kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 5 éve

Egy vagy két autót is érdemes flottába vinni

Ki engedheti meg magának, hogy flottája legyen? Bizonyára sokan a nagy cégekre gondolnak több száz autóval, ami részben igaz, de nincs pont így, hiszen két-három, sőt egy autó is használható flottában. A kis- és középvállalkozások érintettek ebben a szegmensben, ezért a Gablini Autószalonok kifejezetten rájuk szabta KKV Flotta szolgáltatását, amely elsősorban az operatív lízinget, azaz a tartós bérletet ajánlja. Hogy miért érdemes belevágni, arról Vlad Tibor, a Gablini Nissan márkaigazgatója osztotta meg velünk a tapasztalatait.

„Egyre inkább a flottaüzemeltetés kerül előtérbe. Ekkor az autót az ügyfél nem birtokolja, hanem bérli a szolgáltatótól teljes körű szolgáltatás mellett. A lízing még jelen van, de már nem számottevő, és ez is egyre inkább a nyílt végű pénzügyi konstrukció felé tendál, ami majdnem bérlet, csak nincs mögötte szolgáltatás és a végén tulajdont szerezhet a cég” - így foglalta össze Vlad Tibor, a Gablini Nissan márkaigazgatója, hogy jellemzően milyen konstrukcióban veszik náluk a cégek az autókat.

A Gablininél jellemzően 36-48 havonta cserélik a gépkocsikat a partnereik. Ez is azt mutatja, hogy a flottás autózás amiatt is népszerű, mert egy fiatal, jó állapotban lévő autóból egy teljesen újba lehet átülni.

„A cégek számára, legyen Bt, Kft, Rt, előnyös beszerzési forma az operatív lízing konstrukció. Az eszköz és annak értéke nem kerül be a cég könyvelésébe, költségként elszámolható. A bérleti díj alapja az autó nettó vételára, áfájának egy része a jogszabály szerint visszaigényelhető. A bérleti díj tartalmazza a biztosításokat, adókat és a szerviz, illetve téli és nyári gumi költségét. A futamidő alatt 100%-ban tervezhető, állandó költséggel számolhat a vállalkozás, nem kell avultatni és nem terheli a cash flow-t” - fejtette ki Vlad Tibor.

(Az avultatás értékcsökkenési leírást jelent, amit évente kell elvégeznie a cégnek mindaddig, amíg az autó értéke 0-ra csökken - a szerk.)

A Gablininek a flottás piacon a kis- és középvállalkozói kör a fő célcsoportja. Vlad Tibor elmondta, hogy a cégcsoport méreteiből adódóan a minőségi ügyfélkiszolgálás ebben a szegmensben az erősségük (a Gablini flottáról lásd keretes írásunkat). A KKV Flottából egy autót ugyanazokkal a feltételekkel lehet bérbe venni, mint ha több autóról szólna a szerződés. Lehet az akár egy Nissan, Peugeot, Hyundai vagy KIA, ha a Gablini flottakínálatát vesszük alapul.

Vlad TiborVlad Tibor

Fontos, hogy a vállalkozásnak pénzügyileg meg kell felelnie, ezért hasonló bírálat előzi meg az üzletkötést, mint a lízing esetében, és egy kivétellel, a taxinak alkalmazáson kívül, bármilyen más tevékenységre érvényes az operatív lízing.

A Gablini flotta értékesítése az éves eladásuk 30%-át teszi ki. A cégcsoport 2018-as árbevétele 17 milliárd forint volt, ezzel a legnagyobb és legstabilabban működő autókereskedések egyike az országban. 30 éve foglalkoznak autókereskedelemmel, szervizeléssel, és mivel családi vállalkozásként tekintenek magukra, tudják, hogy mennyire fontosak a költséghatékony megoldások a flottában gondolkodó kis- és közepes vállalatoknak.

A környezetvédelemre érzékeny cégeknek is van ajánlatuk. 2013-ban az első Nissan kereskedőként kezdték meg a márka elektromos autóinak a forgalmazását. 2018-ban több, mint 255 darab elektromos Nissan gépkocsit vettek át ügyfeleik. Az elektromos autók aránya a Nissan márkán belül a flotta tekintetben ugyancsak 30%.


Mennyit lehet spórolni a flottás autóval?

„Ha csak azt vesszük figyelembe, hogy tíz átlagos személyautó darabonként nettó 5 millió forintba kerül, ami összesen 50 millió, ezzel szemben, ha a cég megvásárolja, akkor rögtön 63,5 millió forint cash flow terhet jelent. Operatív lízing esetén a tíz autót nulla forintért kezdheti használni, és 30 nap múlva kell fizetni az első bérleti díjat” - fejtette ki Vlad Tibor, a Gablini Nissan márkaigazgatója.

Ebben az évben még komolyabb összeget spórolhatnak a vállalkozások, ha a készpénzes vásárlás helyett tartós bérlettel, operatív vagy nyíltvégű pénzügyi lízinggel szerzik be a személygépkocsikat. Az áfatörvény módosítása miatt 2019 januárjától egyszerűbbé válik az áfa visszaigénylése a céges autók bérleti, vagy adózási szempontból bérleti jellegűnek minősülő lízingdíjából, ráadásul a kkv-k a kamat akár teljes összegét levonhatják a társasági adóból - írja az Én Pénzem.

Mit érdemes még tudni?

A Gablini tapasztalatai szerint a megrendelők többsége tudatos. „A legfontosabb szempont számukra a költségek beszerzési és üzemeltetési szempontok szerinti meghatározása. A döntés az ügyfél részéről szinte teljesen racionális alapokon nyugszik: mennyibe kerül az autó, mennyibe kerül az üzemeltetése = TCO (total cost of ownership). Az üzemeltetés alappillérei az autó ára, a futamidő, a futamidő alatt megtett kilométer és a maradványérték” - mondta Vlad Tibor.

Az érdeklődők általában abban igénylik a segítséget, hogy az általuk tervezett használathoz mely autó típusok a legalkalmasabbak. Sok esetben konkrét elképzeléssel vagy éppen kőbe vésett car policyval állnak eléjük az érdeklődök. A lényeg az, hogy a rendelkezésre álló havi díj keretből a legtöbbet tudják kihozni, azaz a legjobban felszerelt, biztonsági és műszaki tartalmú autót ajánlják. Partnereiknél általában a flotta menedzserek, pénzügyi vezetők vagy a beszerzés intézi a flottás ügyeket. A HR terület szakembereivel legtöbbször arról szoktak egyeztetni, hogy a meghatározott keretből a legjobb eszközt szerezzék be.

Igaz ugyan, hogy a Gablini cégcsoport elsősorban a kis- és középvállalkozói szektorra fókuszál, de a nagy nemzetközi flottakezelőkkel is szerződéses viszonyban áll, ilyen például az Arval, LeasePlan, ALD, MOL Fleet, Business Lease stb. Nagy nemzetközi vállalkozásoknak is szállítanak flottákat, ilyen a Bosch, Danone, Numil, Limagrain, EON, Posta, BASF, K&H, HILTI és még sokan mások.

Benzines, dízel, elektromos?

„A dízelek is népszerűek a flottánkban, de a benzin üzemű autók vannak túlsúlyban. Az elektromos autót mint alternatívát a flottakezelők és ügyfelek is ízlelgetik még, de már vannak kisebb flották is, és ez csak növekedni fog a jövőben” - tudtuk meg a Gablini Nissan márkaigazgatójától.

Fotó: Gablini Autószalonok

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért van ennyivel több magyar embernek munkája, mióta az EU-hoz csatlakoztunk?

A KSH szerint 2004 és 2023 közt közel 824 ezer fővel nőtt a foglalkoztatottak száma, ami 21%-os bővülést jelent. A növekmény nagy részét a... Teljes cikk

A foglalkoztatottak és munkanélküliek száma is nőtt februárban

2024 februárjában a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest 32 ezerrel, 4 millió 723 ezerre nőtt. A... Teljes cikk

Nőnapi cikkcsokor a HR Portáltól - így fest a nők helyzete a munka világában 2024-ben

Nőnap alkalmából csokorba gyűjtöttük a dolgozó nők helyzetét taglaló legfrissebb cikkeket. Mekkora a bérszakadék, mely országokban mélyül és... Teljes cikk