kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Tanácsok, ha online kell folytatni a toborzást

A legtöbb cég home office bevezetéseivel egyidejűleg fontos kérdéssé vált, hogy a továbbiakban hogyan kezeljék a toborzás-kiválasztásukat, jelölt kommunikációt és interjúztatást, erre ad a továbbiakban pár hasznos és azonnal bevethető ötletet Kmoskó Judit, HR szakértő. A cél, hogy ne álljon le a céges toborzás, hiszen ebben a nehéz időszakban bizonyos szektorokban még fontosabbá válik a munkaerő toborzása, valamint amiatt, hogy a jelölteket ne hagyjuk kétségek között, megfelelően tájékoztassunk minden, a kiválasztási folyamatban résztvevőt.

Minden esetben elengedhetetlen a megfelelő, időben történő és célirányos jelölt kommunikáció, ebben az időszakban ez hatványozottabb figyelmet igényel. Fontos, hogy megfelelően projektáljuk a toborzásainkat, ezt követően pedig tájékoztassuk a folyamatban lévő jelöltjeinket. Nyugtassuk meg őket, hogy a toborzás-kiválasztás nem állt meg, az interjúkat, ameddig a személyes találkozás nem lehetséges, online felületeken is folytathatják, és ez semmiben sem fogja negatívan befolyásolni a pályázatukat.

A toborzás-kiválasztással foglalkozó kollegáinkat, felvételi eljárásban döntő vezetőinket készítsük fel az online interjúztatásra, használjunk olyan, online felületeket, ahol megfelelően tud kommunikálni minden, a toborzásban résztvevő kollega és vezető a jelöltekről és a folyamatról.

A jelölt élmény megtartása érdekében fontos, hogy az interjúztató a továbbiakban is profin képviselje a céget, otthonában olyan környezetet teremtsen, ahol lehetőség szerint mindenféle zavaró körülmény nélkül tudja folytatni a beszélgetéseket. Célszerű céges Skype fiókot készíteni a céges email felhasználásával, ha eddig még nem tettük meg. Fontos értenünk, hogy ez a jelöltnek sem egy megszokott helyzet, így próbáljuk oldani a feszültséget közvetlenségünkkel, kedvességünkkel.

Amennyiben mi veszünk részt online állásinterjún, próbáljunk meg előnyt kovácsolni ebből a jelenleg kicsit kellemetlen, remélhetőleg rövid ideig tartó helyzetből, hiszen az otthonunkban kényelmesebben érezzük magunkat, mint egy idegen irodában, igyekezzünk ezt arra használni, hogy komfortosabb légkörben készüljünk fel az interjúra. Válasszunk olyan hátteret - ha kell, mozgassuk a számítógépünket, laptopunkat oda, ahol minél kevesebb zavaró tényező látszódhat a háttérben -, öltözzünk fel úgy, mintha személyesen találkoznánk az interjúztatóval. Némítsuk le a telefonunkat, győződjünk meg a megfelelő internetkapcsolatról.

A pontosság ugyanolyan fontos, mintha egy személyes beszélgetésen vennénk részt, a beszélgetés kezdete előtt pár perccel már álljunk készenlétben. Amennyiben a cég videokonferencia szoftvert használva szervezte az interjút, szánjunk időt arra még a beszélgetés előtt, hogy ezt telepítsük a számítógépünkre. Teszteljük a kamerát, mikrofont, fényeket.

Végezetül, ugyanúgy készüljünk fel az interjúra, mintha az személyesen történne, előzetesen, saját magunknak foglaljuk össze karrierünket, hiszen magunkról mesélni nem is olyan egyszerű, mint amilyennek tűnhet, jegyezzük meg, hogy mi az, amit szeretnénk kiemelni, és készüljünk fel a cégről, akinek a képviselőjével beszélgetni fogunk.

Kmoskó Judit
HR szakértő

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk