kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Aki válaszol: Endrei-Kiss Judit

HR Szubjektív rovatunkban Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazható-helyettese kérdez, miután válaszolt Branyiczki Imre, az EPAM Systems Kft. HR igazgatója kérdésére: „A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek a fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény fejlesztése szempontjából?”

A fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény emelése egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a vállalati HR gyakorlatokban is. A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek e téren?

Egy olyan, folyamatosan változó és fejlődő iparágban, mint a miénk, elengedhetetlen, hogy ne csak a fizetésekkel és juttatásokkal versenyezzünk a munkaerőpiacon. Európai, modern nagyvállalatként pedig alapvető felelősségünknek tartjuk, hogy esélyegyenlőséget biztosítsunk a munkatársainknak, és mindenkit a kompetenciája, rátermettsége és tapasztalata alapján ítéljünk meg a munkájában. Ezért is csatlakoztunk a Nyitottak vagyunk és az ELLE magazin Közös ügy kampányához, mert vannak olyan közös ügyeink, mint a férfiak és nők együttműködése az esélyegyenlőség érdekében, amelyek számunkra is nagyon fontosak.

Hiszünk abban, hogy egy gondoskodó, szociálisan érzékeny vállalat vonzó tud lenni a munkaerőpiacon, és azt látjuk, hogy a fiatal generáció erre fogékony. Egy modern, nyitott vállalat segíti és támogatja a munkatársait abban, hogy minden nap a legjobb önmaguk lehessenek, fejlődhessenek és bátrak lehessenek. A Telenornál egy tradicionális vállalatot ötvözünk egy modern, fiatalok számára is vonzó munkahellyel.

Ugyan dinamikusan változó iparágban dolgozunk, de hiszünk a közösség erejében, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy biztonságot adó közösséget építsünk a kollégáink számára. A #nagyonte koncepciónk többek között ezt is tükrözi: szeretnénk segíteni, hogy a nálunk dolgozók érezzék a közösség erejét, és a bennük rejlő maximális potenciált be tudják hozni a munkahelyükre is. És ez nem csupán a munkát jelenti, hanem azt is, hogy büszkén vállalják saját ötleteiket, szabadidős tevékenységüket. A 2019-ben bevezetett Szent Őrületek projektben arra adunk lehetőséget, hogy megmutassák önmagukat a kollégáiknak.

Azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a fejlődés része legyen a vállalatunk életének, és tudatosak legyünk abban, hogy miként tudjuk folyamatosan bővíteni ismereteinket, és megosztani a meglévő tudást egymással. 2018-ban elindult a 40 órás kihívás programunk, amelynek célja, hogy kollégáink évente legalább 40 órányi (online és classroom) képzésen vehessenek részt. Ekkor indult útjára a Learning Day is, amely egy évente két alkalommal megrendezett, dedikáltan munkamentes nap, ahol a szakmai fejlődés és a tanulás áll a középpontban. A nap során számos gyakorlatorientált tréning, workshop zajlik a Telenor Házban, amelyet a kollégák vagy külsős trénerek tartanak.

Sokat dolgozunk azért, hogy a Telenor fenntartható közösséget is jelentsen a munkatársak számára. Az országban egyedülálló munkakörnyezet biztosítunk a törökbálinti székházunkban, amelyre közösségi térként, életterünkként tekintünk, ahol a tágas terekben mindenki megtalálja a számára inspiráló helyszíneket. Rendszeres felméréseink szerint a Telenor munkatársainak közel fele a munkahelyi környezetet emeli ki első helyen, amikor arról kérdezik, miért ajánlaná munkáltatóként a vállalatot. Ha valaki időnként mégis házon kívül szeretne dolgozni, munkakörtől függően biztosítjuk a rugalmasságot is, hiszen kollégáink szinte bárhonnan hozzáférnek a belsős rendszerekhez, így az Y-generáció távoli munkavégzéshez való hozzáférésének igényét is képesek vagyunk kielégíteni. Ezen kívül a Kaptár közösségi irodával egy tesztprojekt keretében a műszaki divíziónk munkatársainak lehetőséget biztosítunk arra, hogy alkalmanként a belvárosban dolgozzanak.

Családbarát munkahelyként fontosnak tartjuk a kismamák/kispapák munkába való visszaintegrálását és a családokat támogató közeg fenntartását. Részmunkaidős lehetőségeket nyújtunk az anyák és apák számára. Székházunkban örömmel várjuk munkatársaink gyermekeit, szünidőben sokan töltenek itt időt, nyaranta pedig táborokat szervezünk számukra az épületben és a környező településeken. Az országban a nagyvállalatok között elsőként váltunk kutyabarát munkahellyé, ennek keretében péntekenként bárki behozhatja magával a kutyáját.

Büszkék vagyunk arra, hogy kezdeményezéseinket a kollégáink mellett a külvilág is elismeri. 2019-ben több szakmai és munkáltatói díjat is elnyertünk; legutóbb a Dreamjo.bs Szerethető munkahelyek versenyén bekerültünk a TOP 25 Szerethető Nagyvállalat közé, valamint Employer Brand különdíjat is átvehettünk. A HR KOMM Award-on pedig két elismerést kaptunk a Learning Day-ért és a Szent Őrületek kezdeményezésünkért.

Kérdésem Erdei Katához, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatójához:

Mekkora kihívást és lehetőséget jelent megújítani egy olyan tradicionális nagyvállalatot, amilyen a Richter?
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk