kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Első a priorizálás!

Ha valaki hozzászokik, hogy munkája során tudatosan priorizál, az előbb-utóbb rutinra tesz szert, és ha nem is gondolkodás nélkül, de intuitívan, tapasztalataira bátran hagyatkozva dönt.

Muszáj indulni a bőröndért, mert megy a gép, viszont közben feltűnik, hogy a laptop bekapcsolva maradt. Kikapcsolás előtt hirtelen megjelenik egy üzenet: a következő hétre hívott szakértő hirtelen támadt betegsége miatt lemondja a projektben a részvételét. Nincs mese, fel kell hívni a projektmenedzsert, miközben a gép indul - pedig vele már a tranzitból telefonálva is lehetne beszélni.

A priorizálás jóval több, mint a tevékenységek sürgős és fontos címkékkel ellátása. Nemcsak rangsorolás, hanem egyben tervezés és balanszírozás is. Mit eredményez a hatékony priorizálás? A célkitűzésekben tudatosságot, a döntéshozatalban világos és letisztult folyamatot, a tervezésben minőséget, a folyamatokban rendet - a vállalati mindennapokban pedig egyensúlyt. Amikor a teendőinket priorizáljuk, mindig a feladatok végrehajtásához szükséges forrásokat optimalizáljuk.

Minél kevesebb a forrás, annál fontosabb a prioritás. A prioritás egyben motiváció is: amit muszáj azonnal megcsinálni, azt csak veszteségek árán halaszthatjuk. Érdemes elébe menni a tűzoltásnak, annak, hogy „boruljon" a terv: ez pedig a célok megfogalmazásával és strukturálásával lehetséges.

Amikor rangsoroljuk a feladatokat, számos kritériumot kell figyelembe venni. Ezek az elvárások, a felelősségi körök, a sikermutatók és a saját értékelésünk paraméterei. A rangsornak vannak állandó és ideiglenes részei. Fogadjuk el ezt, és nézzünk szembe azzal (akár beletörődve, akár higgadt nyugalommal), hogy új információ, vagyis, végső soron, új helyzet bármikor mindezt felülírhatja. Ekkor jön az újratervezés, ami annál kevésbé fájdalmas, minél jobb volt az eredeti tervünk.

A priorizálás eszköz, amelyet ha nem működtetünk, berozsdásodik. Eszközként arra szolgál, hogy céljainkat hatékonyan teljesítsük, mégpedig azáltal, hogy feladatainkat megfelelően végezzük el. A priorizálás eszköze csak akkor működik, ha tisztában vagyunk ügyfeleink, beosztottjaink és saját főnökünk prioritásaival is - hiszen mindegyiküknek más fontos. Nem lehet elégedett magával az, akivel az ügyfelei nem elégedettek.

Az első számú vezető prioritásait már a vállalat küldetése és a víziója is meghatározza, ezek nélkül elaprózódnak és szanaszét esnek a feladatok, „beszakad a projekt”. Ezek adják azt a fókuszt, melyet a mindennapok természetesen rendre megszakítanak… de akkor sem szabad megfeledkezni róluk. Ám ha valaki hozzászokik, hogy munkája során tudatosan priorizál, az előbb-utóbb rutinra tesz szert, és ha nem is gondolkodás nélkül, de intuitívan, tapasztalataira bátran hagyatkozva dönt.

A jó vezető hosszú távon is képes jól priorizálni, és nem ijeszti meg az állandó újra és újratervezés sem…

Kristóf Györgyi
Hammel & Hochreiter
Business & Management Consulting

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk

Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk

Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén?

A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk