kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Milyen a hatékony önéletrajz?

A hatékony önéletrajz legfontosabb ismérve, hogy olyan állásinterjúra hívnak be általa, ami nagyon jól megfelelne a számodra - írja JobAngel a HR Blogon.

images

images

Nem az a legjobb önéletrajz amit sablonból raknak össze, vannak önéletrajzok, amik nem jól működnek, mert az álláskeresőt be sem hívják, vagy teljesen más pozícióra, mint amire ő vágyott. Még az álláskereső HR szakembereknek is okozhat fejtörést a megfelelő önéletrajz megírása, sőt Jobangel szerint nekik talán sokkal nehezebben is megy.

Kiválasztani az embert a tudása, tapasztalata alapján lehet, tehát, ezeket kell leírni.

Az önéletrajzot úgy kell megírni, hogy abból egyértelműen és világosan látszódjon az, hogy az álláskereső mihez ért, milyen munkakörben milyen feladatokat látott el eddig. Ki kell egészíteni a tapasztalati leírásokat konkrét eredményekkel, sikerekkel, ez a result-based szemlélet. Magyarországon ez még nagyképűsködésnek tűnhet, ezért kevert stratégiát kell alkalmazni.

Az a fontos az önéletrajzodban, hogy te mit csináltál, te mit tettél hozzá pl. ahhoz a projekthez: Milyen jelentéseket készítettél, milyen rendszereken, mire használtad őket, vagy kinek adtad le őket, és ők mire használták?

Jobangel szerint nem érdemes az önéletrajzba beleírni a lakcímet, mert az diszkriminációra adhat okot. Inkább azt kell beleírni, hogy melyik városban, vagy melyik kerületben vállalnál szívesen munkát.

Érdemes az önéletrajz elején, a személyes adatok után írni egy kis összefoglalót, hogy mik a céljaid, mit szeretnél elérni. Fontos, hogy ez se legyen túl sablonos.

Fotó: Pixabay
JobAngel teljes cikke a HRBlogon olvasható
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül

Sok esetben a stressz, a kezeletlen problémák agresszív viselkedésben csúcsosodnak ki az emberek mindennapjai során. Sok félreértés melegágya, ha nem... Teljes cikk

Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett?

Sok HR-es és EHS munkatárs küzd azzal, hogy meggyőzzék a felsővezetést arról, hogy a vállalati pszichológus szolgáltatásokra szükség lenne a... Teljes cikk

Én is oké, te is oké, ők nem oké

Milyen helyzetekre lehet jó egy életbiztosítás a közép- és kisvállalati (SME) szektor cégvezetőinek, tulajdonosainak? Kurdi Ferenc posztja a HR Blogon. Teljes cikk