kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

A tíz legsúlyosabb főnöki hiba

A munkahelyváltások oka gyakran nem a csábító magasabb fizetésben vagy a jobb karrierlehetőségekben, hanem a közvetlen főnök elviselhetetlenségében keresendő. Íme tíz tipikus hiba, amely kikészíti az alkalmazottakat.

A tíz legsúlyosabb főnöki hiba 2005. február 9. " class="kapcsszoveg">M.Zs.J. A munkahelyváltások oka gyakran nem a csábító magasabb fizetésben vagy a jobb karrierlehetőségekben, hanem a közvetlen főnök elviselhetetlenségében keresendő. Íme tíz tipikus hiba, amely kikészíti az alkalmazottakat. Ön mit szól hozzá? A munkahelyeken nemcsak papír- és egyéb anyaghulladék keletkezik, hanem érzelmi szemét is – véli dr. Othmar Hill, a bécsi központú Hill International meglalapítója és tulajdonosa. A munkatársak mindennapi kis sérelmei, megbántódásai fokozatos bizalmatlansághoz, félelemhez, kollektív előítéletekhez és érzelmi játszmákhoz vezetnek.A felgyülemlett negatív érzelmek kiirtása a vezetők dolga. A legtöbbször azonban éppen az ő viselkedésük az elviselhetetlen helyzet oka. Ha a felgyülemlett negatív érzelmeket nem sikerül felszámolni, a vállalat lassan megfullad a "pszichoszeméttől" – állítja a Hill tulajdonosa. Az ilyen környezetben dolgozó munkatársak egy ideig állják a sarat, aztán menekülnek a vállalattól. A német Coverdale Team Management tanácsadó cég csapata több ezer beosztott véleményére alapozott felmérésének sikerült azonosítania a tíz legsúlyosabb főnöki hibát, amely csökkenti a beosztottak elégedettségét és motiváltságának szintjét.• Az én ötletem A csapatmunka, a célok megbeszélése jelentős motivációt jelent a munkatársak számára. Ha úgy érzik, az ötletek kidolgozásában ők is szerepet játszottak, megvalósításukban annál inkább részt szeretnének venni. Ha főnökük egyedül határozza meg a célokat és feladatokat, a beosztottak csak külső parancsokat teljesítenek, és hamar otthagyják a vállalatot. Ennél már csak az a rosszabb, amikor az alkalmazottak által elvégzett munka gyümölcseit a főnökük aratja le, aki a felsővezetés és a külvilág felé mindent úgy ad el, mintha saját teljesítménye állna az eredmények mögött. • Bizonytalanság A bizonytalan főnökök, akik maguk sem tudják súlyozni az egyes feladatokat és célokat, taktikai vagy a presztízsveszteségtől való félelem miatt igyekeznek kitérni a döntés felelőssége elől. A bizonytalan és lassú vezetők keze alatt dolgozó munkatársak hamar úgy érzik, munkájuk nem elég hatékony, szakmailag nem tudnak fejlődni, és csökken a munkamoráljuk. A démonűzető főnökA legrosszabb talán az, ha egy alkalmazott vezetője átlépi a munkahely határait, és olyan ügyekben utasítja beosztottját, amelyek nem tartoznak a mindennapi munkavégzéshez. Egy magyar vállalatnál egy vezető felszólította beosztottját, menjen el ezoterikus tanácsadójához, mert úgy látja, beosztottjában egy démon van lekötözve. Az állítólagos démon a főnök meglátása szerint negatív hullámokat bocsátott ki rá, ami akadályozta munkájában. A démon elűzését a beosztott további alkalmazásának feltételéül szabta. • Egyszer fent, egyszer lent A hangulatemberek irányítása alatt sokat szenvednek a beosztottak. A munkájuk értékelése nem az eredményektől, hanem a főnök hangulatától függ. Ezt senki sem viseli el hosszú távon. • Az információ visszatartása Ha a beosztottak minden információt a másik részlegnél dolgozóktól tudnak meg utólag a folyosón, hamar elvesztik azt az érzést, hogy munkájuk során bevonják őket a döntésekbe, vagy hogy egyáltalán fontos a véleményük a főnöküknek. Az információk átadása viszont kifejezetten növeli az elkötelezettséget, minél többet tud egy alkalmazott a vállalat belső ügyeiről, annál lelkesebben dolgozik a munkahelyén. • Monológok A főnöki monológok szintén a munkatársak meneküléséhez vezetnek. Ahol a beosztottak és a vezetők között nem alakul ki párbeszéd, de a felettesek hosszan ecsetelik saját elképzeléseiket, a munkamorál hamar alacsonyabb szintre süllyed. • Változékony, mint az időjárás A következetlen főnök hosszú távon szintén kikészítheti beosztottjait. Az ilyenek azok, akiknek ugyan van határozott véleményük, és egyértelmű irányvonalakat határoznak meg csapatuk számára, de ezek a célok állandóan változnak. Egyik héten még az ügyfél elégedettsége a legfontosabb, aztán a költségek csökkentése. A beosztottak így gyakran feleslegesen dolgoznak, és egy idő után minimális befektetéssel oldják meg a rájuk bízott feladatokat, amelyeknek később úgysem lesz hasznuk.• Delegálás Az igazán elkötelezett munkatársak szabadságot élvezhetnek mindennapi tevékenységük során. Ha a beosztottaknak felelősségi és hatáskörét megnyirbálják, hamar elvesztik motivációjukat a munkában. • Egy véleményen A konstruktív kritikát minden vezetőnek el kell viselnie. Ha a beosztottak csak akkor mondhatják el véleményüket, amikor egyetértenek a főnökükkel, egyébként lesöprik az ötleteiket az asztalról, nem fogják sokáig elviselni felettesük magatartását. • Túlzott ellenőrzés A munkatársak körmérő néző vezetők lassan, de biztosan a beosztottak agyára mennek. Ilyenkor az alkalmazottak ugyan hozhatnak önállóan döntést, de főnökük mindenről tudni akar, minden apró-cseprő ügyről be kell számolni neki és jelentést írni. A sok adminisztratív pluszmunka megfojtja a munkatársakat, és elveszi munkakedvüket. • Hárítás Ha a vezetőnek soha nincs ideje meghallgatni beosztottjait, és kitér az új ötletek meghallgatása elől, anak hátterében általában a főnök újdonságtól való félelme rejlik. A struccpolitika a mindennapi munkát rutinná teszi, és ahhoz vezet, hogy az önálló munkatársak továbbállnak.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk