kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Mitől környezettudatos egy munkahely?

A háztartásokba egyre jobban begyűrűznek a fenntartható fejlődést és a fogyasztás visszaszorítását célzó intézkedések, vállalati oldalon azonban van még hova fejlődnünk. Pedig a környezettudatos munkahely, a zöld szervezeti kultúra nemcsak a környezetünk védelme miatt fontos, de versenyelőnyt is jelent. A környezettudatosságnak a környezetvédelmen túl, kiemelt szerepe van a tehetségek bevonzásában. Egy friss kutatás szerint a munkakeresők 75 százaléka szívesebben megy dolgozni egy zöld céghez, így a környezettudatos működés egyértelmű előnyhöz juttatja a vállalatokat a munkaerőért folytatott harcban. Erről ír az XForest a HR Blogon.

Habár hajlamosak lehetünk elfelejteni, akárcsak a humán-, úgy a természeti erőforrásaink is végesek. Mégis sokszor a végletekig kizsigereljük és feláldozzuk környezetünk és testünk erőforrásait a rövid távú profitszerzés érdekében. A környezet változásai alkalmazkodást kívánnak a vállalkozóktól és a cégektől.

Példamutató és szemléletformáló munkáltatókra van szükség

A magyar munkavállalók 82 százalékának fontos, hogy a munkahelye környezettudatosan működjön és példát mutasson. És miért fontos a munkahelyi jó példa? Ma már az alvás után a legtöbb időt a munkánkkal töltjük, és akadnak olyanok is, akik többet vannak a munkahelyükön, mint otthon.

Amellett, hogy második otthont nyújtanak, a vállalatok jelentős hatással vannak a lakosság gondolkodására, attitűdjeire, hétköznapjaira is, és persze a vállalatok felelősek a globális környezeti problémák egy részéért is. Napjainkban még nincs dedikált platformja a környezettudatosságra való nevelésnek, azonban, ha a munkahelyünkön rögzülnek a környezetvédelem alappillérei, annál nagyobb valószínűséggel ültetjük át ezeket a gyakorlatokat az otthonunkba is.

A legkézenfekvőbb, ingyenes praktikáktól kezdve a viszonylag költségesebb beruházásokig számtalan lehetőség áll a munkahelyek rendelkezésére a környezettudatos szemlélet és működés kialakításához.

Első lépésként szerezzünk be a szelektív hulladékgyűjtésre alkalmas tárolókat, mérsékeljük a papírhasználatot, valamint cseréljük le a nyomtatópapírokat és egyéb irodai kellékeket újrahasznosított és újratölthető alternatívákra. Ha található a városunkban, vásároljunk csomagolásmentes üzletekben.

A természettől távol, mégis közel

Bár a legtöbben városokban dolgozunk, itt is megteremthetjük a természetközeliség érzését. Napjainkban már irodabútort is választhatunk újrafelhasznált vagy természetes anyagokból, és feldobhatjuk az munkahelyi környezetet zöld növényzettel. A növények és a természetre emlékeztető burkolatok lecsillapítják az elmét, segítik a koncentrációt, csökkentik a stressz-szintet, valamint általánosságban növelik a dolgozók jóllétét.

Az elégedett, koncentráltabb és a mentálisan kiegyensúlyozott munkavállalók pedig hatékonyabban dolgoznak, így járulva hozzá a szervezeti teljesítmény növekedéséhez. A dolgozói teljesítmény javulásán túl, az ügyfelek és vevők is szívesebben teszik be a lábukat egy természetközelibb épületbe, mint egy rideg, szürke és élettelen helyiségbe.

Környezettudatosság és márkaépítés kéz a kézben

Az egyik sarkalatos pont a környezettudatosság tekintetében a munkahelyi étkezés. Ha a munkavállalók nem otthonról hozzák magukkal az ebédet, akkor az elviteles dobozok és csomagolás nyomán temérdek, főként műanyaghulladék halmozódik fel. Annak érdekében, hogy ne lepje el a munkahelyünket az eldobható műanyagok tengere, biztosítsunk a munkavállalóknak többször használható ételtárolókat, ivókulacsokat, valamint utazóbögréket!

Ezek által rengeteg szeméttől kímélhetjük meg a bolygót, valamint, ha saját márkával ellátott kellékekkel vértezzük fel a dolgozókat, akkor a cégünk márkáját is erősíthetjük. A jelenlegi munkavállalók elköteleződését, valamint a céges értékekkel való azonosulását is növelhetjük, például, ha ezt a „zöld étkezés” csomagot az onboarding folyamat (vagyis az új munkavállalók hatékony integrálása a szervezetbe) kezdetén adjuk a dolgozóknak. Emellett pedig a vállalat külső hírnevét is jobbíthatjuk, hiszen az ebédért menet lépten-nyomon találkozik a márkánkkal az utca embere is.

Annak érdekében, hogy ezek elmosogatása ne jelentsen plusz nyűgöt a kollégáknak, szerezzünk be egy mosogatógépet! A mosogatógép és a kézi mosogatás környezettudatossági versenyén nehéz egyértelmű győztest hirdetni, azonban, ha azt nézzük, hogy az idő pénz, és munka közben a kollégák biztosan nem a mosogatással szeretnének bíbelődni, megéri befektetni egy mosogatógépbe. Főleg, hogy egy sima háztartástól eltérően egy munkahely valószínűleg több alkalommal tudja teljes hatékonysággal kihasználni a gépet.

Folytatás a HR Blogon, távmunkával és biciklizéssel a munkahelyre.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk