kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Így szervezze ki hatékonyan a projektfeladatokat

Bizonyos tevékenységek, akár projektek kiszervezése ma már mindennapos a cégek életében. Így egyrészt a vállalatnál hiányzó tudást lehet bevonni kívülről, valamint költségtakarékos is, hiszen csak egy konkrét időre, az adott projektre veszik igénybe a szakértői segítséget. Ugyanakkor egyáltalán nem mindegy, hogy ilyenkor hogyan zajlik a projektmenedzsment. Néhány tipp a buktatók elkerülésére.

images

images

A legfontosabb tényező, hogy a projekt minden résztvevője partnerként dolgozik a feladaton, nem alá-fölérendeltségi viszonyban, a közös cél pedig a projekt sikeres végrehajtása. Azonban a siker és a későbbi félreértések elkerülése érdekében fontos meghatározni, hogy az együttműködésben kinek mik a feladatai, felelősségei.

Pontosan meg kell határozni az elvárásokat, folyamatokat - például az operatív részleteket, de a kommunikációs csatornákat, elvárásokat is le kell fektetni, ugyanis ezek hiánya komoly feszültségeket kelthet. Ehhez szükséges a közös folyamatok és terminológia meghatározása is. Jobb elébe menni a problémának, mint akkor tüzet oltani, amikor már gond van.

Ezért a projekt alapos előkészítése, a megfelelő partner kiválasztása, a folyamatok összehangolása, a kitűzött célok egyértelműsítése kulcskérdés. Ez időigényes, ugyanakkor ezen az alapozáson múlhat a projekt későbbi sikere.

Képzés és csapatépítés - az emberi tényező ezekben a helyzetekben (sem) elhanyagolható, sőt a hatékonyság szempontjából gyakran fontosabb, mint a gyakorlati körülmények. Az előrelátó szervezetek eleve tréningezik munkatársaikat ezekre a helyzetekre, amikor külső, esetleg más kultúrájú csapatokkal kell együtt dolgozni. A tréningnek mindenkire ki kell terjednie, aki részt vesz a partnerekkel zajló interakciókban. A kapcsolatokat, a közös csapatokat már a projekt megkezdése előtt el kell kezdeni felépíteni, gyakran nem árt erre szakosodott csapatépítőket felkérni a workshopok megszervezésére.

Jó esetben egy ilyen esemény végére az összes résztvevő aláírhat egy partnerségi „megállapodást”, amelyben megállapodnak az elérendő közös célról és az ahhoz vezető útról.

Konliktusmenedzsment - egy ilyen együttműködés során szinte elkerülhetetlenek a konfliktusok, akármennyire is alapos volt a felkészülés. Ezért arra vonatkozóan is kész tervvel kell rendelkezni, hogy ezeket a helyzeteket hogyan kezeljék a felek. A hatékony feloldás javítja a teljesítményt, míg ha nem kezelik az veszélyeztetheti a projekt sikerét. Cél, hogy az egyet nem értést a lehető legalacsonyabb szinten, rövid időn belül kezeljék, ha ez nem történik meg, akkor a hierarchiában feljebb kell delegálni. Az együttműködés a probléma megoldására elengedhetetlen.

Gyakori felülvizsgálat - a projektmenedzsereknek és az együttműködés egyéb főbb szereplőinek rendszeresen találkozniuk és egyeztetniük kell az előrehaladásról, a csapatmunkáról, kommunikációról stb., ezek a találkozók segítenek hatékonyan megbeszélni az esetleg felmerülő kérdéseket, nehézségeket. Valamint szintén jó alkalmat adhatnak az ünneplésre, ha sikerül valamilyen mérföldkövet elérni a projektben. Ezzel erősíthető a feladat iránti elkötelezettség és a közös identitás ennek kapcsán.

Személyes találkozás - ha szoros együttműködésre van szükség, akkor az sem árt, ha erre létezik egy közös dedikált hely, ahol a projekten dolgozók, külsősök, belsősök egyaránt együtt tudnak dolgozni. Ez akár egy kis plusz befektetést és kényelmetlenséget is megér, amennyiben a feladat ezt igényli a hatékonyság érdekében. (Azonban nem minden kiszervezett feladat ilyen.)

Ha pedig sikerült megteremteni a partneri működés alapjait, kereteit és sikeres a projektmenedzsment, akkor egy ilyen együttműködés akár hosszú távra vagy több alkalomra is szólhat.

Forrás
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk