről hamarosan egy másik bejegyzés kapcsán részletesen írok majd.

A munka törvénykönyve szerint a munkavállaló munkakörét az ahhoz tartozó feladatok részletes leírásával kell meghatározni. A munkaköri leírás (job description, JD) egy hivatalos dokumentum, amiben objektíven, számonkérhetően érdemes rögzíteni egy pozícióhoz kapcsolódó tennivalókat és elvárásokat.

Ezzel szemben egy álláshirdetés (job posting, posting) egy olyan leírás, amelynek az a célja, hogy felkeltse a megcélzott jelentkezői réteget, célcsoportot. Tulajdonképpen egy értékesítési segédanyagról beszélünk.

Folytatás a HR Blogon.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül

Sok esetben a stressz, a kezeletlen problémák agresszív viselkedésben csúcsosodnak ki az emberek mindennapjai során. Sok félreértés melegágya, ha nem... Teljes cikk

Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett?

Sok HR-es és EHS munkatárs küzd azzal, hogy meggyőzzék a felsővezetést arról, hogy a vállalati pszichológus szolgáltatásokra szükség lenne a... Teljes cikk

Én is oké, te is oké, ők nem oké

Milyen helyzetekre lehet jó egy életbiztosítás a közép- és kisvállalati (SME) szektor cégvezetőinek, tulajdonosainak? Kurdi Ferenc posztja a HR Blogon. Teljes cikk