Több tízmillió forinttal tartozik a tankerület a baranyai pedagógusoknak
A hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztését segítő tanároknak fejenként 400-500 ezer forinttal tartozik a tankerület, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke felháborítónak tartja az esetet.
Nem kapták meg díjazásukat a hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztését segítő pedagógusok a Szigetvári Tankerület több iskolájában. Vannak, akiknek félmillió forinttal tartoznak - írja a Népszava. Az érintett tanárok az Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR) keretében hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztésében, felzárkóztatásában. Összesen körülbelül 150 pedagógusnak tartoznak, akik több mint két éve nem kapják meg díjazásukat. A cikk szerint 2018. január elsejétől hatályos az a kormányrendelet, amely a kifizetések jogalapját képezi. Több tanár ezt jelezte is a tankerület felé, de azt a választ kapták, hogy a tankerület 2018-as költségvetésébe nem tervezték be az összeget. Megígérték nekik, hogy a 2019-es költségvetés elfogadása után kapják meg a fejenként 400-500 ezer forintos összeget, de ez azóta sem történt meg.
A Magyarországi Roma Parlament elnöke, Horváth Aladár tájékoztatást kért az ügyben Maruzsa Zoltántól, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelési államtitkárától. „Nyilvánvaló, hogy az iskola önmagában nem képes ellensúlyozni a szociális és etnikai szelekciót, a társadalmi elkülönítés széles körét, ugyanakkor az iskolán belüli és az iskolák közötti szegregációt csökkentheti” - idézi Horváth Aladárt a lap. Válaszában Maruzsa Zoltán elismerte az IPR pozitív hatásait, mint írta, elkezdődött a program pedagógiai keretrendszerének fejlesztése. Az elmaradt díjazásról azt írta, hogy a minisztérium fejezeti előirányzatain az integrációs fejlesztőprogramok megszervezésére fordítandó forrás nem áll rendelkezésre, e forrás az iskolafenntartók költségvetésébe épült be.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) alelnöke, Totyik Tamás cinikusnak is felháborítónak találja, hogy bár a Magyar Közlöny szerint a kormány hozzájárult a 2019-es költségvetésben szereplő köznevelési célú humánszolgáltatás és működési támogatás legfeljebb 32,5 milliárd forinttal történő túllépéséhez, a tanárok tartozását még mindig nem rendezték. „Éppen azoknak a pedagógusoknak a díjazását nem fizetik ki, akik a legnehezebb körülmények között dolgoznak” - mondta Totyik Tamás.
Népszava
fotó: pixabay
A Magyarországi Roma Parlament elnöke, Horváth Aladár tájékoztatást kért az ügyben Maruzsa Zoltántól, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelési államtitkárától. „Nyilvánvaló, hogy az iskola önmagában nem képes ellensúlyozni a szociális és etnikai szelekciót, a társadalmi elkülönítés széles körét, ugyanakkor az iskolán belüli és az iskolák közötti szegregációt csökkentheti” - idézi Horváth Aladárt a lap. Válaszában Maruzsa Zoltán elismerte az IPR pozitív hatásait, mint írta, elkezdődött a program pedagógiai keretrendszerének fejlesztése. Az elmaradt díjazásról azt írta, hogy a minisztérium fejezeti előirányzatain az integrációs fejlesztőprogramok megszervezésére fordítandó forrás nem áll rendelkezésre, e forrás az iskolafenntartók költségvetésébe épült be.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) alelnöke, Totyik Tamás cinikusnak is felháborítónak találja, hogy bár a Magyar Közlöny szerint a kormány hozzájárult a 2019-es költségvetésben szereplő köznevelési célú humánszolgáltatás és működési támogatás legfeljebb 32,5 milliárd forinttal történő túllépéséhez, a tanárok tartozását még mindig nem rendezték. „Éppen azoknak a pedagógusoknak a díjazását nem fizetik ki, akik a legnehezebb körülmények között dolgoznak” - mondta Totyik Tamás.
Népszava
fotó: pixabay
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Csak a magyar fiatalok 20 százaléka érzi, hogy stabil a munkahelye
Kisebbségben vannak azok, akik úgy érzik, megbecsülik őket. Teljes cikk
KSH: 9.9 százalékkal nőtt a reálkereset egy év alatt
A nettó kereset mediánértéke 340 700 forint volt. Teljes cikk
Szakemberhiány miatt szünetel több vizsgálat az Oroszlányi Szakrendelőben
A rendelőben több osztályon is szünetelni fog az ellátás az átmeneti szakemberhiány miatt. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 2 hete
- Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van 2 hete
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 2 hete
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 2 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 2 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 3 hete
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 1 hónapja
- A pedagógusok száma Magyarországon (1990-2023) 2 hónapja
- Csák János: Sikeres a felsőoktatás átalakítása 2 hónapja
- A felsőoktatásba jelentkezők és felvettek száma 2 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 2 hónapja