kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Megszületett a megállapodás: elmarad a vasutas sztrájk

Elmarad a hétfőre meghirdetett vasutas sztrájk, miután megszületett a megállapodás a vasúti közlekedés biztonságáról a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Mozdonyvezetők Szakszervezetet között. A megállapodást vasárnap írta alá Garamhegyi Ábel, a GKM államtitkára és Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke.

images

Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke az aláírást követő sajtótájékoztatón elmondta: a megállapodás a felek számára elfogadható, most már a megvalósítás a legfontosabb.

Garamhegyi Ábel kiemelte: megértették az érdekképviselet aggodalmait, a vasúti közlekedés biztonságával kapcsolatos jogszabályalkotás bekerül a tárca jogszabály-alkotási tervébe. Borsik János emlékeztetett arra, hogy tavaly novembere óta a szakszervezet folyamatosan jelezte a vasúti üzembiztonságot kedvezőtlenül befolyásoló tényezőket a gazdasági tárcának. Mivel a levelezés szakaszában nem jutottak előbbre, ezért június 13-án a Mozonyvezetők Szakszervezete sztrájkbizottságot hozott létre. Ettől kezdve "pörgősebbek" lettek az események - fogalmazott a szakszervezeti vezető.

A Mozdonyvezetők Szakszervezetének az volt a célja, hogy változás következzen be a vasúti közlekedés biztonságában, ezért a megállapodás volt az elsődleges - mondta Borsik János, aki utalt arra, hogy a mozdonyvezetőknek több mint 90 százaléka aláírásával fejezte ki a sztrájkban való részvételi szándékát.

Borsik János kiemelte: a vasárnapi megállapodás aláírását követően a megvalósítás a legfontosabb ügy. Az emberek érezni fogják, hogy szigorúbb és átláthatóbb lesz az ellenőrzés, rendezettebbek lesznek a biztonsággal összefüggő foglalkoztatási szabályok. "Abban az esetben, ha a Mozdonyvezetők Szakszervezete azt látja, hogy valamelyik része sérül a megállapodásnak, akkor tárgyalást kezdeményez" - jelentette ki Borsik János.

Garamhegyi Ábel úgy értékelte, hogy a szakmai egyeztetés eredményt hozott. A megállapodásban elfogadták a jogalkotásra vonatkozó tervet, az azonnali intézkedésekben a hatóság meg tudott állapodni a szakszervezettel. Bízik benne, hogy a vasút üzembiztonsága növekedni fog. A közlekedési hatóságnál az ütemezett ellenőrzési terv rendelkezésre áll.

Kérdésre válaszolva Borsik János elmondta, hogy a megállapodás három mellékletet tartalmaz. Ezek alapján növekszik ellenőrzések száma, gyakoribb lesz a tapasztalatok kiértékelése, általános és áttekinthető képzési folyamatok indulnak el. Borsik János közölte azt is, hogy a mozdonyvezetőknél 17 éve nem volt létszámleépítés, viszont a mellékvonalak sorsa kihathat a foglalkoztatásuk biztonságára. A MOSZ ügyvezető alelnöke úgy vélekedett, hogy a mellékvonalak kérdése nemcsak a mozdonyvezetők foglalkoztatására hathat, hanem társadalmi ügy is. Szerinte a mellékvonalakon a vasúti személyforgalom szüneteltetése nem hozta meg azt az eredményt, amit korábban a szakértők prognosztizáltak. A megállapodásban rögzítették, hogy a minisztérium írásban tájékoztatja a MOSZ-t arról a folyamatról, amelynek eredményeként az ez év decemberi menetrendváltásig a mellékvonali közösségi közlekedési szolgáltatás 2008-as tartalmáról döntés születik.

Garamhegyi Ábel elmondása szerint az adatok nem mutatják azt, hogy romlana a vasúti közlekedés biztonsága. Az első hat hónap adatai szerint kevesebb a vasúti közlekedésben a rendkívüli esemény az előző év félévéhez képest, miközben az indított vonatok száma nőtt az ütemes menetrend következtében. Ugyanakkor az érdekképviseletek jelzésére oda kell figyelni. Borsik János megjegyezte: a vállalkozó vasutaknál bekövetkezett műszaki balesetek aránya a szállítási volumenhez képest igen magas.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk