kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak

A kiszervezés (outsourcing) továbbra is népszerű eleme a vállalati stratégiának, de egyben kritikus része is, hiszen az ügyfelek és a szolgáltatók elvárásai között a legtöbb esetben óriási eltérés mutatkozik - derül ki a PricewaterhouseCoopers legújabb globális outsourcing felméréséből. A mostani, összetett outsourcing piacon a siker új tényezők, elsősorban az ügyfél és szolgáltató közötti átlátható és nyílt kapcsolat függvénye.

images

images

A PricewaterhouseCoopers 19 országot felölelő kutatása ("Új korszak a kiszervezésben: A partneri együttműködés felemelkedése") az outsourcing-ot igénybe vevő és az azt szolgáltató vállalatok meglátásait tükrözi, rávilágítva új területekre és trendekre.

"Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak" - mondta Pat McArdle, a PwC Globális Outsourcing Cégtársa. "Az outsourcing villámgyors elterjedése tükrözi a piaci átalakulásokat, hiszen a hagyományos modelleket felváltották a multisourcing, a vegyesvállalatok és a best of breed (az iparág legkiválóbb gyakorlatát követő) megoldások. A kapcsolatok ilyetén kiterjedt hálózatának kezelése nagyobb átláthatóságot, jobb kommunikációt, nagyobb bizalmat és teljes kölcsönösséget kíván. Dióhéjban, ebben az új környezetben a siker nagyban függ attól, hogy az ügyfél-szolgáltató kapcsolat egy egymással szembenálló kapcsolatból hogyan képes átalakulni partneri együttműködéssé".

Az ügyfelek és a szolgáltatók igényei és elvárásai közötti esetleges eltérések ellenére az ügyfelek jelentős többsége (87 %) szerint a kiszervezés valóban teljesíti az eredeti üzleti tervben vázolt elvárásokat; mi több, az outsourcing-ot olyannyira üzleti gyakorlatuk elengedhetetlen részének tekintik, hogy 91 százalékuk - még ha nem is volt teljesen elégedett - ismét igénybe fogja venni.

Érdekesség továbbá, hogy a felmérés szerint az ügyfelek negyede úgy véli a "több szállító/szolgáltató" igénybevétele hatékonyabb, mintha "kevesebb szállítóval/szolgáltatóval" dolgoztatnak - ezzel szemben a szolgáltatóknak csak 10 %-a vélekedett így. Míg a szolgáltatók 52 % az offshore outsourcing-ot javasolja, addig az ügyfeleknek csupán 20 %-a gondolja úgy, hogy a gyakorlatban ez valóban jobban működik.

Magyarországi helyzetkép

A magyarországi helyzetről Nagy Péter, vezető menedzser, a PricewaterhouseCoopers magyarországi irodájának outsourcing szakértője a következőképpen nyilatkozott: "Magyarország az ötödik az IT szolgáltatás kiszervezése kapcsán rangsorolt célországok között a CIO Insight legutóbbi felmérése alapján. Ugyanakkor, míg hazánk a szolgáltatás outsourcing kapcsán egyre vonzóbbá válik, addig a gyártás területén az elmúlt években a magas bérek miatt veszített vonzerejéből, és bizonyos esetekben gyárbezárásokra is sor került.

A szolgáltatás outsourcing területén az ország fő vonzerejét a jól képzett munkaerő, a jó infrastrukturális viszonyok, az alacsony országkockázat és nem utolsósorban az európai kulturális környezetbe való beágyazottság adja. Az ügyfelek és a szolgáltatók kapcsolata tekintetében Magyarország úgy tűnik, hogy illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz. A hazai kiszervezések kapcsán is elmondható az, hogy az ügyfelek és a szolgáltatók hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségi viszony kialakítására törekszenek és nem céljuk a rövid távú haszonmaximalizálás."

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk